1- dişlilerde güç aktarmada verim kaybı çok düşüktür .
2-yanma odası oval değil dairesel silindir yani standart piston ve gömlek.
3-dış çeper ev orta göbek zaten sabit. dönmeyen arka taraf tek parça halinde blok.
4- yanma odasının ortadaki dairesel yapıya bir kuvvet uyguladığı doğru fakat aynı büyüklükte ve ters yönde uydu dişlide arka bloğa kuvvet uyguladığı için nötr bir kuvvet olacaktır.
4- motor geniş olabilir fakat dar yapıda olduğu için ağırlık artmayacaktır.
5-emme için atmosferik basınç yeterli cebri sıkıştırmaya gerek yok.
6-biyel kollarının bağlı olduğu silindirler yani uydu dişliler çizimde basitlik açısından tek görünüyor onlar aslında arka arkaya 2 tane ve birbirlerine biyel kolunun birleştiği yerden bağlı. Bu dişlilerin göbekleride dönen ana bloğa kaydırmalı yatak yada bilya ile bağlı.
7-şekilde 4 tane silindir var. 4 silindirde ölü nokta çok azda olsa olacaktır. fakat aynı durum piyasadaki 4 silindirliler içinde geçerli. Sisteme 5. hatta 6. silindirde eklenebilir. Hatta aynı dönen bloktan bir tana daha yanyana olacak şekilde eklenebilir.
8-bu motor süpapsız çalışmasına rağmen en geniş sürede emme ve eksoz işlemi gerçekleştiriyor.
süpaplı motorlarda yüksek devirlerde valfin açıp kapanması geciktiği için valfler geç açılıp erken kapanır bu da verim kaybına yol açar. Bu tasarımda her devirde sıfır gecikme var.
Yağın dışarı savrulması dişlilerin yağlanmasını artırır. Yağ ne kadar savrulursa savrulsun neticede karterde toplanacak.
2-yanma odası oval değil dairesel silindir yani standart piston ve gömlek.
3-dış çeper ev orta göbek zaten sabit. dönmeyen arka taraf tek parça halinde blok.
4- yanma odasının ortadaki dairesel yapıya bir kuvvet uyguladığı doğru fakat aynı büyüklükte ve ters yönde uydu dişlide arka bloğa kuvvet uyguladığı için nötr bir kuvvet olacaktır.
4- motor geniş olabilir fakat dar yapıda olduğu için ağırlık artmayacaktır.
5-emme için atmosferik basınç yeterli cebri sıkıştırmaya gerek yok.
6-biyel kollarının bağlı olduğu silindirler yani uydu dişliler çizimde basitlik açısından tek görünüyor onlar aslında arka arkaya 2 tane ve birbirlerine biyel kolunun birleştiği yerden bağlı. Bu dişlilerin göbekleride dönen ana bloğa kaydırmalı yatak yada bilya ile bağlı.
7-şekilde 4 tane silindir var. 4 silindirde ölü nokta çok azda olsa olacaktır. fakat aynı durum piyasadaki 4 silindirliler içinde geçerli. Sisteme 5. hatta 6. silindirde eklenebilir. Hatta aynı dönen bloktan bir tana daha yanyana olacak şekilde eklenebilir.
8-bu motor süpapsız çalışmasına rağmen en geniş sürede emme ve eksoz işlemi gerçekleştiriyor.
süpaplı motorlarda yüksek devirlerde valfin açıp kapanması geciktiği için valfler geç açılıp erken kapanır bu da verim kaybına yol açar. Bu tasarımda her devirde sıfır gecikme var.
Bir de şunu ekliyim yağlama çok büyük problem olacaktır.
Motor dondukçe merkezkaç kuvveti nedeni ile yağ tüm sistemden dışa doğru savrulur.
Yağın dışarı savrulması dişlilerin yağlanmasını artırır. Yağ ne kadar savrulursa savrulsun neticede karterde toplanacak.