Trafo seçimi

hocam bunlar düşünülerek mevcut güçten yukarı da bir seçim yaptım
bunları düşünerek bir seçim yapsaydın trafo kat sayısı ile çarpardın, direkt 0.8'e bölüp görünür gücü bulmazdın. Motor etiket değerleri belli ise onları da eklerdin vs. vs....
 
abi sizde paylaşın bildiğinizi bende öğrenirim
Kompanzasyonun devre dışı kaldığı durumda cos fi 0,8 e düşerse 250 kva ancak 200 kw aktif güç verebilir . 400 kva 320 kw . vs vs vs . Bunlar açık ifade edilmeli . Motorlar sürücü üzerinden kalkacaksa ve başkaca külliyetli bir yük yoksa bence 315 kva bile yeter .
 
Motorlara direk yol verilecek olsa,
iki motorda aynı anda start alıyor olsa
ve başka bir yük olmasa,

hesap nasıl yapılır?
Öncelikle motora direkt yol verilmemesi gerektiğini kalkış akımlarını düşürecek alternatif yol verme yöntemlerinden biriyle yol vermesi gerektiğini ehemmiyetle tavsiye ederdim aksi halde radikal düşük gerilim ve radikal yüksek akım sebebiyle problem yaşayacağını ifade ederdim. Sonrasında merkezi kompanzasyonu olup olmadığını sorgular şayet yok ise merkezi kompanzasyon tesis etmesi gerektiğini mümkün olmaması halinde bireysel kompanzasyon önerirdim. Yol verme ve kompanzasyonu hallettikten sonra 2 adet 90kw için 180kW/0,95= 190kVA emniyet faktörü 190x1,1=210kVA olarak hesap edildiğinde 250kVA yeterli olmakta ancak muhtemel bir motor ilavesi yahut güç arttırımı durumlarına karşılık 315kVA tedaş standardında olsa da piyasada 400kVA standart üretim olması sebebiyle 400kVA olarak planlardım.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,864
Mesajlar
930,851
Kullanıcılar
452,726
Son üye
ugur Göktürk

Yeni konular

Geri
Üst