Yangın dumanı bosaltmasi için devreye giren fan?

Arkadaşlarımız bilen de bilmeyende yorum yapmış ama hiçbirininde doğruluk payı yok,konu sapmış

Yangın senaryosuna büyük yapılarda çok onem verilir,ben kısaca basit bir senaryo açıklayayım sizlere:yangın dedektörü dumanı algıladığı anda kontrol odasına bilgi gönderir ve o anda yangın mahalinde bulunan yangın damperi klepesini açar ,sonra binanın üzerinde basınçlandırma fanları vardır ve bu kanalın üzerinde yangın damperleri vardır(oransal damper) bu damper klepeyi açar sonra bu damperi kumanda eden fan motoru devreye girer asansör kovalarına ve yangın merdivenlerine yüksek basınçlı hava basar hava vermesinin amacı yangın asansör kovalarını ve dediğim yerleri sararsa bina yangına teslim olmuş demektir.ve aynı anda hoporlerden yangın çıktı diye anons gelir not:merkezi seslendirme sistemi ile yangın sistemi ortak çalışır..
İkincisi ise kirli havayı dışarıya veren yine çatıda ''ses'' motoru dediğimiz motorlar ise binadaki kirli DUMANI dışarı verir..
daha bunlara birsürü ilaveler yapılabilir,dediğim gibi yangın senaryoları binaların yapısına göre değişir

N O K T A
 
yangın butonuna bir darbe akım rölesi bağlarsak ve bu rölenin çıkışınıda fanı bağlarsak sorun çözülmüş olur, bu kadar basit
 
Bu konuda bilgi sahibi olmayanlar, bilgi sahibi olduğunu sananlar bir kaç dakikalarını ayırıp linki incelesinler bir zahmet;
Duman damperleri sistemlerdeki trafik polisi gibidir; dumanın zarar vereceği alanlardan dumanı uzaklaştırarak binadan dışarı çıkmasını sağlar. Yani bir çok damper kapanırken bir yada birkaç noktadaki damper açıp emiş yaparak zehirli dumanın kapalı ortam içersindeki insanların zarar vermeden çekilmesini sağlar.

YANGIN VE DUMAN DAMPERİ TİPLERİ
 
Ya arkadaşlar, bulmak istediğiniz çözüm bir tarafa (düşünmüyorum bile) yangın esnasında tüm delikleri tıkamak gerekirken siz fan çalıştıracaksınız !! oldu olacak fan ile birlikte benzin püskürtecek bir düzenek kurun. bu konuda yardımcı olabilirim.

:) :) :) Alemsın valla
cok dogru soyledın
akadas fan dedıysede takılmamak lazınn sonucunda fan yerıne su puskurtme yada alarm gıbı bısey baglanır benım merak ettıgım bu tetıklemeyı nasıl bı sekılde dusundugu??

elektronuktekı not kapısını mı kullanarak bı uyartım alacaksın
yangından dolayı dusuk kapasıtelı bır ıletkenın tahrıp olmasıyla not logoc kapısının verecegı ters sınyal ıle mı uyartım vereceksın ??
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadasım sorduğun sorunun cevabını verde tum form huzur bulsun yoksa konu daha da dagılacak:D
 
Kusura bakmayın ama çok saçma bi soru...
Ne mühendislik le alakası var nede maliyetle...
Boşa zaman harcama...

Varsa teknik cevabin ver, yoksa bekle, gor ve ogren.
------------------
yangın butonuna bir darbe akım rölesi bağlarsak ve bu rölenin çıkışınıda fanı bağlarsak sorun çözülmüş olur, bu kadar basit

yangin butonu varmiydi sorunun icinde?

Oraya bi tane buton koy..

Yangın çıktında kaçarken yol üstüne düğmeye bas çalıssın..

Kolay gelsin :D


Evet en pratik cozum geldi :D:cool:

Madde bir yangın panelindeki kontak ''kuru kontak'' olup amperajı düşüktür. Buraya bağlayacanız röle veya kontaktörle istediğiniz yükü çalıştırırsınız. Yangın panelinede hiç birşey olmaz.

