Uğur mini dondurucu motor sorunu

calderon61

Üye
Katılım
13 Şub 2017
Mesajlar
99
Puanları
1
Yaş
41
Merhaba, 3 yıla yakın kapalı olan ve kullanmadığımız uğur udf 3 sl 3 çekmeceli dondurucuyu malum kurban eti nedeni ile kullanmak istedim. İçini silip kuruladım Fişe taktım. Çalışır gibi oldu. 10 saniye sonra çıt sesi ile durdu. 2-3 dakka sonra tekrar çıt sesi ile çalışır gibi oldu ama yine durdu. Soğutma yok. Motor ısınmış. İnternetten araştırdım kablo ile motor şoklama yaptım. Şok kablosu ile çalışıyor sanırım. Çünkü motora elini değince çalıştığını hissediyorum. Eğer çok hafif titremesi çalışma belirtisi ise. Daha sonra şoklama kablosunu çıkartıp role ve termiği taktım. Fişe takınca yine çıt sesi ile duruyor. Termik ve role çok ısınıyor bu arada. Motorda sıcak. Sorun nedir? Acaba motor mu gidik yoksa termik ve role mi. 3 sene yattığı için durup dururken bozulur mu ? Yardım rica ediyorum.
 
Merhaba, 3 yıla yakın kapalı olan ve kullanmadığımız uğur udf 3 sl 3 çekmeceli dondurucuyu malum kurban eti nedeni ile kullanmak istedim. İçini silip kuruladım Fişe taktım. Çalışır gibi oldu. 10 saniye sonra çıt sesi ile durdu. 2-3 dakka sonra tekrar çıt sesi ile çalışır gibi oldu ama yine durdu. Soğutma yok. Motor ısınmış. İnternetten araştırdım kablo ile motor şoklama yaptım. Şok kablosu ile çalışıyor sanırım. Çünkü motora elini değince çalıştığını hissediyorum. Eğer çok hafif titremesi çalışma belirtisi ise. Daha sonra şoklama kablosunu çıkartıp role ve termiği taktım. Fişe takınca yine çıt sesi ile duruyor. Termik ve role çok ısınıyor bu arada. Motorda sıcak. Sorun nedir? Acaba motor mu gidik yoksa termik ve role mi. 3 sene yattığı için durup dururken bozulur mu ? Yardım rica ediyorum.
Kompresör motoru beklemeyle birlikte rulmanları paslandi ve kilitlendi mi acaba . Aklıma direk bu geliyor.
 
Son düzenleme:
Kompresör motoru beklemeyle birlikte rulmanları paslandi ve kilitlendi mi acaba . Aklıma direk bu geliyor.

Kompresor motoru veya rulmanlarin paslanmasi mümkün değil. Sistem kapalı ve içeride hava ve nem yok. Flor klor metan karışımı gaz ve yag var. 👍

Kompresor düz kablo ile 3 adet pine ortak ve çalışma uçlarına faz nötr verilir. Ayrıca aynı faz start ucuna verilir. Bu konumda kabloyla Elektrik verilir kompresor yaklaşık 1 saniye sonra start ucuna giden faz kesilir. Bu şekilde motor start alıyorsa uc - beş dakika Bu şekilde calissin. Sistemde gaz ve yag dönsün. Start aldığını ampermetre ile ölçün. Akim ilk kalkınma anında yükselip sonra hızlı şekilde dusmeli. Mesela ilk anda bir iki amper çekip sonra 0.5 amper gibi değere dusmeli. Hala yüksek akim çekiyorsa orda motor sıkışmış demektir.

Kompresor kalktıktan bir sure calistiktan sonra start sistemini orjinal haline döndürün. Durustan en az bir 5 yada 10 dakika sonra orjinal start devresi ile çalıştırın.

1 kompresor çalıştı ise dokunma.
2 kompresor çalışmadı ise start devresinde ariza vardır. İlgili devre starter yöntemine göre role termik veya kapasitor veya ptc ne ise yenilenmesini öneririm.
 
