Yıldız - üçgen sorunu , yardım.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
motor sargılarında hata var yani UVW ile xyz uçları denk gelmiyor buda aşırı ısınma sebei olabilir sargılarda anormallik varşöle olması lazım,
R fazı için birinci sargı girişi U çıkışı X
S fazı için ikinci sargı girişi V çıkışı Y
T fazı için üçüncü sargı girişi W çıkışı Z

yani motor sarılırken şu şekilde olması lazım
Üçgen bağlantıda birinci fazın çıkış ucu ikinci fazın giriş ucu ile, ikinci fazın çıkış ucu üçüncü fazın giriş ucu ile üçüncü fazın çıkış ucu, birinci fazın giriş ucu ile bağlanır.
kolay gelsin...(yanlışsam lütfen uyarın )
 
Kontaktörün bırakması kumanda gerilimin 220V dan aşağıya düşmesi ile olabilir.Yıldız üçgen çalışan motorun bağlı olduğu yük motoru zorluyorsa ve pano besleme kabloları doğru kesitte değilse hatta gerilim düşümü olur ve kontaktör bırakır motor boşta normal çalışır yükte bu sorunu yaşarsınız çözüm olarak kablo kesiti ve gerilim düşümü hesabı yaparak sisteminizi kontrol ediniz.
 
benim öğrenmek istediğim şey o motorun bağlantısı üçgen bağlantıda 380 Volt olup olmadığıdır. çünkü üçgene geçip Sigorta attırdı ve aşırı ısındı diyorsunuz. bu bana 380 volt ama yıldız bağlantılı dizayn edilmiş bir motor gibi geliyor. Bence motorun üreticisini arayarak motor hakkında daha detaylı bilgi alınız. Geçtiğimiz sene gamak marka bir motorumuzda yanlış etiket takılmasından dolayı ukraynada bulunan bir müşterimdeki motorlar çok kısa bir sürede yanmışlardı. Etiketin altında genelde bir numara oluyor. bu numara ile gamak yetkililerinden yardım alabilirsiniz diye düşünüyorum.

Arkadaşlarımızın dedikleri gibi kontaktörlerin kontakları, bağlantı şemasına göre bağlantılar tekrar tekrar kontrol ettiğine emin olduğumdan motordan kaynaklanan bir arıza diye düşünüyorum.
 
Dostum devrede bi sorun var diycem boştayken normal çalışıyor diyorsun.Kontaktör atıyor diyorsun kontaktör atmaz.Termik,Sigorta atmıyor diyorsun,o zaman kontaktörün akımı nasıl kesiliyor.Kontaktörün kendi termiği var diycem,başka bir panoda denedik aynısı oldu diyorsun.kontaktörün bırakması mümkün değil.motorda bi sorun varsa bile kumanda devresini etkilemez,anca sigorta,termik attırır.
 

motor aşırı akım çektiğinden dolayı gerlim düşümü oluyor ve kontaktörün çalışması için gerekli gerilimin altına iniyor bu yüzden kontaktör bırakıyor.
 
İyi güzelde üçgen kontaktörü çekiyor ki gerilim düşümü oluyor diyelim. Neden 1 kontaktör bırakıyor acaba ??? Devrenin tamamen kesilmesi gerekmez mi.Ayrıca termik neden atmıyor.
 
Arkadaşın dediğine göre motor termik açmıyormuş kontaktör atıyormuş.
Bu atan tip kontaktörler de tabikide ayar olması lazım ondan bahsediyorlar sayın serkut

atan tip kontaktör nasıl oluyor anlamadım.sanırım burda kumanda devresinde bir yanlışlık var.
 
Benim aklıma şöyle bir teorem geldi. Şayet yıldız ucgen (boşda) çalışan bir motor yükde çalışmıyor ve kumanda problemin varsa:
Motorun bir sargısı dengesiz akım çekip kumanda fazı ile nötr arasındaki eşiği küçültebilir.
Vibrasyondan dolayı stop butonun açıyordur.(yaklaşık 25 kez başıma geldi marka adı vermek istemiyorum ayrıca da etik olmaz)
 
kumanda beslemesini ana besleme panosundan başka bir kablo ile ver ve dene.
 
bence kumanda gerilimi 220 v değil daha düşük, motor üçgene geçerken yükte iken bu voltaj dahada aşağıya iniyor, ama boşta iken bi sorun olmaz. benim başıma çok gelirdi eskiden kumandaya voltaj regülatörü bağlardım ya da trafo kademesiyle ( tabi müsait ve mümkünse ) ayar yaparak voltajı arttırırdım. bence senin sorunun bu olsa gerek.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…