1- dişlilerde güç aktarmada verim kaybı çok düşüktür .
2-yanma odası oval değil dairesel silindir yani standart piston ve gömlek.
3-dış çeper ev orta göbek zaten sabit. dönmeyen arka taraf tek parça halinde blok.
4- yanma odasının ortadaki dairesel yapıya bir kuvvet uyguladığı doğru fakat aynı büyüklükte ve ters yönde uydu dişlide arka bloğa kuvvet uyguladığı için nötr bir kuvvet olacaktır.
4- motor geniş olabilir fakat dar yapıda olduğu için ağırlık artmayacaktır.
5-emme için atmosferik basınç yeterli cebri sıkıştırmaya gerek yok.
6-biyel kollarının bağlı olduğu silindirler yani uydu dişliler çizimde basitlik açısından tek görünüyor onlar aslında arka arkaya 2 tane ve birbirlerine biyel kolunun birleştiği yerden bağlı. Bu dişlilerin göbekleride dönen ana bloğa kaydırmalı yatak yada bilya ile bağlı.
7-şekilde 4 tane silindir var. 4 silindirde ölü nokta çok azda olsa olacaktır. fakat aynı durum piyasadaki 4 silindirliler içinde geçerli. Sisteme 5. hatta 6. silindirde eklenebilir. Hatta aynı dönen bloktan bir tana daha yanyana olacak şekilde eklenebilir.
8-bu motor süpapsız çalışmasına rağmen en geniş sürede emme ve eksoz işlemi gerçekleştiriyor.
süpaplı motorlarda yüksek devirlerde valfin açıp kapanması geciktiği için valfler geç açılıp erken kapanır bu da verim kaybına yol açar. Bu tasarımda her devirde sıfır gecikme var.
Aslında bir CAD çizimi olsa daha sağlıklı bir görüş sağlanabilir.CAD olarak çizmeniz mümkün mü?
Maddelere gelirsek:
1:Verim kaybının düşük olması verim kaybı olmayacak demek değildir malumunuz.4 adet dişli demek ise ciddi bir kayıp demek.
2:Çizimde yanma odası oval gözüktüğü için o yorumu yapmıştım.Eğer standart bir yanma odası kullanılacaksa bu sefer aradaki geçiş portunun dizaynı motorun verimini direkt etkileyecektir Akışkanlar dinamiği gereği odaya dolma hızı şekli homojenliği v.s).Dizaynı görmek lazım.
3:Orta göbeğin sabit olmasının getirdiği dezavantaj sürtünme ve sızdırmazlık sağlama.Sürtünme aşınmayı artıracaktır ki mazda bu problemi Wankellerde bir türlü aşamadı.Bir iyileştirme sağladı ama rotorun uçlarında kullanılan apex seal denilen parçalar çok hızlı aşınıyor.
Ayrıca Dizellerde sıkıştırma oranı malum dizellerde gayet yüksektir buda demektir ki silindir içinde bayağı bir basınç oluşuyor bunu böyle bir sistemde muhafaza etmek mümkün olacak mı?
4:Ağırlık kısımını yardımcı sistemler ve CAD çizimini görünce tartışmak daha doğru olacak benim açımdan.Neticede motoru bilen sizsiniz ve haklısınızdır muhtemelen.
5:Bu gün nerede ise Turbo kullanmayan motor kalmadı.Turbo sayesinde cebri doldurma sağlanıyor ve silindir içerisine daha çok hava alınıyor ki yine bu sayede egzoz gazı tahliyesi daha kolay oluyor.Atmosferik motorların verimi Turbo ile mukayese bile edilemez bence.Tasarımınızı turbo şarj ile düşünürseniz daha verimli olur gibi geldi.
6:Bu maddeyi kafamda canlandıramadım kusuruma bakmayın...
7
iyasadaki sıra tipi motorlarda yada v tipi motorlarda ölü noktaları geçerken volan ve kardeş silindirden gelen kuvvet kullanılıyor.Sizin böyle bir avantajınız olmadığı gibi piston/biyel mekanizmasının birbirlerinden bağımsız olması bu yükü oldukça artıracaktır.
8:Bu konuda bir bilgi karmaşası var gibi.Günümüz içten yanmalı motorlarında supapların geç açılması yada erken açılması özellikle istenen bir şeydir.Attinson çevrimi de Miller çevrimi de bu zamanlarla oynayarak daha çok verim almaya çalışır motorlardan.Bununda sebebi Otto çevrimi temel olarak teorik çevrime yakın çalışır.Supap zamanlamaları ateşleme v.s gibi etkenler ölü noktalarda yapılır.Halbuki pratikte böyle yürümüyor işler zira havanın yada Hava-yakıt karışımının içeri dolması içerideki türbülans sonrası oda içeride homojenlik sağlanması ateşleme yada püskürtme sonrası yakıtın yanma süreci v.s etkenlerden dolayı supaplar değişken zamanlarda açılıp kapanma yapar ki yanmaya da egzoz gazının tahliyesine de içeri hava*yakıt karışımını alınmasına da zaman sağlasın.
Son olarak ateşleme zamanını nasıl kontrol edeceksiniz.Silindirlerin konum değiştirdiği bir pozisyonda yüksek devirlerde ateşleme zamanı değişkenliğini ayarlamak bana mümkün gelmedi? 1000 d/dk ile dönerken ateşleme üst ölü noktada sağlanırken 4000 d/dk da daha üstü ölü noktaya gelmeden ateşleme yada püskürtme yapmak zorundasınız ki yeterli zaman olsun.Bu sistemde bu nasıl sağlanacak?
Umarım yazdıklarım yanlış anlaşılmıyordur.İstemezükçü tipleri sevmediğim gibi onlardan biri gibi olarakta gözükmek istemem.Niyetim konuyu teknik olarak bildiğim kadarı ile konuşmaktır.
Sürçü lisan ettiysek af ola...