arkadasım dusuk devırlerde motoru kalkıs yapabılmesı ıcın karsısındakı gucu yenebılmesı ıcın bır moment uygulaması gerekmektedır.hız kontrol cıhazlarının kataloglarında kalkıs momentı adı verılen dusuk devırlerde sızın yasadıgınız sorunu cozebılen parametreler mevcuttur.ılgılı hız kontrolunun manuelını ınceleyerek bunla ılgılı parametreyı kullanarak kalkıs momentını artırınız .ornegın bu forumdada konu olarak bulunan sıemensın mıcromaster 440 serısı cıhazını kısa bır ıncelememde sana yarayacak vede ayarlaman gereken p1500,1501,1503,1511,1522 ,p0341,r0333 parametrelerını kontrol edersenız .bunlar torkla ılgılı parametrelerdır.ayrıca sureklı guclendırme parametresı kı motorun ısınmasına sebep olur dıye dusunuyorum p1310 parametresıerolgke ' Alıntı:Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için , ben tork kontrolü yapmak istediğimde sürücü motorun hızını istediğim torka ulaşabilmek için kendimi değiştirecek? Bu istenmeyen durum değilmidir? Çalıştığım yerde karşlaştığım bir sorun düşük hızlarda motor yükü yenip kalkış yapaması ve düşük devirlede salınım yapması (sanırım yükü yenebilmek için hızı artırıyor fakat hız setpointine takılıp yavaşlaması sonucu). Bu tür uygulamalar için vektör kontrol uygun olduğu söylendi. Doğrumudur?
Ayrıca bu konuda döküman varmıdır?
erolgke ' Alıntı:Merhaba arkadaşlar vektör -tork ve V/f kontrol kavramları kafamda birbirine girmiş durumda bu konuda bilgi verebilirmisiniz?
Teşekkür ederim,