Kablolalama hatası motor da hiç çalışmama , aşırı akım yada kısa devre sonuzu termik açtırma gibi kendini gösterir.Bencede Zeybek arkadaşımızn açıkladığı şekilde kumandamızdan emin isek şayet sorunu giderebiliriz.
Kutuplaşma sağlanamaz ise ( sargı uçlarının yanlış isimlendirilmesi nedeniyle ) ,motor,üçgen
çalışır iken,motorda,vibrasyon oluşur ve aşırı akım çeker.Bu durumda,sargı uçlarının doğru
isimlendirildiğinden emin olmak gerekir.
Ölçü aletının bır probunu,Motor termınalıne baglı uclardan birincisine(sızce herhangı biri)
diüer ucunuda, bosda kalan kablonun uclarına sıra ile dokundurun, ölçü aletı ıkı ucda 380 volt cıvarı gösterecek, birinde -0- olacakdır,
o, sıfır olan ucu, ölçüm yaptıgınız baglı ucun karsına getirin, aman dıkkat elekrık var unutma,
Sıra ıle dıger iki ucuda deneyın, zaten birinde -0 voltu buldunuz yerıini işaretledınızmı, diğeride yerını belli edecektır.
volkanpasha arkadaşım merhabaArkadaşlar.
Motorda bulunan U-V-W ve X-Y-Z uçlarını yıldız üçgen bağlarken üç alternatif var.
Ya motor ters döner iki fazın yerini değiştirirsin. Düzelir.
Ya da motor iki alternatif sargı bağlantısında da düz döner.
(U-Z, V-X, W-Y) ya da (U-Z, V-Y, W-x)
Yalnız şöyle bir durumla karşılaştım.
Motor düz dönmesine ve yıldız üçgen yol almasına rağmen, iki alternatifli durumun bir tanesinde motor nominal çekmesi gereken akımdan daha fazla bir akımla çalışmakta.
Diğer alternatif bağlantıda normal olan nominal akımla çalışmasına devam etmekte.
Bu durum nasıl oluyor?
Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim
Şimdiden teşekkürler.
ok eskı bir konu, yeniden gündeme gelmiş. Benim anlattıgım, boş zamanlarımda yanlarında takıldıgım mesleklerınde duayen ustalarımın yaptıkları kontrol şekli idi. Arkadaşlarımın hiç duymamış olması, belki o teknikde eski ustalara rastlamamış olmalarındandır.Zeybek bey o (sıfır) volt işini anlamadım, neden sıfır volt çıkıyor. Biraz karışıktı sanırım ben anlamadım.