Vince Lokal Kompanzasyon Nasıl Yapılır?


Kaliteli bir kompanzasyon kontaktörü ile yapışma ihtimali kalmaz. Merkezi kompanzasyonunuzda devrede olacağından diğer yüklerinizden kompanze edilmiş olacaktır. Çok ama çok ekonomik bir uygulamadır.
Not: Kule vinçlerde pano göğüs hizasındadır dolayısıyla kompanzasyonuda yapacağınız yer burasıdır şaryo motoru yanmadıkça vincin tepesinde işiniz olmaz. Bu uygulamayla sorun yaşamazsınız ayrıca vincin besleme kablosundaki gerilim düşümüde azalmış olur.
 
Son düzenleme:
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.

burada işin doğrusu kontaktörlü kompanzasyon seni maliyet açısından kurtaracaktır çünki teknoloji hızlı bir şekilde ilerlemekte roleler 3 fazlı kondansator için deşarj direnci vede kompanzasyon kontaktoru(kaliteli)düşünülerek tasarlanan bir sistem seni cezaya sokmıyacaktır.hatta 18 kademe veya 24 kademe role kullanara aynı kademede 1 den fazla mesala 2,5-2,5-5-5-10-10-10 gibi tasarlanan sistem kontaktorde vede kondansatorde yıpranma ihtimalini mini mize etmektedir.tristorlu sistem vede kontaktorlu sistemi kıyaslamak bence pek dogru degıl çunkı hesap ortada!!!!
not 14 adet vinci olan bir yerde 12 kademe role olan bir firmada yaptıgım kompanzasyon 3 yılı askındır çok saglıklı bir şekilde çalışmakta
 
Lokal kompanzasyonda isabet için, kompanze edilecek sistemin (burada vinç motorunun) devamlı aynı reaktif gücü çekmesi gerekir. Fakat vincin çekeceği akımlar yüke göre değişecektir. Pek uygulanabilir görünmüyor.
 

Münferit kompanzasyonla çözersiniz Ali bey ceza falan da yemezsiniz. Klasik kontaktörlü merkezi kompanzasyon sistemi tek başına bu iş için rahatlıkla yeterlidir. Hiç bir şantiyede sorun yaşamadım. Yeterki bu işin mantığını iyi bilin ve uygulamanız doğru olsun. Bu verilen örnekte hızlı kompanzasyona gerek yoktur haybeye masrafdır.
 
Kaliteli bir kompanzasyon kontaktörü ile bir tristör (tiristör modül değil dikkat) arasında fiyat farkı çok yüksek değildir. Kontaktörle yapılan anahtarlama kondansatör ömrünü daha çabuk bitirir. Yapışmaz dediğiniz kontaktörlerde yapışır, doğası gereği. Kısacası ilk yatırım maliyetine odaklanırsanız yanılırsınız..
 

Tamam sn dinamik siz istediğiniz gibi yapın paranız bol galiba
1 tristörle 1 kontaktör fiyatını mukayese edecek değilim toplam mal oluşa bakarım ben, birde sürekliliğe (yani hatice beni bağlamaz neticeye bakarım). Tristörlü sistemler sanki çok sağlam soğutma sisteminde problem olsa kart yanıyor, öyle tozlu nemli ortamlarada hiç gelmez. Ben mecbur kalmadıkça tristörlü sistem kullanmam,hem pahalı,hem arızaya müdahale şansın yok, anca kaynak makinalarının bol olduğu işletmede yada dikiş makinalarının bol olduğu tekstil atölyesinde falan... öyle bir tesiste bana denk gelmedi Entes RG3-12C ve CS taş gibi bir çok işletmede uygulamam oldu hiç problem yaşamadım.
 


sn.3elibrahim,
örnek verdiğiniz, 14 adet vince uyguladığınız 12 kademe röleli sistemi nereye, nasıl yaptınız?
detaylarını açıklarsanız sevinirim. eminim bende dahil pekçok arkadaşımın işine yarayacaktır. şimdiden teşekkürler...
 

Merkezi kompanzasyon uyguladım ben bir kaç şantiyede ana pano yanına hiç bir sorunda yaşamadım. Başta vinçlere münferit kompanzasyon yaparım sıkıntı yaşarsam diye düşünmüştüm ama hiç problem yaşamadım. (diğer yükler + 2 adet kule vinç eş zamanlı çalışıyordu)
Sn3elibrahim bunu 14 vinçte uygulamış ve başarılı olmuş gayet güzel bir olay.
 
Sn fullas elbette herkes istediğini yapmakta özgürdür, konu şu ki önyargıların sizi ve başkalarını yanıltmasını istemeyiz. Biz üretici bir firmayız, toza karşı kontaktörlü sistemlerin daha hassas olduğunu söyleyebilirim haraketli kontak yüzünden, Isı elbette kontaktörlü yada tristörlü tüm sistemlerin düşmanı önleminiz varsa sorun yaşamazsınız, bizde oldukça iyi koruma önlemleri mevcut hiçbirşey yanmadı bu yüzden bugüne kadar. Daha önce tekrar ettiğim gibi uzun vadede kontaktörlü sistemlerin sürekli bakım-onarım zaafı yüzünden daha masraflı olduğunu son kullanıcı ancak bilir ve takdir eder. Teknolojinin getirdiği yeniliklere de açık olmak gerek


 
İki Vinç belli zaman aralıklarında üzerindeki yükler değişeceği için münferit sistemli kompanzasyon sistemleri pek uygun olmaz (Yükler dengeli olsa dahi), eğer motorların teknik detayları yazılsaydı bence bu kadar polemik oluşmazdı.

İkinci bir husus iki vinç sürekli sistemde çalışacağından kompanzasyon sistemlerinin tasarımı şart bence.

Münferit kompanzasyon sistemelerinde vincin çekeceği yük sabit bir yük olmayıp zaman içerisinde farkındalık göstermektedir. Münferit kompanzasyon sistemlerinde bağlanacak olan kondansatör sistemdeki yüklerin durumuna göre kontrol edilemeyeceğine göre mutlaka merkezi sistem kompanzasyon sistemleri tasarımı yapılıp üç faz kontrollü reaktif güç kontrol rölesi bağlanması şarttır.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…