vestel klima capasitör

vallahi 15 gündür sıcaktan yanıyoruz 1 klimaya 15 tl lik kondanstör kimse cesaret edipte mantıklı bir şekilde şunu yapın diyemedi helal olsun artık servisi aradım 35 tl servis ücreti muhtemelende 65 tl de kondanstöre isterler bu yoklukta 100 tl bayılacağız yinede herkese teşekkürler.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
ben 1.5+30mfarat kullanıyorum yıllardır bir sorun yok slm

30+1.5mfarat 370-440vac caoasitör rahatlıkla kullanabilirsin slm

sayın rezistans 1.5/30 uf kullanıyorum diyosunuz 18 btu mu klimanız yahu şu sitede tecrübe sahibi 1 tane kilimacı yokmu


<<
Aradığın kondansatör tamda budur dostum al kullan arkana bakma.

( not : sorun ilk mesajından anladığım kadarıyla 30 mf kısmında yani klima kompresör kondansatöründe. umarım kompresörün sıkışık değildir. Bu nedenden dolayı kompresör kalkamıyorda olabilir kondansatör sorunundanda kalkmıyor olabilir )

Öğretmen hocam tam değerde kondansatörü bulmuşsun.. Bu arada ustalarımızında kulaklarını çınlatmışsın.. iyide olmuş :)
>>
Üyemizin profilindeki mesleğe bak...

2,5 ve 1,5 değerleri nedir? Önemli olan gerilim ve kapasitans değeri.

bunlar iki kondansatörün birleşimi 2.5 mf ve 30 mf kondansatörlerin birer uçlarını birleştirilmiş şekilde paket kondansatör. Aynısını bulman zor.

Şahsi fikrim 2 ayrı kondansatör al kablolarla birleştir ve kullan.
Yada gidip servisinden temin edip tak.

Serkanın dediği gibi ayrı alıp kullanın veya çinden getirtin
Cevap çoktan verildi, Öğretmen272 in verdiği linkte tam 3. ayak görünmeyebilir üzerinde şema var bağlantıyı buna göre yap, vakit sıkıntın yoksa çinden getirt ...
 
Son düzenleme:
Kondansitörlerde araştırma yaptıgım kadarıyla gerilim altlara değil de yükseklere çıkabilir fakat kapasite değeri muhakkak korunması lazım diye yazıyordu.
Örneğin 6,8 uf 400 V kondansitör yerine 6,8 uf 750 V kondansitör kullanılsa sorun olmaz diye bir örnek verebilir miyiz acaba?

Kondansatör üzerinde yazan gerilim maksimum çalışma gerilimidir. Üzerinde yazan gerilimden fazla gerilim uygularsanız şişer ve patlar. Aynı kapasitede farklı çalışma gerilimindeki iki kondansatörün farkı çalışma gerilimi yüksek olanın yapı olarak daha büyük olmasıdır. Daha büyük olanın bacakları arası mesafe daha farklı olabilir, sığmayabilir.

Saygılar...
 
Bir kondansatör değiştirmek için servis çağıracak halimiz de yok ayrıca öyle değil mi?

bu yazı nasıl bır mantık ıcerıyer varın sız dusunun bır kapasıtor ıcın usta cagıracak dıılız :)

3 kurus vermemek ıcın 5 kurustan olmazssınız umarım ayrıca elektırıkle saka olmaz hanı kendınızın olsa dıycem para vermemek ıcın yaptı bıde sırketın kılıması .............

zaten kılımadan anlamadıgın kondanstorun fanı ılk hareket verıyor demenden bellı ..........
o kapasıtor daımı kapaıtor yanı ılk hareketı vermez sureklı devrede kalarak fanın donusunu saglar sız 5 yerıne 15 takarsanız o fanın sızın deyısınızle doner ama yavaslar cunkı ıkı sargı arasındakı faz farkını bellı bı devre kadar ayarlar yuksek takılınca bu moment 3 katına cıkıcagından fan hızı duser ve amper daha fazla ceker sonucta ısınır ve yanar ....


Daimi kondansatörlü motor:
Bu motorda yardımcı sargıdaki kondansatör devamlı devrede kalacak şekilde yapılmış yağlı kağıt kondansatördür.ilk kalkınma momentleri biraz düşüktür.Genellikle vantilatör,aspiratör veyahut sesin az olamasının istendiği yerlerde kullanılır.


n=(60*f)*(1-s)/p
n=motorun devir sayısı f=frekans
p=çift kutup sayısı s=%kayma

İki devirli yardımcı sargılı motor elde edebilmek için iki ayrı ana sargıya ve iki ayrı yardımcı sargıya ihtiyaç vardır.sargıların bağlantı yönleri değiştirilerek devir yönü değiştirilir.
Yük altında çalışan bir yardımcı sargılı motora uygulanan gerilim düşürülürse,motorun döndürme momenti uygulanan gerilimin karesine bağlı olarak azalacaktır.döndürme momentinin azalması motorun devrinin düşmesine,kaymanın büyümesine neden olur.Kaymanın arması rotordaki bakır kayıplarının artmasına sebep olduğu halde, küçük motorlarda bu kayıp ihmal edilebilir.daimi kondansatörlü yardımcı sargılı motora uygulanan gerilim oto trafo ile değiştirilmek suretiyle devir ayarı yapılır.

