Bir kondansatör değiştirmek için servis çağıracak halimiz de yok ayrıca öyle değil mi?
bu yazı nasıl bır mantık ıcerıyer varın sız dusunun bır kapasıtor ıcın usta cagıracak dıılız
3 kurus vermemek ıcın 5 kurustan olmazssınız umarım ayrıca elektırıkle saka olmaz hanı kendınızın olsa dıycem para vermemek ıcın yaptı bıde sırketın kılıması .............
zaten kılımadan anlamadıgın kondanstorun fanı ılk hareket verıyor demenden bellı ..........
o kapasıtor daımı kapaıtor yanı ılk hareketı vermez sureklı devrede kalarak fanın donusunu saglar sız 5 yerıne 15 takarsanız o fanın sızın deyısınızle doner ama yavaslar cunkı ıkı sargı arasındakı faz farkını bellı bı devre kadar ayarlar yuksek takılınca bu moment 3 katına cıkıcagından fan hızı duser ve amper daha fazla ceker sonucta ısınır ve yanar ....
Daimi kondansatörlü motor:
Bu motorda yardımcı sargıdaki kondansatör devamlı devrede kalacak şekilde yapılmış yağlı kağıt kondansatördür.ilk kalkınma momentleri biraz düşüktür.Genellikle vantilatör,aspiratör veyahut sesin az olamasının istendiği yerlerde kullanılır.
n=(60*f)*(1-s)/p
n=motorun devir sayısı f=frekans
p=çift kutup sayısı s=%kayma
İki devirli yardımcı sargılı motor elde edebilmek için iki ayrı ana sargıya ve iki ayrı yardımcı sargıya ihtiyaç vardır.sargıların bağlantı yönleri değiştirilerek devir yönü değiştirilir.
Yük altında çalışan bir yardımcı sargılı motora uygulanan gerilim düşürülürse,motorun döndürme momenti uygulanan gerilimin karesine bağlı olarak azalacaktır.döndürme momentinin azalması motorun devrinin düşmesine,kaymanın büyümesine neden olur.Kaymanın arması rotordaki bakır kayıplarının artmasına sebep olduğu halde, küçük motorlarda bu kayıp ihmal edilebilir.daimi kondansatörlü yardımcı sargılı motora uygulanan gerilim oto trafo ile değiştirilmek suretiyle devir ayarı yapılır.
umarım bısıler anlamıssındır anlamadıgın yer varsa sıteyı bıraz arastır kondanstor tıplerı start kapasıtor daımı kapasıtor vesayre gıdıyor ....
emrah ustamdan alınmısıtır saygılar.............