Trifaze sayaç panosundan monofaze 32A hat almak

@arkaplan ustam şuanki uygulanan sistemde çok zamanlı tarifeye geçmek kendinizi boş yere yormaktan başka hiçbir işe yaramıyor maalesef. Eskiden avantajlıydı.
 
Bir tanede örnek senaryo yapalım.
Günlük 100km yapan birisi olsun. Aracı 100 km de 17 kWh saat tüketsin. Ayda 17x30=510 kWh sadece araç için tüketim yapsın. Aracıda hep geceleri şarj etsin. Evi içinde 300 kWh (160 gündüz, 90 puant, 50 gece) kullansın. Toplam tüketim
510+300=810kWh. Tek zamanlı tarifede Nisan 2024 için 1464 Tl ödeyecekti. Çok zamanlı tarifede olsa 160 kWh gündüz, 90 kWh puant, 560 kWh gece tüketimi için 1465 Tl öder. Yani 1 Tl zarar:)
Hızlıca hesap ettim hata görürseniz düzeltelim..


Düzeltme: Hesaplama yaparken aşağıdaki linkteki modülden tarih aralığını yanlışlıkla 01.04.2024-31.05.2024 olarak seçmişim. Tarih aralığını 01.04.2024-30.04.2024 şeklinde düzeltince yukarıdaki senaryo için;

Tek zaman : 1650 Tl
Çok zaman: 1465 Tl
185 Tl karlı.

Günlük 50 km yol yapan birisi içinse;

Tek zaman: 1075 Tl
Çok zaman: 1101 Tl
26Tl zarar.​

Elektrik Faturası Hesaplama Modülü
 
Son düzenleme:
Yeni sözleme ( Extra masraf ile yeni sayaç )
Sadece araç şarj kullanımı için .
Zaten gece vakti olması gereken şarj . ( uyku zamanı )
1000 kWh kullanım çeşitli hesaplanmalar .

https://lisans.epdk.gov.tr/epvys-web/faces/pages/online/tarifeFatura/tarifeFatura.xhtml

fiyat.png
 
Yeni sözleme ( Extra masraf ile yeni sayaç )
Sadece araç şarj kullanımı için .
Zaten gece vakti olması gereken şarj . ( uyku zamanı )
1000 kWh kullanım çeşitli hesaplanmalar .

https://lisans.epdk.gov.tr/epvys-web/faces/pages/online/tarifeFatura/tarifeFatura.xhtml

Ekli dosyayı görüntüle 107575
Aylık yaklaşık 6000 km yapan ve şarjını sadece geceleri yapan birisi için karlı. Normal bir kullanıcı için boşa kürek çekmek.
 

Bu evin sayacından şarj kullanmak istiyorsanız .

Gelen ana hattan ( şebekeden sayaç öncesinden ) itibaren yapacağınız sisteminin kaldıracağı ( evin ve şarj enerjisi beraber ) değerleri yetkili elektrikci tarafından hesaplanarak .

Dikkat : Sayacın çıkışından ( klemens vidasıdan ) iki hat kablo ( ev ve şarj için ) ile enerji alınmaması ile tek kablo kullanılarak sonrası kare buat ile ev ve şarj için hat ayrımı yapılması ile .

Sayaç sonrasıda olsa ( kaçak hali yok durumu ) fazla adet kablo olursa görevli fen elemanı mühürleme yapmayabilir zaten mühürleme yapmaması gerekir projeye uygun değil , söktürebilir .

Elektrikci tarafından gerekli düzenlemeler yapılması ile .
Kablolar + siğorta ürünleri + kaçak akım röleleri vs ürünler gibi .

Arkadaşların tavsiyelerini beklemeniz .

Kolay Gelsin Sağlıcakla ....
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,148
Mesajlar
933,599
Kullanıcılar
453,232
Son üye
gaziçilingir

Yeni konular

Geri
Üst