Yürütmenin Durdurulması Kararı...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Burada tamamen meslek liseliler kullanılmaktadır.
İmam hatip liselerinden mezun olan arkadaşlar da bu katsayı zulmüne uğruyorlar.
Tabi olarak meslek liselilerle imam hatip liseliler aynı kılasmanda yer aldığı için hiç kimse bunları saymıyor.Hükümet de bu zaaf dan yararlanmak istiyor fakat danıştay da bunu gördüğü için yasayı red ediyor.
Meslek liseliler için ayrı bir formül oluşturulması en iyi çözüm olacaktır.
Eğitim kurumları üzerinde siyaset çekilmedikçe bu ülke de daha çook sorunlar çıkar.
 
Gelişmiş ülkeler hukuk adamlarını siyaset adamlarını idarecilerini özel okullarda özel eğitim ile yetiştirirler. Bu okullarda kendi dinlerine ait eğitimin yanında akademik eğitim de verirler. En seçkin okullarıdır onların dini eğitim yapan okulları. Hatta bizde de yakın tarihe kadar onların okulundan yetişenler ancak türkiyede bir yerlere gelebilirdir. Mesela Galatasayar Lisesi yada Robert Kollejinden mezun olmamışsan iyi bir eğitim alamamışsın kabul edilirdi.
Bizde nedense dini eğitim çok sakıncalı bulunuyor. Anlamak zor (değil aslında)
İmamhatip Liselerini değil bütün mesleki eğitim yapan liseler hedef alınmıştır.
Senelerce ağır sanayi hamlesi deyip milleti oyalayanlar bü gün çinin merdiven altı tezgahlarından başlayarak geldikleri noktayı gördükçe iyiki oyalamışız milleti dediklerine eminim.
Boşanma oaranları İçki, uyuşturucu, fuhuş vs konularda avrupayı örnek alalım ama eğitim sistemini kapıdan içeriye sokmayalım. Allah muhafaza kalkınırız neme lazım.

ARtık her şeyin sonu geldiği gibi katsayı zihniyetinin sonuda gelmiştir.
 
hükümete 10 sene önce bu kozu veren eblehlere ne demeli?

hatırlayın zamanın milli eğitim bakanını Hikmet ULUĞBAY.
hatırlayın zamanın genelkurmay 2. başakanını ÇEVİKBİR.
hatırlayın zamanın yök başkanını Kemal GÜRÜZ.

Bir hışım ile 8 yılllık mecburi eğitim kararları açıklanırken üniversite sınav sistemi de
değiştirildi.Sınavsız geçiş ve katsayı dezavantajı herşey herşey meslek lisesi öğrencilerinin ve dolayısı ile bu ülkenin aleyhine oldu.

O İsa EŞME midir nedir.Söylesin bakalım bu ülke de çekiç kullanarak bir çiviyi betona çakacak bir mühendis var mı?Geçenlerde İstanbul da sel oldu.Yeni yapılan köprülerin hepsi yıkıldı.500 yıllık köprülerin ise hepsi sapasağlam duruyordu.
Bu köprüleri de mimar lar mühendisler yapmıyor mu?
Bu mimarları mühendisleri ben mi yetiştiriyorum?
YÖK mü yetiştiriyor?
 
Teknik eğitim fakültelerinin önünde büyük bi engel olan mühendisler odasının meclis ayağının işidir buda %100
 
Durceylan arkadaşımız tamamen siyasi propaganda biçiminde bir yazı yazmış.
Ülkenin eğitimli teknik eleman ihtiyacı ile ilgili değil.
Bunu yazının sonunda yazılan ve karşı görüşte olan herkesi ergenekon torbasına atan düşünceden anlıyoruz.
Eğer eğitim sistemimizde bir sorun haline gelen imam okulları gerçek amacına kavuşturulursa bu sorun düzelir.Nasıl yapılır;
İmam okullarına giren öğrenciler parasız eğitilir.Atamaları yapılır.Örneğin 10 sene zorunlu hizmet konulur.Birilerinin siyasi oyuncağı ellerinden alınır.Katsayı eşitlensin o zaman.
İmam hatipler bahane değilse birileri meslek liselerine gidenlere düşmanmı acaba!
Ben "elek" olarak kendi kendime düşmanmıyım!
Benim zamanımda katsayı herkes için aynı idi.Hatta bazı bölümlerde (2 yıllık ve öğretmenlik)normal liselilere göre avantajlı idik.
Dini ve din eğitimini siyasi amaçları için kullananların ülkeyi getirdiği nokta budur.
Gerisi boş laftır.


