Temel Topraklamada Galvaniz Şeridin Dik Tesis Edilmesi Hususu

Katılım
13 May 2014
Mesajlar
41
Puanları
1
Arkadaşlar ilgili yönetmelik çelik şeridin en alt sıradaki demir hasıra dik tesis edilmesini istiyor (Elektrik Tesislerinde Topraklamalar Yönetmeliği Ek L-1.2/b.1/ii). Bunun nedeni nedir, yatay döşense ne fark ediyor? Hepimiz biliyoruz ki piyasada yönetmeliğe rağmen genelde yatay döşeniyor.
 
Hocalar da,yazdıkları kitaplarda aynı şeyi söylüyor.Ancak,verdikleri resimlerdeki döşeme hep yatay !
 
Ben şeridin üzerine beton döküldüğü için demir hasıra tutunma noktalarında mukavemeti zarar görmesin diye yorumlayabiliyorum ama emin değilim.
 
İnşaat ustalığı yaptığım ortaya çıkacak ama olsun !

Betonun yapısal formu dinamiktir, yani kuruyuncaya kadar veya donma (kuruma anlamında değil) süresi boyunca sürekli bir form ve konum değişikliği oluşur.
Bina temelleri taşıdığı yükten dolayı sürekli olarak pozisyon değiştirir. Hatta siz binayı demir bir platform üstüne yapsanız bile kendi içinde mekanik bir değişiklik her zaman olacaktır.

Temel ve betonun mekanik hareketlerinin topraklama lamasına etki eden gücü uygulanacak yüzey ve basınç kuvvetine bağlıdır. Yüzey olarak ne kadar geniş ise maruz kalacağı kuvvet de o nispette artar.
Dik duran bir materyali koparmanız zordur, anca ezersiniz.
İçi boş belirli bir et kalınlığındaki borunun aynı çapta dolu bir silindirin dik pozisyondaki yük taşıma kapasitesi birbirine yakındır.

Statik kitaplarını okursanız daha ayrıntılı bilgi ve hesaplama öğrenebilirsiniz.
Edit: Ayrıca şerit yatay olursa beton içinde boşluk olması ihtimali yükselir. Bu lamanın beton içindeki ömrünü kısalttığı gibi yapının dinamiğine de kötü etki eder.
 
Teşekkür ederim, doğru yorumluyormuşum diye anladım. Keşke yönetmelikte de biraz açsalardı iyi olurdu, piyasada dik yapılmasına ikna etmek için çok uğraşıyoruz. iyi çalışmalar.

İnşaat ustalığı yaptığım ortaya çıkacak ama olsun !

Betonun yapısal formu dinamiktir, yani kuruyuncaya kadar veya donma (kuruma anlamında değil) süresi boyunca sürekli bir form ve konum değişikliği oluşur.
Bina temelleri taşıdığı yükten dolayı sürekli olarak pozisyon değiştirir. Hatta siz binayı demir bir platform üstüne yapsanız bile kendi içinde mekanik bir değişiklik her zaman olacaktır.

Temel ve betonun mekanik hareketlerinin topraklama lamasına etki eden gücü uygulanacak yüzey ve basınç kuvvetine bağlıdır. Yüzey olarak ne kadar geniş ise maruz kalacağı kuvvet de o nispette artar.
Dik duran bir materyali koparmanız zordur, anca ezersiniz.
İçi boş belirli bir et kalınlığındaki borunun aynı çapta dolu bir silindirin dik pozisyondaki yük taşıma kapasitesi birbirine yakındır.

Statik kitaplarını okursanız daha ayrıntılı bilgi ve hesaplama öğrenebilirsiniz.
Edit: Ayrıca şerit yatay olursa beton içinde boşluk olması ihtimali yükselir. Bu lamanın beton içindeki ömrünü kısalttığı gibi yapının dinamiğine de kötü etki eder.
 
bunun tek sebebi çelik hasırın alt kısmının torağa yakın olması yani nemli yüzeye yakın olması ve toprak direncinin düşük olmasından dolayıdır. Zorunluluk yok ama yaparsan elde edeceğin değer düşük olacaktır. Ama iş uygulamaya gelince galvaniz şeridin alt tarafa montajlanması oldukça güçtür, emek ister.
 
Siz konumu ile ilgili yazmışsınız ancak dik olması hususunda bir yorum yazmamışsınız. O halde dik diye tarif etmesinin nedeni sizce ne?

bunun tek sebebi çelik hasırın alt kısmının torağa yakın olması yani nemli yüzeye yakın olması ve toprak direncinin düşük olmasından dolayıdır. Zorunluluk yok ama yaparsan elde edeceğin değer düşük olacaktır. Ama iş uygulamaya gelince galvaniz şeridin alt tarafa montajlanması oldukça güçtür, emek ister.
 
İlk olarak ; Dikeye nazaran yatayda şeritin betonda boşluk içerisinde olma ihtimali daha yüksektir. İkincisi; üst katlara atlamada branş ancak almak daha kolaydır. Üçüncüsü betonda çökme olursa dikey her zaman yataya göre daha dayanıklıdır.
Siz konumu ile ilgili yazmışsınız ancak dik olması hususunda bir yorum yazmamışsınız. O halde dik diye tarif etmesinin nedeni sizce ne?
 
Alti bosta kalmasin . Levha da bir yana yattiginda alti bos kaliyor diyerek yonetmelikten cikartildi. Paratoner borusunu bina şasesine kaynatanları gormeyen abuk sistemin abuk icatları
 

Forum istatistikleri

Konular
129,864
Mesajlar
930,851
Kullanıcılar
452,726
Son üye
ugur Göktürk

Yeni konular

Geri
Üst