Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
vinç motorlarına dinamik frenlama yapılmaz balatalı frenleme yapılır
sebebi ise dinamik frenlemede motora dc gerilim uygulanacağı için uzun süre dc gerilime maruz kalırsa motorda yanma tehlikesi olur. yanarsa manyetik alan yok olur ve yük boşa çıkar
selam
vinçlerde motor mili manyetik ,balatalı frenlemenin dışında yerçekim frenlemesi vardır .
dişli kutusu içinde mekanik olarak çalışan kaldırma sırasında klitlemeli indirmede frenleme yapan trapez vida sistemli fren mevcuttur.
selam arkadaşlar vinçlerde frenleme iki çeşit.
1- Balatalı fren ler bütün motorlarda veya motorların yanında ayrıca balatalı fren sistemi
bulunur bu frenler motordan enerji kesilince frenleme yaparlar.
bu frenler motor çalışınca çalışır yani freni acar. bu frenler hirolik tip 220/380.v 50 HZ
veya manyetik tipler yani bobinlı 220 ve 380.volt ac veya 24. 110. 220 volt dc ile
calışır vinçde böyle bir dc volt devresi yoksa fren bobini irişine köprü diyot bağlanır
2- Dinamik frenleme Elektrik motorunun devrini düşürmek için ( kalkış ve duruş zamanların
da) Elektrik motoruna DC volt vermek veya bir fazı kesip iki faz vermek şeklinde olur
bu dinamik frenler motorların yapısı ve özeliklerine göre yapılır iyi çalışmalar.
dinamik frenleme olur ancak mekanik fren ile birlikte kullanılabilir. sanırım uygulama yapmak istediğin motor gücü yüksek. ancak her ne olur ise olsun yumuşak duruş istiyor isen sürücü kullanmalısın.
bu arada umarım motor bzikli asenkron değildir.
daha açık bilgi verir isen alternatif çözümler için yardımcı olabilirim.