Kusura bakmayın sayın elek danıştayın yaptığı bu şaçmalığı onaylamak bu ülkeye ve mesleki eğitim camiasına yapılmış rezalete varan haaksızlıkları doğru kabul etmek en azından iyi niyetten kaynaklanan saflıktır bana göre.

Aynı sınava giripte aynı netleri yapan(hatta daha fazlasını) insanlar eşit koşullarda seçim yapabilmelidir.

Benim dönemimde mühenslik fakültesi kazanan arkadaşlardan daha yüksek puan almış olmama rağmen öğretmenliğe mahkum edildim(Atamasıda yok) .


Bu mudur Adalet???

Bi arkadaşımızda yok matematik modelleme yapamıyorlar falan demiş.Kardeşim anne karnında mı öğreniliyor bu iş?.Üniversitede tabiki(liselerde öğretilmediğine göre:))

Ayrıca imam okulu tanımı sizin biliçaltınızı açıkça ortaya koymaktadır....

Olay tamamen siyasidir.Bunu 28 şubat kararlarını veren güruhta siyasi karar vermişti.28 şubatta siyaseten bu ülkeye ihanet din düşmanlarının hakkından imansızlar geliyor.Bence er yada geç düzelecek.


En azından asenkron motora bakıpta bunun içinde ne var nasıl dönüyor bu diyen mühendisler(staj yerimdeki mühendiscikten inciler...) yerine daha kalifiye adamlar yetişecek inş.Tabii işinin hakkını veren mühendis kardeşlerimizi ayrı tutmakta gerekir tabi(azınlıkta olsalar da)
 
İmam okulu sözünden niye rahatsız olunuyor anlamış değilim.
Elektrik meslek lisesi nasıl elektrik teknisyeni yetiştiriyor ise bu okullarda imam yetiştiriyor.
Din adamlığı,eğitimi ciddi iştir.Bunu bizdeki gibi siyasette kullananların sonu pakistan gibi olur.İmam olmak için bu okullara gidiliyor ama kızlarımız dahil kimse imam olmak istemiyor.
Meslek lisesine gidiliyor ama kimse teknisyen,tekniker olmak istemiyor.
Öğretmen okuluna gidiliyor ama kimse öğretmenliğinden memnun değil.
Kendini mahkum gibi hissediyor.
Herkes mühendis olma sevdasında.Mühendis olunca ne olacak,mahallenin en güzel kızını mı verecekler,çok paramı kazanacaksınız.
Bunlar benim içinde geçerli şeyler.Kendimi ayrı tutmuyorum.
Bütün bunlar sanırım bilinçaltına bilinçli yerleştirme ile ilgili!
Yanlış anlaşılmasın ,daha çok okumak, istediği mesleğe sahip olmak güzel birşey.
Bakıyorum öğretmen arkadaşlara ,kendi mücadelelerini verip,daha çok okul,daha çok atama yapılması mücadelesi vereceklerine mühendis olma hayallerinin peşinde koşuyorlar.
Bunların sayısının az olduğunu düşünüyorum.
Yahu meslek liselerini çok düşünüyorsanız dersleri arttırsınlar da boşta gezen öğretmenlere iş alanı açılsın.
ÖSS sınavında kıvranmasınlar,dersanelere para kaptırmasınlar.
Keşke bütün liseler meslek okulu olsa.O zaman katsayı farkı gibi terimler hiç olmaz.
Niye yapmıyorlar bunu.Sorsanıza kendinize.
Evet olay tamamen siyasi.imam okullarını kullanıp siyaset yapanlar pakistanın bir gömlek üstü sadece.Pakistana bizi örnek alın diyorlar ama onların kat kat üstü ise çağdaş eğitim sistemi.daha çok gömlek değiştirmeleri lazım!
 
Değerli kardeşim sen öğretmenliğe mahkum edilseydin ve öğretmen olduktan sonra atama olmadığı için açıkta dolaşmak zorunda kalsaydın yada öss ye girene kadar lamba değiştirmek dışında elektrikle alakası olmayan vatandaşlar üniversiteden aldıkları büyük orandaki teorik bilgiyle başına amir müdür olupta artislik yapmaya kalksaydı sende öğretmenlik yerine mühendis olmayı isterdin.

Bu durumu gören bir baba olsaydın sende çocuğunu meslek lisesine yollamak istemezdin ve mesleki eğitim ileri teknoloji üreten ülkelerdeki gibi %70 seviyelerinde değil bizim gibi yerlerde sürünür.

Eğer sende meslek lisesinde öğrenci olupta bu çirkefin çilesini ensende hissetseydin sende lisenden memnun olmazdın...

Ve bütün bunların neticesinde meslek lisesi mezunu ve ordan üniversiteyi kazanan tef li arkadaşlara piyasada her türlü ezayı yap cefayı çektir sonrada öğretmenler arkadaşlar daha okulolsunmuşta daha çok atama olsunmuş diye çalışmıyomuşlarda diye kusura bakmayın saçmalarsınız.Çünkü meslek liselerinde sizin desteklediğiniz durum yüzünden öğrenci yok dolayısıyla öğretmeninin ataması yok e okuyana da değer veren yok.Kısacası sizin desteklediğiniz mevcut durum yüzünden meslek liselerinin geleceği de yokkk tu!!

İmam hatipleri kullanıpta siyaset yapmak sözü çok yanlış ve bilimsellikten uzak önyargıların bi sonucu.İmam hatipler meslek liselerinin %3 ü civarı çünkü.Bu rakamın üzerinde biraz düşünün isterseniz biraz matematiksel modellme falanda yapın gerçeği görürsünüz.O gerçekte sizin kafanıza göre küçük gördüğünüz insanlardan mantalite olarakta pek farklı olmayışınız hatta daha beter oluşunuz çünkü sırf imam hatip karşıtlığı yüzünden %97 yi yok sayıyorsunuz ve anlamak istemiyorsunuz.
 
Son düzenleme:
Sayın elek,

1.) Şu anda bazı okullarda teknik öğretmen olarak görev yapan ve bizim kadrolarımızı işgal eden mühendis arkadaşlar eğer istifa ederlerse atamalarımız yapılacak kadar bi boşalma olacaktır.

2.) Teknik öğretmen isek atamalarımız yapılsın, özel sektörde çalışacaksak ünvanımız belirlensin ve imza yetkisi verilsin. Yahuu işi sürükleyen koordine eden, takibini yapan biz ama imzayı mühendis atacak. Bu ne saltanatttt. Bu saltanat yıkılacak ve yıkılmaya mahkum, çünkü yıkacağız.

Haa bu arada, biz illa ki teknik öğretmen kadrosu verilsin diye beklemiyoruz.

Ben mesela kendi adıma yazıyorum. 2000 yılında Gazi Teknik Eğitim Fakültesinden mezun oldum. 8 yıl özel sektörde farklı departmanlarda çalıştım. Aynı ortam ve şartlarda çalıştığım mühendis arkadaşlarla mesleki anlamda bir fark olmamasına rağmen, sırf ünvanım mühendis olmadığı için maaşım hep düşük kaldı, istersen çalışma sen bilirsin havası vardı.

Şu anda kendi işimi yapıyorum, bir çok firmaya danışmanlık hizmeti veriyorum çok şükür. Yaptığım çalışmalardan memnunum. İstersem kulaklarımı tıkar, gözümü kapatır, bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın diyebilirim. Ama öyle yapmıyorum.

Teknik öğretmenler olarak mücadelemizi devam ettiriyoruz. Çok yakında özel sektörde çalışan veya kendi işini yapan arkadaşlarımız mühendislerle eşit imza yetkisine kavuşacaktır. Az kaldı sıkın dişinizi...
 
Danıştay'ın, katsayı adaletsizliğini ortadan kaldıran düzenlemeyi iptal etmesiyle başlayan tartışma sürerken, Genelkurmay'ın da konuyu yakından takip ettiği ortaya çıktı. 2. İstihbarat Analiz ve Değerlendirme Daire Başkanlığı, YÖK'ün katsayı düzenlemesinin ardından konuya ilişkin rapor hazırlamış. Genelkurmay 2. Başkanı'na gönderilen değerlendirme yazısında, "Düzenlemenin iptali istemiyle açılan davanın ve gelişmelerin takip edilmesinin uygun olacağı değerlerlendirilmektedir" ibaresi dikkat çekiyor.

