YG'de Bypass Ayırıcısı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Görüş dedikleriniz görüş değil uygulamalar.30-35 senelik kabinlere de girdim.Yenilerine de ...Böyle bir uygulama yok.Baştaki mesajımdaki soruya odaklanacak olursak , gören varsa söyleyiversin.
Mantıken bu vardır şeklinde değil.Ben 17 yıldır yıldır bu işi yapıyor isem ve bunu görmemişsem yoktur , arkadaşlar uygulamada..
Bu ufak olan (!) YG Dağıtım sisteminde de yoktur (1 çıkışlı) , 20 çıkışlı Dağıtım Merkezi çıkışında da yoktur.
Olur da 1000 tane kabine gidersiniz , 1 tane görürsünüz , bak var derseniz de haklısınız.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
sanki bütün türkiyenin trafolarını görmüş gibi bir havanız var neden siz görmemiş olamazmısınız yani türkiyede kaç tane trafo merkezi ve indiricisi var türkiyede kaçtane şehir var. yapmayın böyle çocukca şeyler bunlar
 

Havalardan değil uygulamalardan konuşuyoruz.
Mesleğim marangozluk değil.İşin içinde olan bir kardeşinizim.
Bu ayırıcı yeni icat değil.20 sene önce de anlatılıyordu , anlatıldı.Gel gelelim gören yok.
Olmaması da çok normal.
Yukarıdaki bir mesajımda neden olmayacağını , olmaması gerektiğini anlatacağım demiştim (Kirşof'un Akımlar Kanunu).Nereye bakarsınız bakın COPY/PASTE bilgi var.
Bu bilgilerde ;
"Bağlı olduğu kesici kapalı iken Açılıp Kapatılabilen Ayırıcıdır" deniliyor.
EKAT eğitiminde de kursiyerlere 50KVA'lık bir trafonun ayırıcısını açarken yüklerin boşaltılması gerektiği öğretiliyor.Bu trafo kabaca şebekeden 2-3A çekiyor.
Şimdi gelelim Bypass Ayırıcısına.
Bir Fiderden 100A geçiyor diyelim.Bu fiderin kesicisi kapalı iken Bypass Ayırıcısını kapatırsak ne olur..?
Akım kabaca 2'ye bölünür.50A Kesiciden 50A bu ayırıcıdan geçer.Peki YG'den geçen 50A'i bu ayırıcı iş kazasız kapatabileceğine kim garanti verebilir.
Ayırıcıların Kapatılmasından ziyade açılması daha tehlikelidir.Üzerinden 50A geçmekte iken bir Ayırıcı açmaya çalıştığınızı düşünün.
Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi Hastane v.b yerlerde kullanılıyor olabilme özellikleri var.MMMH-Metal Muhafazalı Modüler Hücre'lerde.Ancak uygulamada buna gerek duyulmuyor pek.Onun yerine 2 tane ayrı kesicili çıkış yapılıyor.
 
Arkadaşlar by-pass ayırıcısı var ve mesela Edirne Tm kullanılıyor.Ayrıca 154 kv ta kullanılıyor. Ama eski Tm lerde kullanılıyor.
 
arkadaş görmeden inanmam diyenlerden...
 
mesleğim elektrik teknisyeni
şuan yaptığım işte trafo Bakım uzman teknisyeniyim
teiaşta çalışıyorum
bunu neden merak ettiniz anlamadım
peki siz neiş yapıyorsunuz (siz sordunuz diye soruyorum)
 
şimdi hayrettin demir arkadaşım ayırıcı sigrotayla kullanılabilir yük ayırıcısı olarak pekala, zaten tek basina bir ayirici nasil devreye alınıp devreden cıkarılabilir kesici acikken bütün akım üzerinden gececektir oyle degil mi? aslında bir yük ayiricisidir mantiken bu olsa olsa...
 
Sn.Hayrettin Demir,
Açtığınız konunun,güzel bir konu olduğunu söylemiştim.Tekrar söylütorum,bu tarz konular bilinmeyenleri açığa çıkarttığı gibi bilinen doğrularında pekiştirilmesine sebebiyet vermektedir.
Uzun zamandır bu işi yaptığınızı söylüyorsunuz.Fakat şunu unutmayınız ki TEDAŞ ve TEİAŞ,1996 senesinde çıkak kanun gereğince y.g. ve o.g'de çalışan personellerine EKAT eğitimine tâbi tutulması gerektiginin şartını koşmuştur.
Bu eğitimlerde ise by_pass ayırıcısının işlevi,kullanım alanları ve şartları açıkca belirtilmiştir.Eğer sizin bahsettiğiniz gibi böyle bir ayırıcı yoksa eğitimde neden bu konu ele alınsın.
Kirşofun akımlar kanunda;"Kapalı bir elektrik devresindeki bir düğüm noktasına giren akımlar toplamı,diğer bir düğüm noktasından çıkan akımlar toplamına eşittir"der.By_pass ayırıcının mantığıda ayırıcı kapalıyken bu şekilde dolayısı ile herhengi bir sorun yok.
Konuyu başka bir şekilde ele almak gerekirse,ön bara ve arka bara bulunan bir istasyonda bulunan bir fider ön baradan arka baraya alınmak istendiğinde de kuplaj kapatılıp,baralarda ki yük dengelenerek,yük altında arka bara ayırıcısı kapatılır ve ön bara ayırıcısı yük altında açılır.Burada şunu belirtmek istiyorum by_pass ayırıcısıda yük altında açılıp kapanır ve sistematik olarak yapılan işlem her ikisindede yük altında devresini tamamlarken açma kapama yapabilmektir.
Saygılarımla...
 

Yukarıda büyük yazıya çevirdiğim bölüme ve yazının bütününe bakınız.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…