Yeni içten yanmalı motor projesi.

Merhabalar,

Sistemi az çok anladım ama kafamda soru işaretleri oluştu. Burada valf yani sübablar olmadan sıkıştırma ve patlama olayı nasıl olacak. Valf yoksa emişten oksijeni aldı yada yakıt oksijen karışımı ( enjeksiyon sistemi olup olmadığı düşünmüyoruz ) bu karışımı ateşlediğinde basıncın pistonu aşağı itebilmesi için arka tarafının kapalı olması lazım.

Bu itme gücü nasıl oluşacak valf yok ise ?
 
sıkıştırma ve patlama kendi bölgelerinde yapılacak yani emme yapıldıktan sonra sola 90 derece döndükten sonra o bölgede yani sıkıştırma ve patlama yani iş bölgesinde boşluk yok. sadece sağ bölgede var.
 
Doğrusu şema üzerinden ben de kavrayamadım çalışma mantığını. Biraz daha izahat verebilir misiniz sayın Kesmez
 
Resimdeki sağda bulunan kısımlar dönen parçalar. soltarafta bu kısımla birlikte birde motor gövdesi bulunuyor. sağ taraftaki kısım bu gövdenin içinde saat yönünün tersine dönüyor. motorun boşluk bulunan orta kısmını kaymalı yatak gibi düşünün veya bir burç yatağı gibi. uydu dişlileri , motor gövdesinin çevresinde bulunan yörünge dişlilerin üzerinde saat yönünde dönerek hareket ediyor.
uydu dişlilerine merkezden kaçık takılan biyel kolu pistonu aşağı ve yukarı hareket ettiriyor.
 
Evet şimdi mantığını anladım. Teorik olarak sıkıntı göremedim. Avans ayarı nasıl yapılabilir ona bir akıl yürütemedim.

Bir de emme ve egzoz bağlantılarının olduğu kısımlarda kaçak olmaması lazım gelecek .Hassas işçilik olmalı oralarda
 
Öncelik ile emekleriniz,ortaya bir şeyler koyma çabanız için teşekkürler.Herkes sizin gibi olsa bu memleket 2-3 misli daha adam olurdu inanın.Allah Razı olsun.

Sisteme gelirsek benim ilk bakışta kabaca gördüğüm şekli ile (sistemi yanlış anlamışta olabilirim.Bu opsiyon açık) var olan eksiklikler;

1:Verimli motor olmayacaktır.Zira dış çeperde dönmesi gereken teker yada dişliler aşırı güç yer.


2:Yanma odası şekli maalesef oval şekilde ve bu düzgün yanmayı önler.


3istonların merkez etrafında dönmesi için dış çeperin sabit olması gerek.Yada devirlerinin birbirinden farkı olması lazım.Buda hem hareketi aktarmakta hemde verimde sıkıntı demek.


4:Gömlekler ile ortadaki dairesel yapı arasında sızdırmazlık sağlamak çok zor olacaktır.Özellikle yüksek sıkıştırma isteyen dizellerde.


4:Motor gövdesi oldukça büyük olacaktır özellikle strok arttıkça.Bu da hem ağırlık hem de maliyet demek.


5:Hava (Dizel) yada yakıt hava karışımı cebri sağlanmak zorunda (Turbo) bu yapı ile AFR ayarını tutturmak çok çok zor.


6:İmalat teknolojisi açısından Biyel kollarını bağladığınız tekerler çok dayanıklı olmak zorunda.Zira doğrusal hareketi dairesel harekete çevirecek ve mil yataklarına muazzam yük binecek.Bildiğimiz motorlarda bunu krank mili karşıladığı için sorun yok.Sizin sistem de mil değil dairesel parçalar var.


7:Kardeş silindir diye bir şey olmadığı için ölü noktaları atlamak mesele.Her piston ölü noktaları kendi atlamak zorunda.Sisteme volan koyulsa bile aynı noktada güç üretimi gerçekleştiği için balans sorunu çıkacaktır.

8ort sistemi olduğu için (sizin egzoz ve Emme girişi diye adlandırdığınız) yakıt giriş ve egzoz çıkış zamanlaması yapılamayacak (Değişken supap zamanlaması) buda devir değişmelerinde sıkıntıdır.Yüksek devirlerde yakıtı portlardan erken almak ve egzoz portunu erken açıp tahliye sağlamak için bir sistem düşünmediyseniz yüksek devir yapamayabilirsiniz bile.
 
Bir de şunu ekliyim yağlama çok büyük problem olacaktır.

Motor dondukçe merkezkaç kuvveti nedeni ile yağ tüm sistemden dışa doğru savrulur.


Ben söyle birşey düşünmüştüm belki sana fikir verebilir ilk düşündüğümde nasıl heycanlanmıştım
aha zengin oldum diye daha sonra internetde bir baktım 1800 yıllarda icat etmişler

Gevurlarla yarışmak imkansız, bugün buldum dediğimizi adamlar 100 sene önce düşünmüş ne yazık ki

Adı döner vana sistemi çok güzel görünüyor neden kullanılmıyor bilmiyorum büyük ihtimal sorun yağlama olabilir belkide verimsizdir

Sana bir fikir vermesi için koyuyorum.


 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…