Yürütmenin Durdurulması Kararı...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
üzülerek takip ediyorum ve sadece şunu diyorum:

eğitim ve öğretim kurumlarına yaklaşım şekli: siyasi bir görüşle, hiç alakası olmadığı halde askerlerin de içinde bulunduğu alınan bir kararla ve pakistan olma korkusu ile devam eden bir dünya görüşü ile hayatını sürdüren insanlar, lütfen uyanın bu ülke bizim ülkemiz bu insanlar bizim insanımız. şekli, inancı ne olursa olsun bu biziz. göremiyormusunuz bu uygulama ülkenin eğitim öğretim ve insan haklarının temeline konulmuş bir dinamit. uyanın artık sabah oldu,güneş doğdu. bırakın gecelerde kalmayı karanlıklarda kalmayı.
 
Fettullah grubunun yayın organlarından alıntı yapmayın.
Forum yöneticilerinin bu konuda daha hassas olmaları gerekir.
Fethullah Gülen Davası İddianamesi - BELGEnet
İmam yetiştirme adı altında dini öğretimi yaygınlaştırma ve kendilerine bağlı kadrolar yetiştirme hevesi son bulmadıkça bu kavga bitmez.
Bazı arkadaşlar %3 gibi küçümseyici rakamlar vermişler.
Evet, görünüşte imam olma düşüncesi veya güya dinini öğrenme amacı ile imam okullarına gönderilen kızlı erkekli %3 gibi küçük bir grup kullanılarak % 97 nin geleceği ile oynanmaktadır.Doğrudur.
Bunlara kalsa %3 ileride %13 olur.
İmamlık ,din adamlığı(kızlarımız kusura bakmasın ,onlarıda din adamı yaptık!)
ciddi iştir.Oyuncak değildir.
İmam olmak istiyorsan imam olursun,dinini öğrenmek istiyorsan yol açık.
Sırf dini yayın çıkaran yayınevleri var.Alırsın okursun.
Bir kızımız çıkıp ben imam olmak istiyorum desin bakalım.
Din adına milyonlarca insanın kanı döküldü.Sonra insanlık uyandı ve dini
vicdanlara bıraktı.
Din ile oynamayın,eğitime karıştırmayın,hepimizin eli yanar sonra.
 
Bu zihniyetler ile bu sorun asla çözüme kavuşamaz. İmam hatipliler, fetullah grubu vb. tarafından yapılanlar tamamen yanlıştır. Ülke gerçektende irtica tehlikesindedir. Fakat meslek liselilere yapılanda kesinlikle haksızlıktır. Bu şartlar altında bir orta yol bulunup sorunun çözülmesi mümkün değil gibi görünüyor. Çözüm için bazı tarafların anlayışlı, yapıcı ve özverili olması lazım ama insanlar tam tersine kışkırtıcı ve yıkıcı davranıyor.
 
Özcan: İtiraz ettik ama sonucu beklemeyeceğiz
03.12.2009


Danıştay 8. Daire'nin kararına itiraz eden YÖK Başkanı Özcan, yeni "katsayı" sinyali verdi. Özcan "Öğrenciler mağdur edilmeyecek. Alternatifler geliştirdik" dedi
YÖK, Danıştay ile hükümet arasında "ideolojik karar" tartışmasına da neden olan katsayı kararına itiraz etti. YÖK, üniversiteye girişte farklı katsayının kaldırılması kararının ideolojik olmadığını, tamamen ekonomik ve sosyal nedenlerle yürürlüğe konulduğunu savundu. YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan, itirazın sonucunu beklemeden, yürütmesi durdurulana yakın yeni bir "katsayı" kararı geleceğini açıklarken, "Biz çözüm için (dava sonucunu) beklemeyeceğiz" dedi. Özcan, dün Başbakan Erdoğan ile görüştükten sonra YÖK'ten, beklenen itiraz geldi. YÖK, Danıştay'a sunduğu itiraz dilekçesinde davacı İstanbul Barosu'nun yetkisinin bulunmadığını savundu. Dilekçede, "8'inci Daire davacının yerine geçerek ve usul hükmünü çiğneyerek davanın kapsamını re'sen belirlemek suretiyle adeta tarafmış gibi davranmıştır" ifadesi kullanıldı. İtiraz dilekçesinde şöyle denildi: "Kararın alınma sebebi davacıların iddia ettiği gibi ideolojik sebepler olmayıp, ekonomik ve sosyal sebeplerdir. Meselenin doğru anlaşılması ve doğru tartışılması gerekmektedir." YÖK, öğrencilerin meslek liselerini tercih ederken, daha sonra üniversiteye girişte başarılı olamayacakları kaygısına işaret ederek, "Mesleki teknik eğitimin önündeki temel sorun bu alana yönelimin önündeki psikolojik dirençtir. Bu psikolojik direncin kırılmasının tek yolu da eşitsizlik algılamasının giderilmesidir" tezini savundu. YÖK, genel liselilerin müfredatlarından kaynaklı üniversite sınavlarındaki "ayrıcalıklı konumlarının" süreceğini kaydetti. Farklı katsayı için "yapay eşitsizlik" tezi işlenen YÖK'ün dilekçesinde, "Davacılar adeta yapay olarak yaratılan bu eşitsizliği kazanılmış bir hak gibi değerlendirmekte" denildi. Özcan, dilekçenin verilmesinin ardından gazetecilere yaptığı açıklamada, öğrencilerin mağdur edilmeyeceğini, motivasyonlarını kaybetmeden çalışmaları gerektiğini belirterek, "Her halükârda lazım olur diye alternatifler geliştirdiklerini" söyledi.

