YG'de Bypass Ayırıcısı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bende uygulamada hiç rastlamadım. Kuplaj yapılması gereken yerler oldu. Hayrettin beyin dediği gibiydi durum. Üniversite hastanesinde yedek sistem vardı kuplajı kesici ile sağlanıyordu atıl durumdaydı sistem.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
ee o zaman yük ayırıcısı değilse yük altında nasıl açıp kapama yapabilir? yani akım bölünse de ark oluşmaz mı? tamam ortagerilim diyelim ama gene de yük altında açma kapama yapan bir ayırıcı icin yük ayırıcısıdır gibime geliyor...
 

KESİCİLER:
A..KESİCİLER GENEL:
Kesiciler; yük ve kısa devre akımlarını kesmeye yarayan cihazlardır.
Kesicilere “disjonktor veya entrüptör“ de denilmektedir.
Alternatif akımda kesiciler, akım sıfırdan geçerken arkı söndürmeye çalışırlar. Alternatif akımda arkın sıfırdan geçerken söndürülmesinin nedeni;akım sıfırdan geçerken, akım tarafından arkta oluşturulan ısı gücü (ark gerilimi ile ark akımının çarpımı) de sıfır olur. En iyi söndürme mesafesine erişinceye kadar basınç artar,deşarj yolu hareketli kontak çubuğu tarafından açıldığında o ana kadar depolanan basınç,plazmanın yoğun bir şekilde üflenmesini ve akmasını sağlar. Lakin akımın sıfırdan geçme anı çok kısadır. Bu kısa zaman içerisinde arkın enerjisi dışarı iletilmelidir.
Kesiciler kısa devre akımının oluşturduğu termik ve mekanik zorlamaları karşılayacak şekilde tasarlanmalı ve bu esnada oluşacak arkı söndürecek düzenekleri içermelidirler.
Kesiciler kısa devreye karşı primer veya sekonder röleler ile (her ikisinin de a.c. veya d.c. besleme ile çalışan röle çeşitleri mevcuttur.) teçhiz edilmişlerdir.
Bir kesicinin normal olarak çalışabilmesi için şu özelliklere sahip olması gerekir.
1-Açma ve kapama süreleri çok kısa olmalıdır.
2-Kontakları nominal akımlarını kolayca taşıyabilmelidir.
3-Çok sayıda açma ve kapamayı arızasız olarak yapabilmelidir.
4-Açma da meydana gelen arkı kısa sürede söndürebilmelidir.
Akım altında ve kısa devre akımlarında da açma kapama yapan şalterler olduğundan ayırıcılara nazaran daha teferruatlıdır.
Küçük güçteki şebekelerde kesici yerine yük ayırıcısı kullanılabilir. Yük ayırıcıları kısa devre akımlarında açma yapmazlar. Kısa devre akımlarında açma kapama yapmadıklarından devrelerine sigorta bağlanmaktadır. Yük ayırıcılarında daha az röle kullanıldığından ekonomiktir. Bu bakımdan küçük güçlü açma ve kapama işlemlerinde yük ayırıcısı kullanılmaktadır. Son elektrik kararnamesinde 400kVA’dan daha az olan şebekelerde kesici yerine yük ayırıcısının kullanılabileceği belirtilmiştir.
 
sayın hayrettin demir siz mesleğim marangozluk değil diyerek bypass ayırıcısının olmadığını anlatmaya çalışıyorsun ve bu sistem olsada çalışması tehlikeli diyorsun (akımlar kanunu)
peki marangozda olmadığına göre bu işlerden anladığını düşünerek size bir sorum var cevaplarsanız sevinirim

çift baralı sistemde 34.5kv bir fiderin kublaj ile bara 1 den bara 2 ye aktarmayı anlata bilirmisin? enerji kesintisi olmayacak
___________________________________________



SAYIN HAYRETTİN DEMİR
bir önceki mesajda sorduğum manevrayı bana öğretirseniz çok sevinirim benim gibi bilmeyen arkadaşlarda öğrenir

Lütfen arka arkaya mesaj yazmayınız.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sayın arkadaşlar;
Konu kişi yada kişilerin yorum ve beyanlarına dayanarak açılmıştır.Lütfen konu hakkında yazılan mesajların dışında mesajlar yazmayınız.

Saygılarımla...
 
Son düzenleme:
Sayın arkadaşlar;
Konu kişi yada kişilerin yorum ve beyanlarına dayanarak açılmıştır.Lütfen konu hakkında yazılan mesajların dışında mesajlar yazmayınız.

Saygılarımla...
sayın emrah
ben neden konu haricinde bir soru sordum anlatayım aslında konuyla alakalı konuyu açan arkadaş bypass ayırıcısının olmadığını ve bu bypass manevrasının tehlikeli olduğunu iddaa ediyor bende ona diyorumki kublaj ile fiderin bara değiştirme manevrasını ne kadar güvenli ise bypass manevrasıda o kadaar
güvenlidir.
soruyu sorma amacım bara değiştirme işlemini bilip bilmediğidir...
saygılarımla
 
Yukarıda verdiğim örnekte Açık Şalt Sistemindeki bir ayırıcıda 50A'i açıp kapatabilir misiniz ? Sorusuna cevap verelim.

Gördüğüm kadarı ile bazı arkadaşlar tereciye tere satmak istiyor.Konuyu kişiselleştirip farklı boyutlara taşıyor.Farklı boyutlardaki konular farklı başlıklarda değerlendirilir.Burada başlığın konusu ve ilk mesajı belli.