Anladığım kadarıyla bu konularda hiç bilginiz yok öğrenmek için böyle bir soru sorma gereği duydunuz :)


Belki hepimizden daha cok bilgilisin ama Dostum kirici oluyosun. Erken teshis koydun. Bekle istersen biraz gercek cevabi gorunce sende eminimki "heee" diyeceksin. Eger bir cozumun varsa paylas cekinme, bizde birseyler ogrenmis oluruz. Eger daha pratik cozum ise eywallah demesinide biliriz.

Ya arkadaşlar, bulmak istediğiniz çözüm bir tarafa (düşünmüyorum bile) yangın esnasında tüm delikleri tıkamak gerekirken siz fan çalıştıracaksınız !! oldu olacak fan ile birlikte benzin püskürtecek bir düzenek kurun. bu konuda yardımcı olabilirim.


yangin durumunda basinclandirma fanlari ne ise yarar diye merak ediyorsan SEF112 arkadasimiz guzelce anlatmis.

Bir delı kuyuya taş attı, kırk akıllı cıkarmaya calısıyor...işinize bakın arkadaslar, bunun derdı bilgi paylaşmak değil, ınsan eglenmek...


O deli seni de bir kuyuya atar, sabaha kadar eglenir.

Varsa zerre kadar teknik bilgi paylasacak bilgin, bekliyoruz.

Türkçe forum reklamı yapmak yasaktır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kendi pratik cozumum:

1.YONTEM - Yanginci yangin durumunda 12-24VDC verirse;
1. ABB C Tipi 6A Otomat...1 adet (Kodu=2CDS231001R0064)........foto
2. ABB Acma Bobini AC/DC 12...60V (Kodu=2CDS200909R0001)........foto
3. ABB Yardimci Kontak 1NO+1NC....(Kodu=2CDS200936R0001).......foto
Opsiyonel
4. ABB Ray tipi Pencereli Sigorta Kutusu 6modul, IP55...(Kodu=12646)......foto

Hepsi toplam sigorta kutusu ile beraber = 45TL(KDV dahil)

Sistem nasil calisiyor:
- Giris besleme geriliminin fazini otomata giriyoruz, otomatin cikisini fanin faz klemensine. Noturu yardimci kontagin NO girisine, NO cikisi da Fanin notr klemensine. Yangin panelinden gelen iki damarli 12VDC veya 24VDC sinyal kablosunuda acma bobinin iki ucuna giriyoruz.

2.YONTEM - Yanginci yangin durumunda NO veya NC kuru kontak verirse;
1. ABB C Tipi 6A Otomat...1 adet (Kodu=2CDS231001R0064)........foto
2. ABB Acma Bobini AC/DC 12...60V (Kodu=2CDS200909R0001)........foto
3. ABB Yardimci Kontak 1NO+1NC....(Kodu=2CDS200936R0001).......foto
4. Reguleli Transformator 220VAC/12VDC.....foto
Opsiyonel
5. ABB Ray tipi Pencereli Sigorta Kutusu 6modul, IP55...(Kodu=12646)......foto

Hepsi toplam sigorta kutusu ile beraber = 60TL(KDV dahil)

Sistem nasil calisiyor:
- Giris besleme geriliminin fazini otomata giriyoruz, otomatin cikisini fanin faz klemensine. Noturu yardimci kontagin NO girisine, NO cikisi da Fanin notr klemensine. Trafoya 220V giriyoruz cikis dc gerilimin bir ucunu actirma bobininin bir ucuna digerinide yangincidan gelen NO kontagin ustunden gecirip actirma bobininin diger ucuna giriyoruz.

Denemek isteyen arkadaslar gonul rahatligi ile kullanabilir. Yangin damperlerinde bu sistem kullanilmaz. Sadece 220VAC yangin basinlandirma fanlari icin. Basinclandirma fanlari ile yangin damperleri farkli seylerdir.
iki yontemde calisiyor. Kolay gelsin.
 
Reklam kokan hareketler bunlar :)
 
1-Neden fazı direkt olarak verip, nötürü kumanda ediyoruz?
2- Neden elektronik kumanda ve maliyet istemiyoruz, pahalı sistem kullanırsak, fabrika ile beraber yanıp, ziyan olmasın diye mi?
3- Sigortaları ABB kullanmazsak, devre çalışmıyor mu?
 

Forum istatistikleri

Konular
130,070
Mesajlar
932,775
Kullanıcılar
453,067
Son üye
basakmuhendislikenerji

Yeni konular

Geri
Üst