Yeni CNC'nin zamanı geldi

Motor vidaları çarpıyor filan demiştim ama bir planın varmış. Çok orijinal olmuş.

Yan panelle ilgili yine bir sorum olacak. Z ekseni maksimum aşağı noktasında, arabaları son noktaya geldiğinde aşağıdaki görselde 15 ile işaretlediğim yerin 0'mı olması gerekiyor? Minimum uç uzunluğu için bırakılan standart bir boşluk ölçüsü var mı?

 
Z'yi en alt noktasına kadar indir. Arabalar dibe dayansın. Motora sıradan bir parmak freze tak. 3mm mesela. Uzun olmasın. Ucu tablaya değecek kadar motoru aşağı indir. Sonra cetvelle ölç işte. Mesafen o kadardır.

Bunun bir standardı olduğunu sanmıyorum. Hep göz kararı ya da benim yukarıda önerdiğim gibi.
 
Benimle kavga ettin attın kendini yerlere " yapmacam " diye tepindiydin hatırladın mı ?

Benim çok nadiren hıza ihtiyacım oluyor. Onun dışında keyif için kullanıyorum tornayı. Başında güzel zaman geçiyor. Hele bir de çayım varsa. Bu yüzden hala CNC tornadan yana değilim.

Yatık tip (slant) CNC tornalardaki turret mekaniğini çözebilirsem bir CNC torna yapmak isterim ama.

Yukarıdaki parçayı yaparken fazla ısıttım. Kızgın çapaklar elime koluma yapıştı. Şimdi kolum benek benek yanık izleriyle dolu. Kendime uzun ve ince bir eldiven bulmam lazım.
 
Kaptırma tehlikesinden dolayı mı diyorsun?
 
kesici çok önemlidir , talaş kırma ve kolay kesme yani ısıtmama.
Az ama çok seferde paso .
Carbürün üzerindeki şekiller çook önemli.
Kaba talaşta devir fazla olmasın.
İşte bak gördün mü cnc olsaydı eksenleri sıfırla ver kodları seyret uzaktan.
Yine de oh olsun diyemem.
Talaşın gelişine göre engel en iyisi.
Evet eldiven uyarısı çok yerinde.
Daha önce tornaya dolanıp ölmüş garibanların resimleri videoları verildi forumda , hep gözümüzün önünde olmalı.
Rahmetli deneceğine korkak densin.

Ek : Malzemenin cinside çok önemlidir.
Kolay işleme için otomat çelikleri kullanılır.
Mesela civa çeliği hss çok düzgün yüzey çıkarken aynı şartlarda imalat çeliğinde hele kalitesiz ise yüzey sanki çizikli gibi ( talaşın katerle arada kalması ) çıkar.
Pirinç ve ya alüminyuma geç.
Ve mesela motorları öyle tulumba tatlısına kelebek konmuş gibi 4 burç + civata ile bağlama .
Güzelce yuva yap ( kovan - flanj ) .
Alüminyum yap çok güzel görünür.

Bir çok çeşitte olabilir silindirik olur köşeli olur ..

 


Z ekseni en çok esneyen ve güçsüz olan yer. şimdi aslında baştan bir ele al.. örneğin, herkes köprünün gücünden, ayaklarının gücünden, tablanın gücünden vs bahseder, fakat hesapta olmayan şey, keserken bütün yük bütün arabalara aynı etkiyle güç uygular. o yüzden Z eksenini alt ucuna spindle, üst ucunada arabaları bağlarım dersen, zincirin en zayıf halkasınıda orada toparsın. dilersen şöyle düşün, arabaları Z eksen tablasına değilde körüden gelen tablanın yüzüne bağlasan? rayıda Z eksen tablasına bağlasan? bir nevi ters düz yapmaktan bahsediyorum... ha ben bunu mdf'den yaptım. (bilen bilir mdf sünger gibi bir malzeme 10cmlik parçayı bile elinle esnetebilirsin..) ha esniyor mu diye soracak olursan evet. ama olağan şekilde yapsaydım eminim ki daha çok esneyecektir.. aşağıdaki çizim ve foto sana bir kaç yol gösterebilir diye düşünüyorum.




 
.. hıza ihtiyacım .. çayım var... ..Yatık tip (slant) CNC tornalardaki turret mekaniğini ...

Tornaya kontrol eklemek hız için değil doğruluk içindir !
Bir kez ölçersin o kadar yüzdeli çıkar.
Rulman yatağı filan ..

Çay içerken bizi davet etmeyenin elması körelsin.

C eksen torna denir ona.
Hiç heves etme , elindeki mevcudu yatır kendine doğru 30 derece al sana C tipi lathe.
Taret - otomatik takım .. gereksiz , seri imalat içindir.
Eğik oluşu yerçekimi - talaş ilişkisi için.
Aynı parçadan çok tane ise..eh iyi olur,
Universal torna tek tek işler için en ideal tiptir.
C tipleri geliştirmeye açıktır ve aslında torna değil otomat olarak tanımlanmaya daha yakındır.

https://www.google.com.tr/search?q=slant lathe&rls=com.microsoft:tr-TR:IE-Address&biw=1119&bih=642&tbm=isch&imgil=DOFH6EuEIXgg9M:;TNWI6joH9VEKaM;http%3A%2F%2Fblog.hurco.com%2Fblog%2Fbid%2F374362%2FCNC-Lathe-Considerations-bed-design&source=iu&pf=m&fir=DOFH6EuEIXgg9M:,TNWI6joH9VEKaM,_&usg=___v4AxNLs6WxX9nJf9E82zrgZPkU=&ved=0CCMQyjdqFQoTCJODyI3Ni8gCFYXWLAod-ScIFw&ei=VsoBVpOALYWtswH5z6C4AQ#tbm=isch&q=c eksen torna

https://www.google.com.tr/search?q=slant lathe&rls=com.microsoft:tr-TR:IE-Address&biw=1119&bih=642&tbm=isch&imgil=DOFH6EuEIXgg9M:;TNWI6joH9VEKaM;http%3A%2F%2Fblog.hurco.com%2Fblog%2Fbid%2F374362%2FCNC-Lathe-Considerations-bed-design&source=iu&pf=m&fir=DOFH6EuEIXgg9M:,TNWI6joH9VEKaM,_&usg=___v4AxNLs6WxX9nJf9E82zrgZPkU=&ved=0CCMQyjdqFQoTCJODyI3Ni8gCFYXWLAod-ScIFw&ei=VsoBVpOALYWtswH5z6C4AQ#tbm=isch&q=c axis lathe

Taret :

https://www.google.com.tr/search?q=slant lathe&rls=com.microsoft:tr-TR:IE-Address&biw=1119&bih=642&tbm=isch&imgil=DOFH6EuEIXgg9M:;TNWI6joH9VEKaM;http%3A%2F%2Fblog.hurco.com%2Fblog%2Fbid%2F374362%2FCNC-Lathe-Considerations-bed-design&source=iu&pf=m&fir=DOFH6EuEIXgg9M:,TNWI6joH9VEKaM,_&usg=___v4AxNLs6WxX9nJf9E82zrgZPkU=&ved=0CCMQyjdqFQoTCJODyI3Ni8gCFYXWLAod-ScIFw&ei=VsoBVpOALYWtswH5z6C4AQ#tbm=isch&q=torna tareti

https://www.google.com.tr/search?q=slant lathe&rls=com.microsoft:tr-TR:IE-Address&biw=1119&bih=642&tbm=isch&imgil=DOFH6EuEIXgg9M:;TNWI6joH9VEKaM;http%3A%2F%2Fblog.hurco.com%2Fblog%2Fbid%2F374362%2FCNC-Lathe-Considerations-bed-design&source=iu&pf=m&fir=DOFH6EuEIXgg9M:,TNWI6joH9VEKaM,_&usg=___v4AxNLs6WxX9nJf9E82zrgZPkU=&ved=0CCMQyjdqFQoTCJODyI3Ni8gCFYXWLAod-ScIFw&ei=VsoBVpOALYWtswH5z6C4AQ#tbm=isch&q=lathe turret tool holders

http://www.lathes.co.uk/levin/






Elindeki tornaya değişik aparatlar yapabilirsin çok daha zevkli ve kullanışlı hale gelir.
Katerliğe delik taşlama bağlama aparatı yaparsın silindirik delik içi ve ya yüzey taşlama olur mesela.
Bu işlemleri sanayide yaptırmaya kalkarsan önce bir öperler ..sonrasını bilmem.
Elle git gel yapasıya yazıverirsin kodları..
Hele birde diş çekmesi varkii üüüffff .
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…