Ayrıca sayın üyler konunun siyasi tarafı da var ama, lütfen siyasi tarafını abartmadan konu hakkında yorumlar yapalım. aksi takdirde konuyu kapatmak zorunda kalacağım...
 
Katsayının kaldırılması ile meslek liselerine daha başarılı öğrencilerin gelmesi sağlanacaktı.Ayrıca meslek veya teknik liselerdeki her öğrenci üniversiteyi kazanamıyor zaten.Ama gerçekten çok başarılı öğrencilerin de engellenmemesi gerekir.Katsayı devam ettiği sürece atölyeye inemeyen mühendislerin sayısını azaltmanın mümkün olmadığını düşünüyorum.
Tüm meslek liseleri arasında % 9 luk bir orana sahip imam hatiplileri engellemek için %91 ini de engellemenin hangi demokratik hakka hizmet ettiğini anlamıyorum.Ayrıca imam hatip liseleri de devlet kontrolunda resmiokullar olduğuna göre niye korkulduğu konusunu da anlamış değilim.Bu konularda açıklaması olanı okumak istiyorum.Ama lütfen bilgisi olan yazsın.
 
YÖK başkanı demiş ki;
YÖK, genel liselilerin müfredatlarından kaynaklı üniversite sınavlarındaki "ayrıcalıklı konumlarının" süreceğini kaydetti

Çok ayıp etmiş.hani eşitlikten yanaydınız Özcan bey.Birilerine ayrıcalık vermek yakışıyor mu size!
Ey meslek liseliler siz zaten baştan kaybetmişsiniz.Müfredatınız böyle buyuruyor.Bunu değiştirmeye de niyetimiz yok.Sizin ağzınıza bir parmak bal yeter!!
İmam olmak isteyen meslek liseliler size sözümüz yok.
Siz tam gaz fizik ,kimya,biyoloji,felsefe okuyabilirsiniz!!
Amin!
 

Arkadaşlar biliyorsunuz ki forumumuz kuralları gereğince siyasi tartışmaların yapılması yasaktır. Sn. Genel Yönetimizinde dediği gibi konuyu siyasi boyuta abartılı şekilde taşımadan yorumlarınızı yapmaya özen gösteriniz. Aksi taktirde konu yönetim tarafından sonlandırılacaktır.
 
Sayın Elek Bey!
Meslek ve Teknik liselerin müfredatlarının katsayı adaletsizliği kaldırıldıktan sonra değiştirildiğini; matematik,geometri ve fizik derslerinin ilave edildiğini biliyormusunuz ki fikir yürütüyorsunuz.Ayrıca 8 yıllık eğitimi bitiren 14-15 yaşındaki çocuk veya birçoğu ilkokul mezunu olan aileleri liseye yazılırken ne kadar isabetli karar veriyorlar?Siz 15 yaşında verdiğiniz kaç karardan pişmanlık duydunuz acaba?Piyasada eline eğitimi sırasında hiç tornavida almamış ve şu anda odasından çıkıp atölyeye inemeyen kaç mühendis var biliyormusunuz?
Eğitim ve sağlık konularında danıştayın verdiği gibi siyasi kararların olmaması gerekir.Hele birkaç ay önce ak dediğine sonra kara demek gibi tutarsız kararlar hiç olmaması gerekmez mi?Teknolojinin her dakika geliştiği bir yüzyılda Meslek liseliler olarak gelişmeleri hiç bir okula girememiş son tercihindeki öğrencilerle mi yoksa gerçekten yüksek kapasiteli öğrencilerle mi takip etmekten yanasınız?
 
Müfredat farklılığı olduğu ve değişmeyeceği YÖK ün açıklaması.
Bizde mühendislik eğitiminin kalitesi düşüktür.Bunun çözümü lisede zil tesisatı ve tornavida tutmayı öğrenenleri mühendisliğe taşımak değildir.
Ak kara meselesi ise şöyle;
Başbakan bilgisizliğinden dolayı "hem yetki yökte diyor,hemde iptal kararı veriyor" demişti.
örneğin yasa yapma yetkisi meclistedir ama bu istediği gibi yasa yapma yetkisi vermez.
yani bunu denetleyen bir organ vardır.teknik bir olay.
Benim bey olduğumu nereden çıkarıyorsunuz.Belki bayanım!
 
Aslında amaç madem eğitim-öğretim hakkını kısıtlamak internetede girişte katsayı kotası koymak lazım, ya da bu gibi forum sitelerine girişte sorulmalı imam hatipliysen burayı tıkla, teknik liseliysen buraya, ben bi halt ettim sen etme abi için buraya tıkla vs.. ilerde bunların ne olacagı belli olmaz o yüzden kökten çözüm, bu mantıkla düşünürsen böyle...
Daha önce dedigim gibi bu mantık "senin yaşıtın şu okudan çıkan çocuk üniversite okuyabilir, ama sen salaksın, yapamassın!" demektir...
Kaynak: ben
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…