Termik röle ile Tmş arasındaki fark

sanane3535

Üye
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
39
Herkese merhaba arkadaşlar mekanik projelerde ve uygulamalarda kullanılan motorların korumaları termik rölenin yanında Sigorta veya komtaktör ile yapılmakda peki tmş ile yapılan korumanın amacı nedir?termik röle ile yapılan korumalarda güç sınırlaması varmı?iç tesisat yönetmeliğine göre 5 kw dan küçük motorlar için korumayı termik şalter ile,5 kw dan büyük motorların koruması ise aşırı akım ve düşük gerilim röleleri ile donanmış otomatik şalterle yapılmalıdır diyor.bu durumda 5 kw altındaki ve üstündeki motorlara yapılan termik röleli koruma yanlış bir uygulamamıdır?Birde motor koruma şalteri ile tmş aynı şeymidir?zihin karışıklığını giderirseniz sevinirim,saygılar
 
Sigortalar belirli bir akım değerinde koruma yaparken, termik röleler ayarlanan akım bölgesinde koruma sağlar. Adından da anlaşılacağı gibi arkadaşım ortamdaki sıcaklık değişimi sonucu kontaklarını açan veya kapayan röle çeşidi bunlar. Aşırı yük durumunda çalıştırılan motorların zarar görmemesi için, belli akım değerinde bimetal kontakları açarak motoru korur. Bu durumda aşırı akım koruması yapılmış olur. Benzer şekilde küçük hata akımlarına karşı da koruma yapılabilir. Motorlarda faz kaybı meydana gelmesi sonucu aşırı akımdan devreyi korurken kullanılırlar. Termik röle üzerinden geçen akım kapasitesi ayarları aştığında sadece kontağı yer değiştirir. Bu kontak kumanda ettiği devrelere sinyal gönderirir, açtırır veya ikaz gönderirir. Ana akım kesicisi yoktur. Kontaktör sayesinde açtırma yapar.

Termik manyetik şalter, (termik ve manyetik açıdan) kısa devre akımına bağlı olarak devreyi açarak şalterden sonraki ekipman ve kabloları koruyan elektriksel alçak gerilim devre kesicisidir. Akım fazla olduğunda şalter komple açar akımı keser . Genelde ana devre kesici elemanı olarak kullanılırlar, motor korumalarında pek tercih edilmezler.

Motor koruma rölesi ile motor koruma şalteri ayrı şeylerdir.

Sağlıcakla kalın.
 
Sigortalar belirli bir akım değerinde koruma yaparken, termik röleler ayarlanan akım bölgesinde koruma sağlar. Adından da anlaşılacağı gibi arkadaşım ortamdaki sıcaklık değişimi sonucu kontaklarını açan veya kapayan röle çeşidi bunlar. Aşırı yük durumunda çalıştırılan motorların zarar görmemesi için, belli akım değerinde bimetal kontakları açarak motoru korur. Bu durumda aşırı akım koruması yapılmış olur. Benzer şekilde küçük hata akımlarına karşı da koruma yapılabilir. Motorlarda faz kaybı meydana gelmesi sonucu aşırı akımdan devreyi korurken kullanılırlar. Termik röle üzerinden geçen akım kapasitesi ayarları aştığında sadece kontağı yer değiştirir. Bu kontak kumanda ettiği devrelere sinyal gönderirir, açtırır veya ikaz gönderirir. Ana akım kesicisi yoktur. Kontaktör sayesinde açtırma yapar.

Termik manyetik şalter, (termik ve manyetik açıdan) kısa devre akımına bağlı olarak devreyi açarak şalterden sonraki ekipman ve kabloları koruyan elektriksel alçak gerilim devre kesicisidir. Akım fazla olduğunda şalter komple açar akımı keser . Genelde ana devre kesici elemanı olarak kullanılırlar, motor korumalarında pek tercih edilmezler.

Motor koruma rölesi ile motor koruma şalteri ayrı şeylerdir.

Sağlıcakla kalın.


cok guzel yazmıssınız oncelıkle tebrık edıyorum fakat katılmadıgım bazı konular var

motor koruma rolesı ile motor koruma salterı aynı seyler degıllerdır ornegın yapısık kalmıs bır kontaktore baglı olan motora 2 faz gıdıyorsa sayet sizin baglamız oldugunuz motor koruma rolesı kontaktoru bıraktırmaya calısacaktır yanı kontaktorun a1 ucuna gıden enerjıyı kesecektır ama guc devresındekı 380 voltu kesecemeyecektır cunkı kontaktor yapısmıs artık burda devreye motor koruma salteri gırıyor yani termık manyetık salter motor koruma salterı motor guc devresını acarak motora gıden beslemeyı kesecektır iyi calısmalar
 
cok guzel yazmıssınız oncelıkle tebrık edıyorum fakat katılmadıgım bazı konular var

motor koruma rolesı ile motor koruma salterı aynı seyler degıllerdır ornegın yapısık kalmıs bır kontaktore baglı olan motora 2 faz gıdıyorsa sayet sizin baglamız oldugunuz motor koruma rolesı kontaktoru bıraktırmaya calısacaktır yanı kontaktorun a1 ucuna gıden enerjıyı kesecektır ama guc devresındekı 380 voltu kesecemeyecektır cunkı kontaktor yapısmıs artık burda devreye motor koruma salteri gırıyor yani termık manyetık salter motor koruma salterı motor guc devresını acarak motora gıden beslemeyı kesecektır iyi calısmalar

Ayrı şeylerdir şeklinde bahsetmiştim. Ama siz daha ayrıntılı bilgi vermiş oldunuz.
Teşekkürler,
İyi Çalışmalar :)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,806
Mesajlar
930,282
Kullanıcılar
452,608
Son üye
murat620

Yeni konular

Geri
Üst