vestel klima capasitör

bendeki kondanstörde 3 ayrı giriş var ama resimdeki knodanstörde 2 ayrı giriş var
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.

ustam bende kılımacıyım sonradan olmada dııl bunuda belırtıyım hem okuluna gıttım hemde teknıgını ogrendım sunu soylıım sız taktınız bısı olmadı calısıyor bısı olmuycak dıye bısıyde yok kaldıkı koca fabrıka hıc usenmeden arastırmıs motoruna gore kapasıtor takmıs bulunmaz dıye bısıyde yok aramayı bıldıkten sonra sen bulamadım edemedım dıye 3 katı buyuklugunde bu kapaıstor takarsan o kılıma ne olur acaba
onuda gectım ben taktım bısı olmaz mantıgı tak calıssın paramı alıım bana ne yanarsa yansın turunden bı ıs bu ustalıga sıgmaz yazık gunah arkadasım ben olsam onu takıcagıma ya musterıye aynıusını bulıım yada bulamadım servısıne soyleyın derdım
sızın yaptıgınız bu tamıratlardan dolayı ısını hakkıyla yapan ınsanlarda karalanıyor yazık yanı..................
 
bendeki kondanstörde 3 ayrı giriş var ama resimdeki knodanstörde 2 ayrı giriş var


ustam elındekı kapasıtorle parcacıya yada servıse basvur parcayı alır hakkıyla takarsın ne kucugunu nede buyugunu tak aynısını tak kılıma tıkırında calısıın ........
 

Bana söylermisiniz peki kapasitörlerde kapasite değeri neye göre belirlenir?
Yani 5 mikro farad ile 15 mikrofarad kapasitör arasındaki farkı oluşturan sebep nedir?
Kapasitör dediğimiş şey iki iletken levha arasına yerleştirilmiş olan yalıtkan bir malzeme..
yazıma dikkat edersen benim taktiğım kompresörün değil fana ait olanın kapasitör..
Burdaki amaç ne?monofaze fana ilk kalkış hareketini verebilmek..öyle değil mi?
Ben taktım ve fan aynı devirde çalıştı ve çalışmaya da devam ediyor..
Ayrıca ben klimacı filan da değilim..cihaz çalıştığım işyerindeki bir klima..
Bir kondansatör değiştirmek için servis çağıracak halimiz de yok ayrıca öyle değil mi?
 

Bir kondansatör değiştirmek için servis çağıracak halimiz de yok ayrıca öyle değil mi?

bu yazı nasıl bır mantık ıcerıyer varın sız dusunun bır kapasıtor ıcın usta cagıracak dıılız

3 kurus vermemek ıcın 5 kurustan olmazssınız umarım ayrıca elektırıkle saka olmaz hanı kendınızın olsa dıycem para vermemek ıcın yaptı bıde sırketın kılıması .............

zaten kılımadan anlamadıgın kondanstorun fanı ılk hareket verıyor demenden bellı ..........
o kapasıtor daımı kapaıtor yanı ılk hareketı vermez sureklı devrede kalarak fanın donusunu saglar sız 5 yerıne 15 takarsanız o fanın sızın deyısınızle doner ama yavaslar cunkı ıkı sargı arasındakı faz farkını bellı bı devre kadar ayarlar yuksek takılınca bu moment 3 katına cıkıcagından fan hızı duser ve amper daha fazla ceker sonucta ısınır ve yanar ....


Daimi kondansatörlü motor:
Bu motorda yardımcı sargıdaki kondansatör devamlı devrede kalacak şekilde yapılmış yağlı kağıt kondansatördür.ilk kalkınma momentleri biraz düşüktür.Genellikle vantilatör,aspiratör veyahut sesin az olamasının istendiği yerlerde kullanılır.


n=(60*f)*(1-s)/p
n=motorun devir sayısı f=frekans
p=çift kutup sayısı s=%kayma

İki devirli yardımcı sargılı motor elde edebilmek için iki ayrı ana sargıya ve iki ayrı yardımcı sargıya ihtiyaç vardır.sargıların bağlantı yönleri değiştirilerek devir yönü değiştirilir.
Yük altında çalışan bir yardımcı sargılı motora uygulanan gerilim düşürülürse,motorun döndürme momenti uygulanan gerilimin karesine bağlı olarak azalacaktır.döndürme momentinin azalması motorun devrinin düşmesine,kaymanın büyümesine neden olur.Kaymanın arması rotordaki bakır kayıplarının artmasına sebep olduğu halde, küçük motorlarda bu kayıp ihmal edilebilir.daimi kondansatörlü yardımcı sargılı motora uygulanan gerilim oto trafo ile değiştirilmek suretiyle devir ayarı yapılır.

umarım bısıler anlamıssındır anlamadıgın yer varsa sıteyı bıraz arastır kondanstor tıplerı start kapasıtor daımı kapasıtor vesayre gıdıyor ....

emrah ustamdan alınmısıtır saygılar.............
 
Daimi devre kondansatörü Döndürme momentini sağlayabilmek adına Ana sargı ile yardımcı sargı arasında faz farkı oluşturur bu nedenle kondansatör kapasite değeri hassas ve önemlidir aksi taktirde güç kaybına neden olur motor zorlanıp fazla akım çeker. Kondansatörlerde çalışma gerilimi ve C kapasite değeri önemlidir.
 

Kondansitörlerde araştırma yaptıgım kadarıyla gerilim altlara değil de yükseklere çıkabilir fakat kapasite değeri muhakkak korunması lazım diye yazıyordu.
Örneğin 6,8 uf 400 V kondansitör yerine 6,8 uf 750 V kondansitör kullanılsa sorun olmaz diye bir örnek verebilir miyiz acaba?
 

Uygulama gerilimi kondansatör etiket geriliminden küçükse kapasitif güç azalır.


Örneğin 10kVAr'lık üçfazlı kondansatörde etiket gerilimi 400V uygulanan gerilim 380V ise kapasite kaybı %10 olup 9kVAr'lık reaktifgüç verir.
Qc=(Vuygulanan2/Vetiket2)*100
Qc=(380^2/400^2)*100
Qc= %90 olup kayıp %10 dur.

Kompanzasyonda bu göze alınarak toplam kapasitif güç belirlenir sıkıntı olmaz ancak daimi devre kondansatöründe bu göze alınamaz.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…