Ben en iyisi motoru kayiştan ayirip boştaki hizini ve kayış bağliyken olan hızını gozlemleyeyim bu arada 1 amper fark bu kadar ısınmaya sebebiyet verirmi ????Motor sarildiysa buyuk olcude sebebi bu olabilir. Bobinajcinin sarim iscilik farki.
Merhaba Hocam nasılsın görüşmeyeli?Motor nominal devrin yaklaşık yarısı devirde çalışma durumu varsa, devir düşük olduğundan motorun kendi soğutması yetersiz kalır (soğutma pervanesi mile bağlı ve yavaş döndüğü için). Soğutma için ekstra takviye gerekir.
Hava sıkıştırıldığı zaman ısınır, genleştiğinde soğur. Bu yüzden kompresörlerin basınç hatları motor çalışırken sıcak, hava alınan çıkış vanası ise tanktan hava çekildiğinde soğuk olur. Kompresörün kafası stop etme basıncına yaklaştığında epey ısınmış olur (kompresör çalışırken elinizle kontrol etmeyin), buradan hava ile taşınan ısı presostatı da (basınç svici) ısıtabilir. Bu yüzden ısınmanın havadan mı yoksa basınç anahtarındaki elektriksel bir kusurdan mı kaynaklandığına dikkat etmeniz lazım. Eğer basınç anahtarı kompresöre ait Elektrik motorunu bir kontaktör üzerinden kontrol ediyorsa üzerinden geçen akım sadece kontaktörün bobin akımıdır bu akımda çok düşüktür.Motor kayışla bağlı gerginligide ideal gerilim de 400 v seviyelerinde etiketinde yıldız 380 ucgeb 220 yaziyor yildizda cekilecek akim etikete gore 7,3 olcumlerde 8,5 okuyorum ve kompresor basinc swici acma yapana dek ısınıyor
termik ayarını buna göre yaptıysan yanması normal. Buna göre termik ayarının 57 A civarında olması gerekir.yanan motorun gücü 55 kw 97.985 A nominal akımı
Yanlış 80 -104 A termik ayarı. aylardır bu şekilde sıkıntı yok normali de budur zatentermik ayarını buna göre yaptıysan yanması normal. Buna göre termik ayarının 57 A civarında olması gerekir.
Tam değer için motor çalışırken termikten geçen akımı ölç termiği yaklaşık 2-3 A fazlasına ayarla.