Ana kolda GİRİŞ’te, manyetik motor koruma şalteri kullanabilirsiniz...örn: 11 kW motora, 16-25 aralığında manyetik şalteri 24’e ayarlayıp, koruma sağlayabilirsiniz, haricinde manuel Y/Ü şalter kullanmakta’ki gaye kontaktör termik kullanmadan maliyeti en az’a indirmek...sonuç olarak ikisi aynı anda kullanılmaz...
paket şalterden çıkan u v w uçlarını kontaktör üzerinden geçirip kontaktörün çıkışınada termiği bağlasam termikten motorun u v w uçlarına gitsem enerji girişinden bir faz alıp sigortadan geçirdikten sonra termiğin kapalı kontağı üzerinden kontaktörün bobin ucuna bağlasam devre çalışmaz mı
Direk üçgen, yol verirseniz uygun, bu durumda Y/Ü Şalter’iniz boşa çıkar, fakat dediğiniz şekilde bir işlem yaparsanız, X.Y.Z bağlantıları şalterde kaldığından, anlamsız bir sonuç çıkar, lakin illa yol vermekte diretirseniz, sonuçlarını’da merak etmiyor değilim...[emoji848]
bende zaten u v w uçlarına bağlarsak dedim.şalter ister yıldız konumda olsun isterse üçgen sonuçta üç faz u v w uçlarından motora gidiyor öyle değil mi
bahsettiğim sistemin bir uygulamasını biryerde gördüm.adam bir tane yıldız üçgen pako şalter bir tane kontaktör bir tane termik röle koymuş bir de start stop butonu koymuş.önce start butonuna basıyor kontaktör çekiyor sonra şalter üzerinden motoru yıldız daha sonra üçgen çalıştırıyor.üçgende çalışırken enerji kesintisi oldu diyelim.motor duruyor.start butonuna basıp tekrar çalıştırıyor.
Bu sistem zaten kullanılıyor, siz paylaşımınız’da start stop’tan hiç söz ettiniz’mi..??? Yapacağınız işlem motor etiket değerine göre tam yükte kullanabileceğiniz kontaktör ve termik seçmek, buradaki amaç motorun yanmasını engellemek, zaten biliyorsunuz...RST’yi grup sigortadan çıktıktan sonra kontaktöre girin termikten çıkın, termikten çıkan uçları normal Y/Ü şalterinin RST kısmına girin, devamında şalterinizi normal UVW-XYZ şeklinde bağlayın, start stop kısmına gelelim her hangi bir fazdan çıkış alın tekli V-OTOMAT (B5-A) tekli Sigorta kullanın, tekli sigortadan kumanda fazı için çıkış yapın termiğin 95’ine girin, 96’dan çıkın stop anahtarına girin çıkın start’a girin çıkın kontaktör A1 ucuna, A1’den 13 yardımcı açık kontağa köprü atın, 14 yardımcı kontaktan çıkın, start ve stop arasındaki köprüye bağlayın, A2 Nötr ve çalışırın, yön için termik çıkışından yer değişin, kolay gelsin...