FullAs
Üye
- Katılım
- 10 Tem 2010
- Mesajlar
- 313
- Puanları
- 0
Tabii gözönüne alınması gereken bir noktada 8 ayrı motora herbiri için ayrı işlem yapılacak koyduğunuz kondansatör tam değerinde olma ihtimali olmadığı gibi ilk kalkış sırasında yada boşta gerçek değerinde kompanze etme şansınız pek yok, başka yüklerle beraber çalışmadığınız zaman oranları tuturrma şansınızda azalır. Ama uğraş ve bakım olarak bakılınca orta ve uzun vadede hızlı tek bir sistemle uğraşmak daha ekonomik olur kanaatindeyim. Sonra yapışan her kontaktör ve patlayan kondansatör için soluğu vincin tepesinde (her modelde olmayabilir) almak da ayrı bir sorun olsa gerek.
Kaliteli bir kompanzasyon kontaktörü ile yapışma ihtimali kalmaz. Merkezi kompanzasyonunuzda devrede olacağından diğer yüklerinizden kompanze edilmiş olacaktır. Çok ama çok ekonomik bir uygulamadır.
Not: Kule vinçlerde pano göğüs hizasındadır dolayısıyla kompanzasyonuda yapacağınız yer burasıdır şaryo motoru yanmadıkça vincin tepesinde işiniz olmaz. Bu uygulamayla sorun yaşamazsınız ayrıca vincin besleme kablosundaki gerilim düşümüde azalmış olur.
Son düzenleme: