Termik kullanmadan motor kurtarılabilirmi

burak72

Üye
Katılım
13 Haz 2007
Mesajlar
42
Puanları
1
Yaş
40
selam arkadaşlar, düşük gerilimde çalışan motorlarda akım yükselmesinden motoru korumak için termik röle kullanılıyor. Peki termik kullanılmadan motorun yanmaması için ne yapılabilir, fikri olan lütfen paylaşsın selamlar.
 
termik, motor koruma v.s olmadan hiç bir şekilde motoru koruyamasın, termik çalişması şu şekilde: aşırı akımdan içindeki bimetal eğilerek kotağın açtırmasını sağlar, yani mekanik ve %100 koruma yapamaz, fakat sana önerim elektronik bir koruma kullanman, benim yıllardır kullandığım fanox adında bir elektronik motor koruma rolesi. üzerinde kablorarı hiç bağlantı yapmadan (akım trafosu gibi) doğrudan motora bağlanıyor.üzerinde bulunan DIL anahtarlar vasitasıyla akım tam olarak ayarlanıyor, aynı zaman da motorun ilk kalkış akımını hıssetmeyecek bir zamanı var.örneğin: motorun çektiği akım 3.5 A, ve ilk kalkış anı yaklşık 2-3 saniye sürecek. cihazın DIL anahtarla akımı 3.5 veya 3.6A ayarlıyorsunuz ve ilk devaraj akımı onlemek için (yaklaşık 3-5 katı ) DIL anahtarla zaman ayarını 4 saniye yapıyorsunuz ve bu cihaz sizin ayarlamış olduğunuz akımı, ayarlamış olduğunuz zaman dan sonra algılar, ve motora %100 koruma sağlar.
 
motoru korumanın termıkle beraber kullanılan motor ıcerısıne yerlestırılen ısı sensorlerıdır .bunlarda motor sıcaklıgı bellı degerı astıgında sıstemı kıtlerler.ayrıca standart marka su pompalarıda motorun su kacagı halınde calısmaması ıcın sıstemler mevcut
 
hasanium ' Alıntı:
termik, motor koruma v.s olmadan hiç bir şekilde motoru koruyamasın, termik çalişması şu şekilde: aşırı akımdan içindeki bimetal eğilerek kotağın açtırmasını sağlar, yani mekanik ve %100 koruma yapamaz, fakat sana önerim elektronik bir koruma kullanman, benim yıllardır kullandığım fanox adında bir elektronik motor koruma rolesi. üzerinde kablorarı hiç bağlantı yapmadan (akım trafosu gibi) doğrudan motora bağlanıyor.üzerinde bulunan DIL anahtarlar vasitasıyla akım tam olarak ayarlanıyor, aynı zaman da motorun ilk kalkış akımını hıssetmeyecek bir zamanı var.örneğin: motorun çektiği akım 3.5 A, ve ilk kalkış anı yaklşık 2-3 saniye sürecek. cihazın DIL anahtarla akımı 3.5 veya 3.6A ayarlıyorsunuz ve ilk devaraj akımı onlemek için (yaklaşık 3-5 katı ) DIL anahtarla zaman ayarını 4 saniye yapıyorsunuz ve bu cihaz sizin ayarlamış olduğunuz akımı, ayarlamış olduğunuz zaman dan sonra algılar, ve motora %100 koruma sağlar.


Arkadaşım, elektronik motor korumasından bahsediyorsun sanırım, biraz daha ayrıntılı bahsedermisin, piyasa durumundan, farklarından, özelliklerinden.
 
Motoru korumanın çeşitli uygulamalrı var, kontaktör çıkışına bağladığımız termık röleler, girişte bağladığımız, hem sigorta hemde termık röle görevini üstlenen termik şalterler, gezer 77 arkadaşın bahsettiği, sargılar içine yerleştirilen termistör vede faz koruma röleleri ilk akla gelenlerdendir
..
 
Roboelektronik ' Alıntı:
hasanium ' Alıntı:
termik, motor koruma v.s olmadan hiç bir şekilde motoru koruyamasın, termik çalişması şu şekilde: aşırı akımdan içindeki bimetal eğilerek kotağın açtırmasını sağlar, yani mekanik ve %100 koruma yapamaz, fakat sana önerim elektronik bir koruma kullanman, benim yıllardır kullandığım fanox adında bir elektronik motor koruma rolesi. üzerinde kablorarı hiç bağlantı yapmadan (akım trafosu gibi) doğrudan motora bağlanıyor.üzerinde bulunan DIL anahtarlar vasitasıyla akım tam olarak ayarlanıyor, aynı zaman da motorun ilk kalkış akımını hıssetmeyecek bir zamanı var.örneğin: motorun çektiği akım 3.5 A, ve ilk kalkış anı yaklşık 2-3 saniye sürecek. cihazın DIL anahtarla akımı 3.5 veya 3.6A ayarlıyorsunuz ve ilk devaraj akımı onlemek için (yaklaşık 3-5 katı ) DIL anahtarla zaman ayarını 4 saniye yapıyorsunuz ve bu cihaz sizin ayarlamış olduğunuz akımı, ayarlamış olduğunuz zaman dan sonra algılar, ve motora %100 koruma sağlar.


Arkadaşım, elektronik motor korumasından bahsediyorsun sanırım, biraz daha ayrıntılı bahsedermisin, piyasa durumundan, farklarından, özelliklerinden.
evet, elektronik motor korumadan bahsediyorum, çünkü mekanik olarak termik dişında korum olduğunu sanmıyorum ya da ben bilmiyorum,şu bahsettikleri "termistor" motorun bobinine veya gövdesine yerleştirilir o da motor ısısının dışında hiç bir koruma yapmaz. benim bahsetiyim elk. koruma
1-aşırı yük 2-düşük yük 3- faz dengesizliği 4- faz kaybı motor ısısı 5- faz sırası 6- aşırı voltaj 7- düşük voltaj. ayrıntılı bilgi için FANOX ziyaret edebilirsiniz.saygılar
 

Ekli dosyalar

  • fanox.jpg
    fanox.jpg
    19.3 KB · Görüntüleme: 25
Moderatör tarafında düzenlendi:
ABB marka PST ve PSTB model soft starter ve stoperler motor koruma ile ilgili tüm korumaları içinde barındırıyor hem yumuşak kalma ve durma fonksiyonunuda
mekaniği korumak için mükemmel...
 
Alinti : benim bahsetiyim elk. koruma
1-aşırı yük 2-düşük yük 3- faz dengesizliği 4- faz kaybı motor ısısı 5- faz sırası 6- aşırı voltaj 7- düşük
[/quote]

2-Dusuk yuk....?

Motorlarda dusuk yuk korumasi farkli geldi, biraz acabilir misiniz?
 
sigorta devreyi termik motoru korur
 
Syn Hiçbirşey
Biz o koruma rölesini uv kurutma sisteminde kullanıyoruz. Küçük fan motorlarımız var. Bazılarının elektronik aksamı arızalanarak açık devre oluyor. Böylece motor hiç yük çekmiyor. Fan çalışmadığı içinde sistemin korumaya alınması gerekiyor. İşte bu gibi durumlarda o düşük güç olayı devreye giriyor. Set ettiğiniz değerden aşağı güç çekimi varsa sistemi kapatıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,075
Mesajlar
932,834
Kullanıcılar
453,075
Son üye
GpuAndCpu

Yeni konular

Geri
Üst