Yeni CNC'nin zamanı geldi

Şuradan baktım.

SHNxxB.jpg


Affınıza sığınarak ben TIP okuyorum. Fazla teknik bilgim yok. Öğrendiğim kadarıyla işte amatörün çırağı şeklinde. Protez parçaları için zamanında babamla yaptığımız bu makinayı tekrar kullanılır hale getirmeye çalışıyorum. Neyse arkadaşın konusu dağılmasın.
 
Aflık bir durum yok takma kafana.
Sadece üzerinde düşünmen için imalı işaretlerle takıldım yani o bilgi yanlış demektense ..
Buralara gelip cnc yapmayı programları filan öğrenip sonra kaybolan başka hekim arkadaşlarımızda var , problem yok.
Paylaşan arkadaşlarımızın maksadı , herkesin kendince bir şeyler yapabilmesine , katkı sağlamaktır.

O değerler burulma kuvvetleridir yük taşıma kuvvetleri değil.
Raya dik olarak uygulanan değer ( arabanın üstüne oturabilecek yük ) taşıyabileceği ağırlıktır.
Ayrıca verilen birim kgf*m ( metre ) dir.
Cm ye çevrilince mesela 8kgf*m = 800kgf*cm olur.
Ya da mesela step motorların torkunu anlatırken Nm kullanılır ya işte ona çevirirsek ~~80 Nm olur ya da 8000Ncm olur.

Nm ( Newton*metre ) : 1 metre uzunluğunda yatay duran bir çubuğun ucuna 1 Newton ( ~~0.1 kgf) yük asıldığında , dönme merkezinde oluşturduğu tork a ( döndürme kuvveti ), 1Nm ( Newton metre denir.

Bazı kaynaklarda z eksenin ağırlık merkezi ( alttaki 2 araba ) ortada olsun gibi bir saçma salak açıklamaları olur.
Bu işi bilmeyen salakların görüntüye tav olup uydurdukları bir şeydir.
Sanki ağırlık merkezi ortada iken spindle işe girince geriye doğru yük ( burulma ) olmayacak gezizekalılar..
Az haklı olunan bir sebep dik z de ister istemez öne çıkan spindle bir uca gittiğinde tabladan dışarı çıkar , öbür uçta ise tablanın bir kısmı kullanılmamış halde kalır.
Bu yüzden arkaya doğru yatırılır yada daha zor ama mantıklı çözümlerde düşük profilli Z tasarlanır.
Arkaya yatırınca z ekseni tablası kadar sağa - sola dayanıp bu sefer 2 taraftan boyuna kullanılmayan alan bırakır.
Halbuki dik olsa z yi taşıyan Y ekseni uzatılabilir ve spindle ekseni alt tablayı tam kullanabilir ( sağdan soldan ) .
Yani her türlü tasarımda eninde sonunda kayıp alan ( ölü alan ) vardır.
Tezgah boyutuna göre bu değerlendirilip seçim yapılır.
Zor ama doğru seçim , z taşıyan eksenin dik olması ama arabalara kalın platina lar ( lama gibi bir şey ) ile geriden bağlanması çok iyi bir çözümdür...

Not 1:
Malzeme satıcılar bu konuları teknik anlamda bilmezler , yerli yabancı , fazla güvenme.
Ancak üretici kataloglarına güvenilir.

Her şeye rağmen önce forumu oku üşenme atlamadan oku .
Sonra vah tüh edeceğine tasarım aşamasında kırk ölç bir biç.
Aradaki geyiklerin kıyısında köşesinde bile yeri gelir başlıktan alakasız ama hazine değerinde satırlar olur.
Bu yüzden bazıları okumaz üşenir açar bir başlık , nasıl olsa cevap yazacak kerizler var hani yani...
Öyle ya zamanında üşenmeyip bildiğini tecrübesini paylaşan kerizden başka nedir ki ? :rolleyes:

Not 2 :
Her satırı kendine alınma bazıları gideceği yere kendi gider...

Not 3 :
Ne yap et ama o eğri saçları kullanma yani arabalara bağladığın saç ile arabaların üstü kesin aynı düzlemde leğendeki su kadar düz olacak şekilde bağla.
En azında arabalara değen yerini freze gibi bir şeyde işlet düzlet , gerisi eğri olsun önemli değil.
Burulmalarda izin verilen miktarlar 3-5 mikron mertebesindedir !
Nadiren ön yükleme için kullanılır.
Bizim gibi amatörişcnc lerde söz konusu değil.

