binbaşım cevabın için teşekkür ederim fakat açıklamam gereken bir hususu atlamış bulunuyorum galiba, basit olarak sıcaklığın direnç üzerinde ki etkisini zaten PTC ve NTC gibi ısı sensörlerinde görmek mümkün fakat benim demek istediğimde şu gerçek var;
bahsetmiş olduğum sıcaklıklar +200, +300 ve +400 derece sıcaklıklardır. Ayrıca bu fan motorlar bu sıcaklıklar için özel olarak üretilmektedir. Bu fan modelleri de daha çok bizim projelerimizde yani kapalı otoparkların yangın havalandırmasında duman tahliye fanı olarak kullanılmaktadır. Biz bu projelerin otomasyonunu yapmak için bir çalışma başlattık ve bu işi neticelendirmem için bu sorunu da çözmem gerekiyor. başka şirketlere yaptırdığımız otomasyon sistemlerinde dikkatimi çeken husus oldu bu konu ve sanki normal bir motoru besliyormuş gibi ona göre sigorta seçimi yapıldığını gördüm. (örneğin 3kW. motora 10A. sigorta gibi). Böyle bir sistemde yangın çıktığını ve motorların çalıştığını varsayalım. D.T.F. havayı emmeye başladı ve kanal içerisinden geçen havanın sıcaklığını da yükseldiğini varsayalım.+100, +200.... işte önemli olan nokta burada başlıyor. eğer bu motorların bu sıcaklıklarda çalışması normal olup akım değeri sıcaklığa bağlı yükseliyorsa konulan sigortadan ötürü fan bahsedildiği gibi yüksek sıcaklıkta 2 saat çalışamadan yüksek akımdan dolayı işlevini yitirecektir. (sigorta engelleyecektir.) bunun için olması gereken sistem nasıl olmalıdır, yani bunun önüne nasıl geçilebilir?