Kompresor motoru veya rulmanlarin paslanmasi mümkün değil. Sistem kapalı ve içeride hava ve nem yok. Flor klor metan karışımı gaz ve yag var. 👍

Kompresor düz kablo ile 3 adet pine ortak ve çalışma uçlarına faz nötr verilir. Ayrıca aynı faz start ucuna verilir. Bu konumda kabloyla Elektrik verilir kompresor yaklaşık 1 saniye sonra start ucuna giden faz kesilir. Bu şekilde motor start alıyorsa uc - beş dakika Bu şekilde calissin. Sistemde gaz ve yag dönsün. Start aldığını ampermetre ile ölçün. Akim ilk kalkınma anında yükselip sonra hızlı şekilde dusmeli. Mesela ilk anda bir iki amper çekip sonra 0.5 amper gibi değere dusmeli. Hala yüksek akim çekiyorsa orda motor sıkışmış demektir.

Kompresor kalktıktan bir sure calistiktan sonra start sistemini orjinal haline döndürün. Durustan en az bir 5 yada 10 dakika sonra orjinal start devresi ile çalıştırın.

1 kompresor çalıştı ise dokunma.
2 kompresor çalışmadı ise start devresinde ariza vardır. İlgili devre starter yöntemine göre role termik veya kapasitor veya ptc ne ise yenilenmesini öneririm.
Motor sıkışması sebebi nedir peki serkan ?
 
kapalı sistem diye yağ dibe çökünce yağsız kalınca paslanmamasını beklemek yanlış arabalarda olan kilitlenma mümkün...
 
Motor sıkışması sebebi nedir peki serkan ?

Bu motor yag ile çalışıyor. Uzun beklemelerde piston yataklarından süzülen yag kartere iniyor. Aradaki yag bitince metal metale ilginç bir şekilde yapışıyor. Aradaki yag kalinlasiyor.

Benim başıma geldi. Bir kaç işte bu kompresoru cekicleyerek açtığım oldu darbeler yapışan piston gömlek arasını açabiliyor. Ancak uzun ömürlü olduğunu görmedim.
kapalı sistem diye yağ dibe çökünce yağsız kalınca paslanmamasını beklemek yanlış arabalarda olan kilitlenma mümkün...

Arabalarda hava oksijen ile temas var. Buzdolabi kapalı döngü. Ve içeride oksijen yok.

Pas demek demir oksit demek. Oksijen olmayan sistemde oksitlenme mümkün değildir. Pas, hidratlı demir(III)oksit Fe2O3.H2O ve demir(III) oksit-hidroksit FeO(OH), Fe(OH)3 içermektedir.

Cok uzun yıllar çalışan kompresorler biliyorum 30 yıllık içini açtığımda sıfır pas hiç bir korozyon yok olmuyor.
 
Bu motor yag ile çalışıyor. Uzun beklemelerde piston yataklarından süzülen yag kartere iniyor. Aradaki yag bitince metal metale ilginç bir şekilde yapışıyor. Aradaki yag kalinlasiyor.

Benim başıma geldi. Bir kaç işte bu kompresoru cekicleyerek açtığım oldu darbeler yapışan piston gömlek arasını açabiliyor. Ancak uzun ömürlü olduğunu görmedim.


Arabalarda hava oksijen ile temas var. Buzdolabi kapalı döngü. Ve içeride oksijen yok.

Pas demek demir oksit demek. Oksijen olmayan sistemde oksitlenme mümkün değildir.

Cok uzun yıllar çalışan kompresorler biliyorum 30 yıllık içini açtığımda sıfır pas hiç bir korozyon yok olmuyor.
Klasik araçlardaki uzun süre atıl bekleyince sekman oturması ya da yapışmasi denen olayla aynı.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,733
Mesajlar
929,355
Kullanıcılar
452,456
Son üye
WasTR

Yeni konular

Geri
Üst