21 Ağustos 2009 tarihli raporda, katsayı eşitliğinin imam hatip liselilerini üniversiteye girişte avantajlı hale getireceği savunuluyor. 'Muhafazakar yaşam tarzını benimseyenlerin kamusal alanda varlıklarının genişletilmesinin hedeflendiği' kanaatine varıldığı belirtilen raporda, düzenlemenin Türk toplumundaki birlik ve beraberliği bozacağı ileri sürülüyor. Meslek liselerinin sınavsız ön lisans hakkının elinden alınması sebebiyle dershanelere talebin artacağı iddia ediliyor. İstanbul Barosu'nun ve Eğitim-İş Sendikası'nın açtıkları iptal davasının yanında, düz lisede okuyan öğrenci ve velileri tarafından da dava açılabileceği anlatılıyor. Yeni düzenlemenin 2010'dan itibaren uygulanması halinde normal liselilerin mağdur olacakları konusu işlenerek, sınav sisteminin sürüncemede kalabileceği görüşü aktarılıyor.

HAZIRLANAN ÇALISMADA KOMUTANLARIN IMZASI VAR

Genelkurmay'ın katsayı çalışmasında, 2. İstihbarat Analiz ve Değerlendirme Daire Başkanı Tuğgeneral İ. Yılmaz, İstihbarat Başkanı Korgeneral İ.H. Pekin, 2. ADŞ. Md. Alb. N.Yılmaz ve 2. ADŞ. Prj. Sb. Yzb. O.Yılmaz'ın imzaları bulunuyor. İmzaların hemen altında "Sn. Genelkurmay 2. Başkanı'na" yazısı göze çarpıyor. Ayrıca, "Adli müşavir ile paylaşınız", "Sn. K'na (Genelkurmay Başkanı) kısa bilgi arzı" notları da düşülmüş. Son imzanın yanında ise "Konunun takibi" notu dikkat çekiyor.

Katsayı 28 Şubat'ın mirası

Üniversiteye girişte yaşanan katsayı tartışmaları 28 Şubat'tan miras kaldı. Dönemin Genelkurmay 2. Başkanı Orgeneral Çevik Bir, 14 Temmuz 1998'de YÖK'e gönderdiği yazıda, katsayı düzenleme yetkisinin kanun gereği Kurul'a ait olduğunu belirterek, Ortaöğretim Başarı Puanı'nı kaldırması talimatını vermişti. Bir'in imzaladığı yazıda şu ifadeler yer almıştı: "Yükseköğretim kurumlarına öğrenci seçiminde etkili olan Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP) uygulamasının irticaî gruplarca istismar edildiği öğrenilmiştir. 2547 sayılı kanunun değiştirilerek 1999 yılı ve takip eden yıllar için Ortaöğretim Başarı Puanı uygulaması kaldırılmalı."

Halen Ergenekon sanığı olan Kemal Gürüz'ün başkanlığında 30 Temmuz'da toplanan YÖK Genel Kurulu da sadece imam hatiplileri değil milyonlarca meslek liseliyi de mağdur edecek katsayı uygulamasını yürürlüğe koymuştu.
 
Malesef meslek liseleri sanki imam hatip liselerinden ibaretmiş gibi dillendirilmeye devam edilmektedir.

Askeri komutanların konudan bihaber oldukları ve önlerine konan metinleri imzaladıklarını anlamamak için çok afedersiniz eşşek olmak lazım. Arka planda birileri ülkenin geleceğiyle oynamaya devam ediyor.

Halbuki ulu önder Mustafa Kemal Atatürk "Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir" dememiş miydi? Çünkü bu katsayı uygulaması ile ülkenin mesleki ve teknik eğitimi tökezlemeye devam ediyor. Böyle de devam ederse niteliksiz eleman yetiştirmeye devam edeceğiz demektir.

%3'lük bir avuç imam hatipli için milyonlarca meslek liselinin geleceğiyle oynanıyor, yazık yazıkkk.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
931,002
Kullanıcılar
452,759
Son üye
imot

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst