Uçak İkaz Lambası

Katılım
11 Nis 2007
Mesajlar
100
Puanları
1
Yaş
40
arkadaşlar merhaba uçak ikaz lambaları kaç metreden sonra olmalı nasıl aydınlatma seçilmeli konu ile ilgili yönetmelik ve detaylar varmıdır selamlar
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Bu konuya özel bir yönetmelik var mı bilmiyorum ancak enerji iletim ve dağıtım hatlarında 30 metreyi geçen direklerde yönetmelik gereği ikaz küreleri kullanılır. Uçak ikaz lambasında da amaç aynı olduğu için bu ölçü esas alınmalıdır diye düşünüyorum.
 
arkadaşlar teşekkür ederim selamlar
 
Gündüzleri beyaz geceleri kırmızı çakması lazım diye kalmış aklımda.
 
Bu arada konuyla ilgili FAA yönetmelliği,

Ülkemiz içinde arattım ama yönetmelik falan bulamadım maalesef. SGHM'den bilgi alınabilir belki.
 

Ekli dosyalar

  • AC70_7460_1K.pdf
    4.6 MB · Görüntüleme: 10
Arkadaşlar,

uçak ikaz lambası konusundaki uluslar arası otorite ICAO (Uluslar arası Sivil Havacılık Örgütü) teknik şartnameyi belirliyor. Aşağıda, ICAO nun web sayfasından uçak ikaz lambası için gerekli standartları indirebilirsiniz.

http://www.icao.int
 
mania armatürü ile uçak ikaz lambası aynı şey değil mi?

ewt mania ve uçak ikaz lambası aynıdır.
MANİA IŞIKLARI KIRMIZI RENKTE OLUP, ÇEVREDE BULUNAN MEVCUT
IŞIKLARDAN AYIRT EDİLMELİDİR. ARAÇ VE DİĞER HAREKETLİ ENGELLER,
KIRMIZI VEYA TERCİHEN SARI RENKLİ FLAŞ YAPAN IŞIKLAR İLE
BELİRLENMELİDİR. SABİT MANİALAR SABİT KIRMIZ IŞIKLA BELİRLENİR. FLAŞ
IŞIKLARININ ÇAKMA SÜRESİ DAKİKADA 20-60 ARASINDA OLMALIDIR.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,687
Mesajlar
929,023
Kullanıcılar
452,389
Son üye
murat0441

Yeni konular

Geri
Üst