Yol Verme Yöntemleri

harikasın abi
 
arkadaşlar bana 220 v kondansatörlü motorun 2 adet kontaktör yardımıyla stop ileri tekrar stop geri seması lazım ilgi gösterirseniz cok sevinirim
 
Acizane birkaç sebep sayabiliriz,rulmanlarında sorun yoksa
1:normal akım çekiyorsa balata-motor arası mesafeyi sentille ayarla.her bölge eşit mesafede olsun.
2:balata sargılarında 3 ayrı fazdada eşit omaj okumak lazım,kavruk olup olmadıgını kontrol et(etiket felan yoksa eşdegeri olan hatasız bir balatanın çektiği akımla karşılaştır.
3:motor kontaktörünün 3 faz'ı her seferinde tam geçirdiğinden emin ol(bazen kontak deformasyonu yüzünden iki faz'a kalıyor olabilir.allah kolaylık versin.

(sitede yeniyim,arkadaşlar hakkını helal eder inşallah.kimsenin cevap vermediği konuya cevap vermek olumsuz karşılanıyorsa herkesten şimdiden özür dilerim)

büyük harf yasağını yeni farkettim özür olsun
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
slm arkadaşlar sorum şu elimde GAMAK marka balatalı frenleme ile çalışan yük indirme ve kaldırmada kullandığım motor var. sürekli ısınıyor ve termik atıyor fren ayarlarına, kontak takımına, çektiği ampere ve omajına baktım herşey olması gerektiği gibi diye düşünüyorum. onun bu şekilde ısınmasına sebep olacak şeyi bulamadım. yardımlarınızı bekliyorum. tşk.

motor ısınıyorsa ve termik adıyorsa aşırı akım cekiyor demek dır motorun mil yadak ve rulmanlarına bak boşluklar doğalmı yadaklardaki boşluk motorun merkezden kacmasını sağlar ve ısınır ve frenleme yapar bazen ders beslemelerden de fren leme yapar 1. fereni devre dışı brak yol ver akımına bak 2. fren devredeyken akımına bak fren pasgı yay ayarlarıde cok önemli selamlar.
 
motor ısınıyorsa ve termik adıyorsa aşırı akım cekiyor demek dır motorun mil yadak ve rulmanlarına bak boşluklar doğalmı yadaklardaki boşluk motorun merkezden kacmasını sağlar ve ısınır ve frenleme yapar bazen ders beslemelerden de fren leme yapar 1. fereni devre dışı brak yol ver akımına bak 2. fren devredeyken akımına bak fren pasgı yay ayarlarıde cok önemli selamlar.

ilave olarak motorun stator kısa devre çubuklarının incelenmesi lazım eğer kısa devre çubukları açık devre olduysa içten gelen bir ısı oluşur.şimdi şunu sorabilirsiniz nasıl sorun varmı nasıl anlarız.motrun içini açıp stator çubuklarında ve ankuşlarında menevişlenme (mavimsi mor)bir renk değişimi varsa kesin problem vardır.normalde parlak metalik bir görünüm olmalıdır.
 
lisede ki günlerime döndüm =) bayaa dır yol verme sözünü bile duymamıştım tekrar açısından da bilgiyi pekiştirip geliştirmek açısından da çok güzel oldu eline sağlık arkadasım
 
arkadaslar dc motorlara kademeli yol verme hakkında elinde plc programı olan var mı.. yardımcı olursanız sevınırım
 

Forum istatistikleri

Konular
129,832
Mesajlar
930,566
Kullanıcılar
452,656
Son üye
kontrolkalemi355

Yeni konular

Geri
Üst