Yeraltı kablosunun kapasitif etkisi

peki gecen yil ayni 90 hp motorda 50 kvar kondansator kullandim,hic kapasitif sinirini gecmemisti. bu yil ayni miktar kondansatorle kapasitife girmesinin baska sebebleri olabilirmi? motor calismadiginda sisteme kondansatorun enerji vermediginden eminim. kondansator miktarini 45 kvara mi dusursem acaba

Söylediğiniz şeyin birkaç nedeni olabilir.Gecen yılki kondansatör kapasite kaybetmiş siz kondansatör eklediğinizde fazla gelmiş olabilir. Yada motor milindeki yükte düşüs var güç düşünce kondansatör yine fazla gelebilir. Bu tür işlemler ölçüm yapılmadan tespit edilemez. Bunu ya sayacla yada enerji analizörü ile tam olarak olcebilirsiniz diğer türlü bakkal hesabı olur acabalarla çözüm üretmeye çalışırsınız.
 
yok 3*75+ 50 mm notr yani 4 kanalli tek
kablo 1x70 mm2 olarak ayrı ayrı mı çekildi?
kesit
Söylediğiniz şeyin birkaç nedeni olabilir.Gecen yılki kondansatör kapasite kaybetmiş siz kondansatör eklediğinizde fazla gelmiş olabilir. Yada motor milindeki yükte düşüs var güç düşünce kondansatör yine fazla gelebilir. Bu tür işlemler ölçüm yapılmadan tespit edilemez. Bunu ya sayacla yada enerji analizörü ile tam olarak olcebilirsiniz diğer türlü bakkal hesabı olur acabalarla çözüm üretmeye çalışırsınız.
aynen oyle, gecen yilki kondansatorun biri guc kaybetmis fakat ayni kvar ile yenilediydim.... % 15,23 ile ne kdr ceza gelir ki☹️aktif kullanim 13000 kwh kadar tahmini. reaktif birim fiyatini bilmiyorum
 
Son düzenleme:
Sn.bekiro42, ilk mesajinizda,bu ay trafodan enerjiyi kesmiştim diye belirtmiştiniz. Şimdi ise konuyu karmaşık hale getiriyorsunuz. Motor stop iken sayactan bakınız kapasitif reaktif ilerliyor mu, ilerlemiyor mu. Siz bu sorunun cevabını vermeden daha fazla karmaşa yaratmış olursunuz . Motor stop iken kapasitif ilerliyor ise kablo etkisi söz konusu olabilir. İlerlemiyor ise emodiyatör 'ün belirttiği hususlar geçerlidir.
 
Sn.bekiro42, ilk mesajinizda,bu ay trafodan enerjiyi kesmiştim diye belirtmiştiniz. Şimdi ise konuyu karmaşık hale getiriyorsunuz. Motor stop iken sayactan bakınız kapasitif reaktif ilerliyor mu, ilerlemiyor mu. Siz bu sorunun cevabını vermeden daha fazla karmaşa yaratmış olursunuz . Motor stop iken kapasitif ilerliyor ise kablo etkisi söz konusu olabilir. İlerlemiyor ise emodiyatör 'ün belirttiği hususlar geçerlidir.
bu ay enerjiyi kesmedim ustam.20 gun kullanmadim enerji varken, 10 gun kullandim.motor stopken saati kontrol edip yazcam
 
yok 3*75+ 50 mm notr yani 4 kanalli tek

kesit

aynen oyle, gecen yilki kondansatorun biri guc kaybetmis fakat ayni kvar ile yenilediydim.... % 15,23 ile ne kdr ceza gelir ki☹️aktif kullanim 13000 kwh kadar tahmini. reaktif birim fiyatini bilmiyorum
AG abonelerde ilk hatada ya da ilk ayda ceza yazılmıyor ,ikinci hata da ise eğer sistemi düzelttiyseniz cezayı bir sonraki faturada mahsup ediyorlar yani geri ödüyorlar diye biliyorum ,bölgenizdeki dağıtımcı firmaya bu konuyu sorun.(bazen en üste kadar çıkmak gerekiyor memurlar konuya hakim olmayabilir,araştırmanızı öneririm)
 
AG abonelerde ilk hatada ya da ilk ayda ceza yazılmıyor ,ikinci hata da ise eğer sistemi düzelttiyseniz cezayı bir sonraki faturada mahsup ediyorlar yani geri ödüyorlar diye biliyorum ,bölgenizdeki dağıtımcı firmaya bu konuyu sorun.(bazen en üste kadar çıkmak gerekiyor memurlar konuya hakim olmayabilir,araştırmanızı öneririm)
90 hp motor için kondansator miktari motor cos @ 0.87 için 0.69x0.87x67.5 =40.5 kvar yapıyor.benim sistemde 50 kvar takılı....400 mt yeraltı kablosununda bir + veya - si olur mu? ben suanda 50 kvar ı 45 e düşürdüm.umarım kurtarır
 
Kabloyu unutun ! 0,87 olduğunu nerden bildiniz ?
 

Ekli dosyalar

  • MOTOR KOND. .jpg
    MOTOR KOND. .jpg
    155.5 KB · Görüntüleme: 7
  • Yük,Cosq.jpg
    Yük,Cosq.jpg
    135.5 KB · Görüntüleme: 5

Forum istatistikleri

Konular
130,108
Mesajlar
933,182
Kullanıcılar
453,163
Son üye
gurkangunc

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst