Vince Lokal Kompanzasyon Nasıl Yapılır?

sn.3elibrahim,
örnek verdiğiniz, 14 adet vince uyguladığınız 12 kademe röleli sistemi nereye, nasıl yaptınız?
detaylarını açıklarsanız sevinirim. eminim bende dahil pekçok arkadaşımın işine yarayacaktır. şimdiden teşekkürler...

tabiki KONYA ŞENDEMİR A.Ş açık çek
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İki Vinç belli zaman aralıklarında üzerindeki yükler değişeceği için münferit sistemli kompanzasyon sistemleri pek uygun olmaz (Yükler dengeli olsa dahi), eğer motorların teknik detayları yazılsaydı bence bu kadar polemik oluşmazdı.

İkinci bir husus iki vinç sürekli sistemde çalışacağından kompanzasyon sistemlerinin tasarımı şart bence.

Münferit kompanzasyon sistemelerinde vincin çekeceği yük sabit bir yük olmayıp zaman içerisinde farkındalık göstermektedir. Münferit kompanzasyon sistemlerinde bağlanacak olan kondansatör sistemdeki yüklerin durumuna göre kontrol edilemeyeceğine göre mutlaka merkezi sistem kompanzasyon sistemleri tasarımı yapılıp üç faz kontrollü reaktif güç kontrol rölesi bağlanması şarttır.

Lafın banaysa eğer mesajımı iyi okumanı tavsiye ederim. Motor güçlerine göre seçilecek kondansatörler vinç besleme kablosundaki gerilim düşümünü azaltacaktır. Mevcut merkezi kompanzasyon sistemi devrede olduğundan sorun yaşanmayacaktır diye yazmıştım. Vinçlerin kurulu olduğu yerler genelde ana panolardan uzakta olur o yüzden bu husus önemlidir.
 
Lafın banaysa eğer mesajımı iyi okumanı tavsiye ederim. Motor güçlerine göre seçilecek kondansatörler vinç besleme kablosundaki gerilim düşümünü azaltacaktır. Mevcut merkezi kompanzasyon sistemi devrede olduğundan sorun yaşanmayacaktır diye yazmıştım. Vinçlerin kurulu olduğu yerler genelde ana panolardan uzakta olur o yüzden bu husus önemlidir.

Lafım size değil bu birinci husus burda herkes düşüncesini belirmekte özgürdür. Burda motorun güçleri değil motor üzerindeki yüklerin gün içerinde değişkenlik göstermesidir. Buna paralel değişken yüklere bağlı olarak reaktif güç kontrol rölesi kullanılması şarttır. Burda neyi kabullemediğinizi anlayamadım.
 
Lafım size değil bu birinci husus burda herkes düşüncesini belirmekte özgürdür. Burda motorun güçleri değil motor üzerindeki yüklerin gün içerinde değişkenlik göstermesidir. Buna paralel değişken yüklere bağlı olarak reaktif güç kontrol rölesi kullanılması şarttır. Burda neyi kabullemediğinizi anlayamadım.

Yazınız okuyunca direk cephe alır ifadeler olduğunu düşündüm.
Kule vinçte değişken yük ve vinç dönüş kademe hızı yük farklılığı yapar haklısın ona birşey dediğim yok ancak motor gücüne göre min kondansatör gücü seçilip münferit komp yapmak uzun besleme kablosunda gerilim düşümünü azaltıp merkezi kompanzasyonuda rahatlatır demek istemiştim önceki mesajımda. Sizde bu iş bağımsız kompanzasyonla olmaz diyerek yaklaşımda bulununca bu duruma geldik. Neyse önemli değil POP'unuzu iade edeceğim.
 
Ben olsam; öncelikle mevcut kompanzasyon sisteminde boş çıkışlar varmı diye bakar varsa ilave sigorta, kontaktör ve kondansatör koyarak çözüme gitmeye çalışırdım. Eğer boş çıkış yok ise son 1 yada 2 ... kontaktöre paralel kontaktör bağlar bunlarla kondansatör devreye alarak çözüme gitmeye çalışırdım. Kademe sayısı çok az ise örneğin 3-5 kademe roleyi değiştirip yeni kademe ilave ederdim. Yok bu da olmuyorsa aşağıda uygun bir yere kontaklı ampermetre koyarak bununla kondansatör devreye sokarak işi çözmeye çalışırdım ( 2-3 yerde yaptım gayet gözel çalışıyor)

Motor güçleri ve kompanzasyon panosu hakkında bilgi olmadığı için hesap işlerine giremiyoruz.

Ayrıca yeni kompanzasyon kuracak (kurduracaklar) için elektronik sistemleri ısrarala öneriyorum. Maddi imkanları biraz zorlayıp yapılabilecek bir şeyler varsa mutlaka değerlendirmelidirler. Fiyatlar 2-3 sene önceye göre oldukça düştü.

Sitede bu sistemlerin avantajları hakkında yeterince bilgi var. Önümüzdeki dönemlerde elektrik ile ilgili kurumların (EPDK, TEİAŞ, TEDAŞ yada kim satın aldıysa ... ) sitemdeki parazitlerin, harmoniklerin VS enerji kalitesini bozan unsurların üzerine gideceğini düşünüyorum. Zira Hız kontrol cihazlarından evimizdeki almaçlara kadar hemen hemen her cihaz elektronik olmaya başladı. Özellikle yeni tesis kuracak arkadaşlar filtreleme ve parazit konularını göz önünde bulundurmalıdırlar. Saygılar
 
Fakat arkadaşlar zaten bende 12 kademeli entes röle var.Deşarj bobini de taktım ve birçok kademe türünü de denedim.Hem ben bu vinci çalıştırmayınca kompanzasyon gayet normal işliyor ama çalışınca anormalleşiyor.Vincin panosuna baktım yer yok,ayrı bir pano hazırlattım.Motor ileri-geri çalışmakta ve vincin panosundaki kontaktör çok hızlı hareket etmekte.Dolayısıyla merkezi kompanzasyonda röle geç algıladığı için hem kapasitif hem de endüktif yazmakta.Pazartesi panoyu takacam ve sonuçları sizlerle paylaşacam.
 
Arkadaşlar vince lokal kompanzasyon yaptım.4 motora da tek tek 7.5 kVAR kapasitör bağladım.Bu deneme amaçlı tabi.Kapasitif yazarsa 5kVAR olarak değiştirecem. Öncelikle vincin ana giriş şalterinden gelen beslemeyi paralel olarak kompanzasyon panosunun sigorta girişlerine bağladım.Daha sonra kabloyla kapasitörlere bağlı kontaktör uçlarından vincin panosundaki kontaktörlere bağlı motor çıkşlarına bir bir bağlantı yaptım.Şu an gözle görülür bir düzelme oldu.

Resimler aşağıdadır.Umarım bir katkısı olur.

Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.
 
arkadaşlar şu anda benimde aynı sorunum var fakat benim sorunum şu bizim kompanzasyonumuzda reaktif değil kapasitif yük fazla yazmış. sistem çalışırken endüktif yük fırlıyor ama saatte kapasitif kullanım aktif tüketimin 22 katı olmuş durumda lütfen yardım edin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,039
Mesajlar
922,733
Kullanıcılar
451,303
Son üye
enesa20

Yeni konular

Geri
Üst