Varistörler Hakkında Bilgi

varistörü dc fren bobini yanmalarında kullandık. acı tcrübelerle epeyce fren bobini yaktık.
sürekli durup kalkış yapan motorun oluşturdugu darbeler geri beslemeyle fren bobini üzerinde endükleme yapıyordu.fazla yüklemeden sonr fren iptal.
kullandıgımız bobin 198 v dc . varistör üzeinde 275 yazıyor. bizim sıkıntımızı cözdü.
200 dc üzerinde fazla akım varistör üzerinden geciyor ve cok daha fazlası geldiginde varistör kısa devre oluyo ve sonra sigorta atıyor .
yanlız dc ve ac varistör degerleri degişiyor. kullanıcagınız yere göre degeri secmelisiniz.
 
söylenenleri toparlasak...
Yüksek gerilim durumununda kısa devre olur(direnci düşer) Bu durum da üzerinden akım geçer ve gerilimi düşürür. Bu durumun hızına bağlı olarak üzerinden geçen akımdan kaynaklı olarak bir enerji harcar. Eğer harcanan enerji kataloğunda yazan (joule cinsinden ) değerden yüksek olursa patlar. Bu durumu engellmek için sisteme yani girişine düşük değerli yüksek güçlü bir direnç takabilirsiniz tabi bu da sizin sistemin kaybını arttıracaktır.
Umarım bu bilgiler doğrudur çünkü ben bütün dizaynlarımı buna göre yapıyorum...
 
varistör devreye seri bağlanabilirmi
bir elektromanyetik böbin de görmüştüm
örneğin 10 voltldc bir bobine 24 volt dc veriliyor varistör seri bağlandığı için ilk anda bobin tam çekene kadar 24 volt geçiyor bobin kısa bir süre aşırı yüklenip güçlübir şekilde ilk çekişi sağlandıktan sonra varistör geçen voltajı 3-5 volta düşürerek sürekli çekili kalma durumunda ısınmasını engelliyor.
varistör devreye seri bağlanıp böyle bir görev yapabilirmi?
görüşlerinizi bekliyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,057
Mesajlar
932,581
Kullanıcılar
453,036
Son üye
akcam07

Yeni konular

Geri
Üst