Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Yük altındaki motora yol vermekten kastınız motor milindeki yük ise zaten başka çaremiz yok mildeki yükü kaldırıp yol vermek sonrasında yükü devreye almak makul değil, ayrıca bu metodun amacına uygun yani motor milindeki yük gereği ilk anda çekeceği yüksek akımı dengelemek. Yol vermede yıldız üçgen metodunu kullanabilirsiniz.
yükte kalkış yapan bir motora yıldız üçgen yol vermek doğru değildir çünki milindeki yükü kaldırmak için şebekede güç çekmesi gerekmektedir (kısaca p= u.ı) biz yıldız bağlayarak birde gerilimi azaltırsak akımı azaltacağız derken dahada artırmış oluruz.
Doğru olur. Yeter ki uygun değerlerde malzeme (Sigorta, kontaktör, kablo...) kullanın.
Biz 75kW (100 beygir) dalgıç pompaya yük altında yolverdik. Uygun ve ucuz olanda zaten bu. feerit'in dedikleri doğrudur. Dalgıç pompayı suyun içinden çıkarıp çalıştırıma gibi bir lüksümüz de yok zaten...
pompanın çıkışındaki vana hemen açılacaksa (manuel bir vana ise biraz zor gibi ) vana kapalı şekilde de start verilebilir fakat pompa önündeki hattında dolu olması gerekir.En sağlıklısı hattının dolu ,havasının alınmış olması ve çıkış vanasının açık olmasıdır.
Bir önceki yazınıza istinaden çıkış vanasının kapalı olması durumundan bahsediyorsanız, kilitli kapıyı açmaya çalışan insanı düşünün. Ya kapıyı kıracaktır ya da bir diğer kapıyı açıp geçecektir. Yani pompa da önündeki vana kapalıysa, pompa suyu by-pass'tan emdiği yere tekrar basacaktır. Şayet by-pass kapalı ise zorlayacak ve termik attıracaktır.
yük altında motoru çalıştırmak sargının zayıf noktadan patlamasına neden olur bu da motorun yanması demektir.dalgıç pomapanın vanası kapalı iken çalıştırılmasında(kısa süreli sonradan vanayı ayarlama şartıyla)hiç bir sakınca olmaz bilakis motor daha rahat çalışır çektigi amperi görürseniz motorun ne kadar rahat çalıştığını görürsünüz