Şimdi şu fıkrayı anlatmak vacip oldu değerli arkadaşlar ;
Adamın biri resim sergisine gitmiş.
Resimler hakkında şurası şöyle olmalıydı , burası böyle olmalıydı şeklinde her birisi hakkında baştan aşağı eleştirilerde bulunuyormuş.
Resimlerin sahibi bu adamın yanına gelip mesleğini sormuş.
Adam da ben ayakkabıcıyım demiş.
Resimlerin sahibi de o zaman ayakkabılardan yukarısına karışmayın demiş.
.....
.....
İsim belirtmeden söylüyorum.Özel mesaj yolu ile "Açtığınız başlığa sahip çıkın" türü mesajlar hiç etik değil.Açtığım başlık ve içeriğindeki mesaj gayet açık ve net.
Bu forum seviyeli ve değerli bulduklarım arasında olduğundan buradayım.
Sevgilerimle.
 
Son düzenleme:
17 yıldır yüzlerce kabine girdim , görmedim.
Olması bir yana , manevra sırası anlatıldığı şekilde yapıldığı takdirde can ve mal kaybına yol açabilir.
bunu yazan sen isen sana bunun tehlikesinin olmadığını anlatmaya çalışıyorum arkadaşım bara değiştirme işleminde de ikinci ayırıcı birinciye paralel kapatılır ve diğeri açıla bilir hemde yük altında sen bunu bilmiyorsan tereci falan değilsin... bypass tada kesiciye paralel ayırıcı açılıp kapatıla bilir
 
Sayın Hayrettin Demir;
Burası mesleğe yönelik bir platform olduğundan dolayı yapılan açıklamalar,yorumlar ve paylaşılan bilgilerde meslek kapsamı içersinde olmak zorundadır.
Burada,kimse konuyu kişiselleştirip farklı boyutlara taşıyamaz,zaten taşımıyorda.Muhakkak ki farklı boyutlardaki konular,farklı başlıklar altında değerlendirilir.Fakat konu farklı boyutta ise.
Burada,başlığın konusunun ve ilk mesajın belli olması,konu içersinde bir biri ile bağlantılı soruların ve görüşlerin belirtilmemesi gerektiği anlamına gelemez.Taki yazılan mesaj konunun akışını bozacak ve konu dışı bir mesaj olana kadar.


Bu yazınızda şahsınıza yönelik etik olmayan mesajların yazıldığını belirtmişsiniz.Size rahatsızlık verdiğini düşündüğünüz mesajları,bana bildirmeniz dahilinde olumsuzluklar muhakkak çözümlenecektir.Ayrıca sizinde yorumlarınızda argo kelimeler kullanarak burada belirtmeniz etik olmayan durumlar içerisindedir.

İlgi ve alakanızdan dolayı teşekkürlerimi sunarım...

_________________________________________________________________


Sayın hsnuys;
Bende sorduğunuz sorunun içersinde art niyet olmadığını kanaatindeyim.Fakat konu içersindeki mesajlarımda by_pass ayırıcı ve aktarma işleminin nasıl yapıldığını kısmen belirtmiş,dolayısı ile bu mesajın ardından bu tarz bir soru sormanız karşınızdaki kişi tarafından yanlış bir şekilde anlaşılabilir ve kişiyi sınarmışcasına kasıtlı olarak sorulmuş hissi açığa çıkara bileceğinden,bu tarz sorular sormamamız en doğrusu olacaktır.

Katılımınızdan ve paylaşımlarınızdan ötürü teşekkürlerimi sunarım...
 
Son düzenleme:
sayın hayrettin demir
mesleğimi ve nerede çalıştığımı bu fıkraya bağlamak için sordunuz tamam ama atladığınız bir yer var size dedimki trafo Bakım uzman teknisyeniyim hemde teiaşta
sizin teiaş kadrosunda trafo bakım ekibinin ne olduğunu bildğinizi sanmıyorum
bizim sorumluluk alanımız şalt sahaların hat girişlerinden başlar 34.5 şaltların tedaşa giden geçit izalatörlerinde biter yani bu arada aklınıza gelen herşey bizim sorumluluk alanımız dır. yani sizin anladığınız gibi yalnızca trafolar değildir. artı bunların yanında çalışma yapılacağı zamn tablocunun manevra kontrol takibide bizimdir ve her birimiz bir tablocudan manevrayı daha iyi bilmemiz gerekir sebebi can güvenliğimizdir. artık fıkranın hükmü kalkmıştır herhalde...

gelelim bypass a evet bu sistemi bedaş tek baralı eski şaltlarında kullanıyor yeni sistemler 2 veya 3 bara olduğu için bu sisteme gerek duyulmuyor trasfer bara kullanılıyor (FİDERİN KORUMASI TRANSFER KESİCİYE GEÇER)

şimdi tehlikesine gelelim siz akımlar kanununu göstererek tehlikeli diyorsunuz ama bu akımlar kanunu benzer bir manevrada kimseye zarar vermiyor bunu nasıl açıklarsınız?
(iki baralı bir sistemde kublaj kapatılarak tekbara haline geliyor tek bara olduktan sonra fiderin kapalı olan bara1 ayırıcısı açmadan bara 2 ayırıcısı kapatılıyor ve istenirse açılabiliyor bypass işlemide aynısı değilmi tek bara vekesiciye paralel bir ayırıcı açılıp kapatılıyor, bu aynı olan iki işlemde nasıl oluyorda akımlar kanunu birinde kaza sebebi oluyor birinde hiç bir şey olmuyor ha bu arada 50A da yük var)
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…