Öncelik ile emekleriniz,ortaya bir şeyler koyma çabanız için teşekkürler.Herkes sizin gibi olsa bu memleket 2-3 misli daha adam olurdu inanın.Allah Razı olsun.
Sisteme gelirsek benim ilk bakışta kabaca gördüğüm şekli ile (sistemi yanlış anlamışta olabilirim.Bu opsiyon açık) var olan eksiklikler;
1:Verimli motor olmayacaktır.Zira dış çeperde dönmesi gereken teker yada dişliler aşırı güç yer.
2:Yanma odası şekli maalesef oval şekilde ve bu düzgün yanmayı önler.
3
istonların merkez etrafında dönmesi için dış çeperin sabit olması gerek.Yada devirlerinin birbirinden farkı olması lazım.Buda hem hareketi aktarmakta hemde verimde sıkıntı demek.
4:Gömlekler ile ortadaki dairesel yapı arasında sızdırmazlık sağlamak çok zor olacaktır.Özellikle yüksek sıkıştırma isteyen dizellerde.
4:Motor gövdesi oldukça büyük olacaktır özellikle strok arttıkça.Bu da hem ağırlık hem de maliyet demek.
5:Hava (Dizel) yada yakıt hava karışımı cebri sağlanmak zorunda (Turbo) bu yapı ile AFR ayarını tutturmak çok çok zor.
6:İmalat teknolojisi açısından Biyel kollarını bağladığınız tekerler çok dayanıklı olmak zorunda.Zira doğrusal hareketi dairesel harekete çevirecek ve mil yataklarına muazzam yük binecek.Bildiğimiz motorlarda bunu krank mili karşıladığı için sorun yok.Sizin sistem de mil değil dairesel parçalar var.
7:Kardeş silindir diye bir şey olmadığı için ölü noktaları atlamak mesele.Her piston ölü noktaları kendi atlamak zorunda.Sisteme volan koyulsa bile aynı noktada güç üretimi gerçekleştiği için balans sorunu çıkacaktır.
8
ort sistemi olduğu için (sizin egzoz ve Emme girişi diye adlandırdığınız) yakıt giriş ve egzoz çıkış zamanlaması yapılamayacak (Değişken supap zamanlaması) buda devir değişmelerinde sıkıntıdır.Yüksek devirlerde yakıtı portlardan erken almak ve egzoz portunu erken açıp tahliye sağlamak için bir sistem düşünmediyseniz yüksek devir yapamayabilirsiniz bile.