Not 4 :
Protez gibi işlerde freze kadar hatta daha çok , torna ya ihtiyaç olur.
Bence bunun üzerinde düşün ve planla.
 
Son düzenleme:
Mesajların arasında kaybolmaması için edit + yeni mesaj yazayım dedim.

Yukarıdaki hiwin tr kataloğu yeni dağıtıcıdan .
İlk dağıtıcının kataloğu daha farklı ve iyi idi.
Az deşeledim ve çeyiz sandığımdan buldum çıkardım.
Bu işlerle uğraşan , dizayn yapmaya çalışanların mutlaka incelemesini ve saklamasını öneriyorum.

https://www.kontrolkalemi.com/forum/attachments/hiwinturkce-pdf.34256/
 
boşuna para verdik.. ahh ah sipariş alır mısınız suat bey? :) ellerinize sağlık.
 
Bazı kaynaklarda z eksenin ağırlık merkezi ( alttaki 2 araba ) ortada olsun gibi bir saçma salak açıklamaları olur.
Bu işi bilmeyen salakların görüntüye tav olup uydurdukları bir şeydir.

Kazım hocam bunu tam anlayamadım desem, açıklama yapar mısınız?

şundan mı bahsediyoruz?
gantrylabeled.jpg


Köprü + Z ekseninin ağırlık merkezi (Center Of Gravity) ile D4 uzaklığının orta noktasında olması gerektiği saçmalığı mı?

Boşta ne güzel doğruda yüke bindi mi o Center of gravity alır başını gider...
 
evet CG ye çok fazla takılmamak lazım
en azından uçak yapmıyoruz
hatta zayıf yapılı cnc lerde bence ele alınmalı

taş gibi sağlam ağır bir makine yapınca CG ye gerek kalmaz :D
 
boşuna para verdik.. ahh ah sipariş alır mısınız suat bey? :) ellerinize sağlık.
Torna cnc olsaydı yapardım bir tane hediye ama normal tornayla zor oluyor. Y eksenindeki 2 motora da lazım ama üşeniyorum.
 
evet CG ye çok fazla takılmamak lazım
en azından uçak yapmıyoruz
hatta zayıf yapılı cnc lerde bence ele alınmalı

taş gibi sağlam ağır bir makine yapınca CG ye gerek kalmaz :D
Aynen yahu. Bizim bile ağırlık merkezimiz şaşmış, CNC'ye bu kadar iyi davranmayalım.
 
.. yüke bindi mi o Center of gravity alır başını gider...

Alsın soksun çuvala nereye giderse gitsin sana ne. :rolleyes:
Resimde kesme kuvvetinin yünü hep öylemi olacak tersine kesme gerektiğinde parçayı mı çevireceğiz ?
Ben şahsen kendi fikirlerimi yani aklıma gelem çözümleri de böyle sorgularım.
Makul cevap veremiyorsam vaz geçerim.

Kesici kalemin zorlaması ile o arabalar çalışmıyorsa at çöpe , kırk kez yazdım belgeler hesaplar verdim .
3-5 mm çakı bağlayacaksın o çakı iş yaparken kırılmayacak ama arabalar zorlanacak .. vah vahhh yazıktır acı onlara abüsüü. :)

Tek sebebi makuldür , bir tarafa gittiğinde alt tabladan taşmasın diye...

-----------

Torna cnc olsaydı ...

Benimle kavga ettin attın kendini yerlere " yapmacam " diye tepindiydin hatırladın mı ?

2m3frde.gif


Sadece 2 motora bakar eh belki bilyası somun + vidası.
Freze ile aynı anda çalışmayacaksa duygusal gelişim yoksa frezenin sürücülerini bağlamak yeterli.
Tabii birde eğri büğrü şeyler için cad programı.
Ama seyrine doyum olmaz.
Elle yapılamayacak şeylerin kendi kendine oluvermesi insana birazcık buruk buruk koyuyor ama olsun..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,835
Mesajlar
930,600
Kullanıcılar
452,663
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst