Termik takmak uyunmu?

askb

Üye
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
270
Puanları
1
Konum
Usa
S.a Arkadaslar.1.5 kw lık bır motoru Ac surucu (faz-notr gırıs---U-V-W cıkıs) ıle calıstırmak ıstıyoruz.
motoru korumak ıcın U V W cıkıslarına termık kullanmamız uygunmudur.Yada soyle sorayım; surucu kullanılan bir sistemde koruma elemanları olarak neler kullanmalıyız.Sımdıden tesekkurler.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
zaten sürücüde aşırı akım koruma parametresi vardır.extradan kullanmak istersen senin tercihine kalmış bişi.sürücü girişine uygun akımlı wattotomat koyarsan iyi olur.
 
:mad:arkadaşlar popları unutmayalım lütfen :mad:
 
sürücünün girişinde motor koruma şalteri takabilirsiniz
 
merhaba
hız kontrol cihazlarının korunmasında hızlı sigorta tercih edilmelidir ancak kullanılmaması durumunda manyetik özellikli şalter kullanılması daha uygun olacaktır.Burada dikkat edilmesi gereken bir hususta kullanılan motor ve sürücü güçlerinin uyumudur.Çünkü motorun kw sürücüden küçük olursa nominal ve termik akımlarının sürücü tarafından kapsaması gerekecektir.İyi çalışmalar
 
arkadaşım diğer arkadaşlar kadar bilgim yok ama sunu söyleyebilirim sen kullanacagın sürücünün ayarlarını motora göre ayarlaman gerekir örnek vermek gerekirse
motor kw motor akımı motor devri ve cosQ bu ayarlamalarla motoru koruma yapar fakat sürücüyü korumak istersen diğer arkadaşların dediğini yapmalısın
 
İnverter cıkısında asla termik şalter termik kullanmayınız.Hatalı çalışırlar.
termik şalterler 50 Hz de kararlı çalışırlar.İnverter cıkısında özellikle düşük hertzlerde çok sık hatalı açma yapıyorlar.

Uygun olanı arkadasların dediği gibi motorun akım degerini invertere yazarak korunmasıdır.
 
sürücü girişine w otamat ve sürücü çıkışını acil stop la kumanda edecegin bir kontaktörden geçirebilirsin
 
sürücü girişine hızlı tip sigorta kullanılır ve daha sonra kontaktör gerekiyorsa reaktör kullanılır .sürücü çıkışı için eğer sadece bir motor kullanıyorsan motor koruma kullanılmaz. eğer sürücü mesala 10 motoru birden çalıştırıyorsa her birine motor koruma koyma zorunluluğu vardır.Ayrıca mutlaka ekranlı kablo kullanmalıyız.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,689
Mesajlar
929,034
Kullanıcılar
452,395
Son üye
gkmeens

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst