Bu motor, aşırı yükden yzanmış, koruma elemanlarınız çalışmamaış, veya sıklıkla termk röle tekrar tekrar kurulmuş.
Bu işlemde ıkı motor var demişdiniz. İkinci motorun koruma elemanları, çalıştırma kontaktörü ayrımı, yoksa, 1-2 veya 1-0-2 anahtar gibi bir yöntemle ıkıncıl motor aynı devredenmi çalışıyordu.
Bu motor, aşırı yükden yzanmış, koruma elemanlarınız çalışmamaış, veya sıklıkla termk röle tekrar tekrar kurulmuş.
Bu işlemde ıkı motor var demişdiniz. İkinci motorun koruma elemanları, çalıştırma kontaktörü ayrımı, yoksa, 1-2 veya 1-0-2 anahtar gibi bir yöntemle ıkıncıl motor aynı devredenmi çalışıyordu.
motor aşırı yük nedeniyle sargılarınızın ısınmasıyla kavrulmuş termik ayarınızı kontrol edin termik arızalı veya yüksek ayarda yeni motor takıldığında motor tam yükteyken pens ampermetreyle çektiği akımı ölçün termiği öyle ayarlayın fazla tolerans vermeyin
Değerli ustalarım termik ayarı kaç olmalı, motorun etiketinde yazılı olan değer mi olmalı veya töleransı ne kadar olmalı, anlayacağımız dilden anlatır mısın. Resimli olursa daha iyi olur. Teşekkürler.
Değerli ustalarım termik ayarı kaç olmalı, motorun etiketinde yazılı olan değer mi olmalı veya töleransı ne kadar olmalı, anlayacağımız dilden anlatır mısın. Resimli olursa daha iyi olur. Teşekkürler.
Kolay gelsin ustam.Tüm mekanik aksamlar normal iken,motorda tam yükteyken ampermetre ölçümü yap, etiket akımını geçmeyecek şekilde biraz tölarans ver.Bu töleransın miktarı sisteminle alakalı.Motorun nerede,hangi şartlarda çalıştığıyla ilişkilidir.Bunu sen tecrübelerine dayanarak ayarlayacaksın.Etiket akımı motorun tam yükte çekmesi gereken max.akımdır.Motorlar yüksüz etiket akımlarının yaklaşık yüzde altmışını çekerler.Örneğin etiket akımı 10 amp.olan motor yüksüz 6 amp.civarı bir akım çeker.Sen bu motorun sisteme bağlıyken tam yükteki akımını ölç.Sisteminde fazla yük yoksa senin termik ayarını etiket akım değerine setlemeyip ,örneğin 10 amp.etiketli motor yükte 8.5 amp. akım çekiyorsa bu akımı 9 - 9.5 amp.aralığındaa bir değere ayarlaman termiğinin motoru daha iyi korumasını sağlar.Ama motorun aşırı yüklüyse etiket akımına yakın bir akım çekiyorsa o zaman termiği etiket akım değerine getirirsin.Etiket akımını geçen bir ayar motorunuzu koruyamaz.
Değerli ustalarım termik ayarı kaç olmalı, motorun etiketinde yazılı olan değer mi olmalı veya töleransı ne kadar olmalı, anlayacağımız dilden anlatır mısın. Resimli olursa daha iyi olur. Teşekkürler.
termik ayarı etiket değerinden fazla olmamalıdır. etiket değeri nominal şartlarda çekeceği akımdır ve bu değerinde üzerinde akım çekiyorsa ters giden birşeyler var demektir. çalıştığı yere göre sıkışma, kitleme aşırı, yük vs vs. yeni takılan motorun akım değerine göre ayar sıkı bir ayar ile bir süre kontrollü çalıştırmakta fayda var.
Bazan motoru en üst düzey seviyede korusanızda sargılar arasına termistör yerleştirme,termik koruma,faz koruma,sürücü ve benzeri korumalar motor yinede yana bilir. bunun sebebi ise özellikle yüksek devirli motorlar rulman aşimması ve özelliğini kaybetmesinden dolayı rotor sargılara sürterek yanar. siz motoru üreticiye yollamadan içine baktınızmı?