umarım bısıler anlamıssındır anlamadıgın yer varsa sıteyı bıraz arastır kondanstor tıplerı start kapasıtor daımı kapasıtor vesayre gıdıyor ....

emrah ustamdan alınmısıtır saygılar.............
Arkadaşım sen hala neyin derdindesin cihaz 1 aydır
aynı devirde tık demeden çalışıyor..sen hala konuşuyosun:)
Klimadan anlamıyosun derken;
kondansatör daimi de olsa sonuçta fana ilk hareketi vermeye yarar.
Bunu bilmek için klimacı olmaya gerek yok sanırım öyle değil mi:)
 
vallahi 15 gündür sıcaktan yanıyoruz 1 klimaya 15 tl lik kondanstör kimse cesaret edipte mantıklı bir şekilde şunu yapın diyemedi helal olsun artık servisi aradım 35 tl servis ücreti muhtemelende 65 tl de kondanstöre isterler bu yoklukta 100 tl bayılacağız yinede herkese teşekkürler.

Burada bir terslik var. Yanit verenler son derece cesaretli cozumler uretmis lakin siz cesaret edip uygulayamamissiniz. Eee ne sis ne kebab yansin olmuyor bazen. Risk hayatin icinde var.
 
bunlar iki kondansatörün birleşimi 2.5 mf ve 30 mf kondansatörlerin birer uçlarını birleştirilmiş şekilde paket kondansatör. Aynısını bulman zor.

Şahsi fikrim 2 ayrı kondansatör al kablolarla birleştir ve kullan.
Yada gidip servisinden temin edip tak.

Ustanin dediginden su anlasiliyor. Firmanin ozellikle kafa karistirip yedek parca ve arizalardan da para kazanilmasi icin yapilmis bir yontem. Faydali bir bilgi.
 
vallahi 15 gündür sıcaktan yanıyoruz 1 klimaya 15 tl lik kondanstör kimse cesaret edipte mantıklı bir şekilde şunu yapın diyemedi helal olsun artık servisi aradım 35 tl servis ücreti muhtemelende 65 tl de kondanstöre isterler bu yoklukta 100 tl bayılacağız yinede herkese teşekkürler.

Bu sözünü yanlış buluyorum. Katılamıyorum malesef.

O kadar tavsiyede bulunduk önerdik. Yukarıdaki mesajlarda görebilirsin kaç çeşit öneride bulunduk. ( iki kondansatör al tak yada değeri tutan kondansatör v.s. ) Eğer bu kadar tavsiye alıp bir kondansatörü değiştiremiyorsan o zaman servisi çağıracaksın dostum.
 
adana atatürk parkı karşısında mitshubishi klima önünden geçerken çırağa sordum olayı anlattım arızayı mevcut capacitörün bir üstünü tak çalışır abi dedi

yinede herkese teşekkür ederim arkadaşlar muhtemelen yarın vestel servisi gelir
 
Sen ne yaptın peki alıp takıp çalıştırabildin mi?Hayır..
Hiç bişe yapmamışsın gelmişssin burda kimse bişe diyemedi,edemedi,
helal olsun tarzında iğneleyici kelimeler kullanmışsın..Olmaz.
 
Sen ne yaptın peki alıp takıp çalıştırabildin mi?Hayır..
Hiç bişe yapmamışsın gelmişssin burda kimse bişe diyemedi,edemedi,
helal olsun tarzında iğneleyici kelimeler kullanmışsın..Olmaz.


arkadaşım yazdıklarına istinaden konuyu baştan sona tekrar okudum verilen cevapları 3 ana konuya ayırdım bir kısım arkadaşlar afaki bilgiler vererek deneme yanılma yöntemine itiyor. bir kısmı fiziksel hesaplamalarla yeni bir boyut kazandırmış. sonuncusu ise biraz sitem ve şaka ile karışık çözüm sunmuş kesin bir öneri yada net çözüm yok iç fan ve ünite garantisi bitik komresör 1 yıl daha var garantisi ben bildiğim konuda elektrik otomasyonda net cevap veririm hatta destek isteyen arkadaşın adres ve iletişim bilgilerini ister destek sunarm anlamadığımı ise benden daha uzman arkadaşlarıma bırakr susar dinlerim benim 1750 tl 2 ci bir klima alma şansım yok hem şişi hem kebabı yakamıyorum bilmemek ayıp değil bilecik bükor HES tirübin ve kapakların otomasyonunu devreye alıp geldim mardin ipek bulgurunda buhar kazanını devreye aldım ama avuç içi capacitörü ne yapabildim (aslında yaparımda compresör sıkışıksa garantiyi bitirmeyim diye ellemiyorum) ne net bilgi toplayabildim sizleri üzdüysem özür dilerim konu daha net olsaydı bence ileride araştıran arkadaşlara daha çok faydası olur kanaatindeyim
 

Forum istatistikleri

Konular
129,335
Mesajlar
925,476
Kullanıcılar
451,806
Son üye
paulmac332

Yeni konular

Geri
Üst