yanan asenkron motor

Motor sarildiysa buyuk olcude sebebi bu olabilir. Bobinajcinin sarim iscilik farki.
 
Motor sarildiysa buyuk olcude sebebi bu olabilir. Bobinajcinin sarim iscilik farki.
Ben en iyisi motoru kayiştan ayirip boştaki hizini ve kayış bağliyken olan hızını gozlemleyeyim bu arada 1 amper fark bu kadar ısınmaya sebebiyet verirmi ????
 
3 fazin ayri ayri akimlarini olc. Akimlar esit mi bak. Dengesizlikte olabilir. Ben sarimdan kaynakli oldugunu dusunuyorum. 1A kisa calismalarda vede kisa vadede cok buyuk sorun teskil etmez.
 
Imkanin varsa motor derecesini olc ne derece isiniyor fikir sahibi olursun
 
Motor nominal devrin yaklaşık yarısı devirde çalışma durumu varsa, devir düşük olduğundan motorun kendi soğutması yetersiz kalır (soğutma pervanesi mile bağlı ve yavaş döndüğü için). Soğutma için ekstra takviye gerekir.
Merhaba Hocam nasılsın görüşmeyeli? :)
Burada bahsedilen kompresör hemen hemen tüm atölyelerde kullanılan 100-200 lt civarında tankı olan sıradan bir kompresör olmalı.
Verilen iki devir değerinden biri kompresörün diğeri ise Elektrik motorunun devir değeridir. Kayış kasnak sistemi ile motorun devri düşürülür. Sürücü ile çalıştırılma durumu söz konusu değildir.
Saygılarımla....
 
Motor kayışla bağlı gerginligide ideal gerilim de 400 v seviyelerinde etiketinde yıldız 380 ucgeb 220 yaziyor yildizda cekilecek akim etikete gore 7,3 olcumlerde 8,5 okuyorum ve kompresor basinc swici acma yapana dek ısınıyor
Hava sıkıştırıldığı zaman ısınır, genleştiğinde soğur. Bu yüzden kompresörlerin basınç hatları motor çalışırken sıcak, hava alınan çıkış vanası ise tanktan hava çekildiğinde soğuk olur. Kompresörün kafası stop etme basıncına yaklaştığında epey ısınmış olur (kompresör çalışırken elinizle kontrol etmeyin), buradan hava ile taşınan ısı presostatı da (basınç svici) ısıtabilir. Bu yüzden ısınmanın havadan mı yoksa basınç anahtarındaki elektriksel bir kusurdan mı kaynaklandığına dikkat etmeniz lazım. Eğer basınç anahtarı kompresöre ait Elektrik motorunu bir kontaktör üzerinden kontrol ediyorsa üzerinden geçen akım sadece kontaktörün bobin akımıdır bu akımda çok düşüktür.

Saygılarımla....
 
yanan motorun gücü 55 kw 97.985 A nominal akımı
termik ayarını buna göre yaptıysan yanması normal. Buna göre termik ayarının 57 A civarında olması gerekir.
Tam değer için motor çalışırken termikten geçen akımı ölç termiği yaklaşık 2-3 A fazlasına ayarla.
 
termik ayarını buna göre yaptıysan yanması normal. Buna göre termik ayarının 57 A civarında olması gerekir.
Tam değer için motor çalışırken termikten geçen akımı ölç termiği yaklaşık 2-3 A fazlasına ayarla.
Yanlış 80 -104 A termik ayarı. aylardır bu şekilde sıkıntı yok normali de budur zaten
 

Forum istatistikleri

Konular
129,835
Mesajlar
930,601
Kullanıcılar
452,663
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst