Trafoların Kesici Bölümlerinde Akülerin Görevi Nedir?

Katılım
22 Mar 2007
Mesajlar
286
Puanları
1
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar orta gerilim bölümünde kullanılan aküler ne işe yarar jeneratör hattı varsa yine akü gereklimi. aslında benim problemim orta gerilim bölümünde bakır bara'larda kararmalar başladı nedenini araştırdım akülerdeki asit kokusundan kaynaklandığını tespit ettim umarım doğrudur eğer gereksizse aküleri söküp atacağım.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Akü derken bar-24 sistemleri mi kastediyorsunuz acaba?Eğer onlarsa,sökerseniz sekonder koruma sisteminiz çalışmaz.Bara kararmasıyla akünün ne alakası var anlamadım,nerden böyle bir sonuca vardınız?Mesleğinizi merak ettim bir de,daha detaylı bilgi verirseniz yardımcı olacak arkadaşlar artacaktır.Saygılar...
 
bakır baralar boyalı fakat kararması için başka hiç bir sebeb yok nemli yer değil bulunduğu yer

bar-24 sistemleri bu ne anlamam orta gerilimle fazla uğraşmadım şirkette iş başa düştü anlatırsan onuda öğrenmiş olurum '' bilgi paylaştıkca güzelleşir''
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Tabiiki bilgi paylaştıkça güzeldir,burada bulunan hemen herkesin de amacı bu zaten.Bana akü demeniz garip geldi,varsa fotoğraf paylaşabilir misiniz?Sistemin kurulum zamanı nedir,sekonder koruma rölenizin marka-modeli vb. bilgilerinizi paylaşırsanız daha uygun olur.

Bara kararması,daha önce sistemde meydana gelen bir arızadan ötürü (kısadevre,aşırı zorlanma,bulunan ortamdaki nem,aşırı sıcaklar,kullanılan malzeme kalitesi vb. vb. )oluşabilir.Fotoğraflı paylaşım daha yararlı olacaktır.İyi akşamlar..
 
Değeli arkadaşım Ben TEDAŞ'ta Röle Koordinasyon işlerinden sorumluyum.
Öncelikle şunu biliniz Orta gerilim tesislerinde DC voltaj sekonder koruma ve Tekrar kapama rölelerinin beslenmesinde kullanılır.
Akü gazından bahsettiğinize göre; Ya eski bir tesisten bahsediyorsunuz, çünkü eski tesislerde genel amaçlı bir redresör ünitesi ve ona bağlı iki adet oto aküsüne rastlama mümkün (12*2=24 V için) Eğer öyleyse o redresörü ve aküleri söküp yerine bir Bar-24 takarak hem bu sorununuzdan hemde akü bakımı v.s. kurtulursunuz. (Bir Bar-24 100 TL. civarı) Aşağıdaki linkten bakabilirsiniz.
http://www.gemtaelektronik.com.tr/urunpdf/gar2424V7Ah.pdf
Diğer bir alternatif eğer 9 adet akü var ise o zaman tesisteki Röle sistemi 110 VDC ile çalışıyor demektir. Bu durumda o aküleri söküp yerine küçük kuru tip akülerden takabililirsiniz (Eğer Tesiste hücre sayısı fazla ise bu sorun olabilir.) Yahutta Rölelerinizi 24 VDC olanlarla değiştirebilirsiniz. (Bu da pahalıya mal olur.)
Tesis hakkında biraz daha bilgi verseydiniz (Röle besleme voltajları, akü sayısı, OG hücre sayısı gibi) daha net cevaplar verebilirdik.
 
aküler ;kesicilerin açma kapama bobinlerinin ve koruma rölelerinin besleme voltajını saglar.
 
bende ek bilgi veriyim. bu akülerin bakımları çok önemli olup periyodik olarak yapılmalıdır. enerji gidip tekrar geldiği zaman akü probleminden dolayı kesiciyi devreye alamamıştık. bu yüzden akülerin görevi çok önemlidir.
 
Sn. mühendisbey, normalde boyasız kısımlar, hava ile temas sonucu zamanla kararır. Bu normaldir. Ama boyanın altıdaki bakır, ortamdaki hava şartlarından nasıl kararır anlayamadım ben burasını.

Arkadaşların dediği gibi ner fotoğraflar çok fikir verecektir.

DC besleme, sekonder korumanın herşeyidir: En başında röleler (aşırı akım, tekrar kapama...), (belki) kesici kurma motoru (motor AC besleme de olabilir)...

BAR-24 denilen olay sn. Ertek68'in örneğini verdiği gibi 24VDC güç kaynağıdır. Ama bazı eski BAR-24'lerde görüyorum, üst üste birkaç açma-kapama / kesici morotu kurma işlemleri yapılamıyor bununla elektrikler kesikken. Çünkü içerisinde kondansatörler var bunun ve eskimiş oluyor. Amper saati yüksek iki adet 12V kuru aküyü paralel bağlayıp, bunuda bir şarj ünitesiyle takviye edince çok kullanışlı bir sistem çıkıyor.
 
problem anlaşılmıştır arkadaşlar emeğiniz için teşekkürler baraların gerçekten kararma nedeni orada DC voltaj sekonder koruma için 2 adet kamyon aküsü bulunuyordu bunlar manuel şarj yapıldığından şarj sırasında kaynıyorlarmış ve bunlardan kesici hücresine asit gazı dağılması sonucu bu dediğim kararmalar oluyormuş. böylelikle akülerin ne işe yaradığını öğrenmiş oldum
 

Forum istatistikleri

Konular
128,815
Mesajlar
920,700
Kullanıcılar
450,907
Son üye
saitdemircigil

Yeni konular

Geri
Üst