vışşş aney,
Yapman gereken kontroller;
1-Motor akımını etiketinden oku ve bir yere not et (Örn: 380 YY 130 Amp.)
2-Cihazını çalıştırmadan önce akım hatası aldığın kompresör besleme hattına ampermetre tak.
3-Ampermetreni HOLD MAX moduna ayarla ve kalkış akımını ölç.
4-Eğer ikinci bir ampermetre varsa onu da aynı kablo üzerine tak ve 5san boyunca ortalama akımı ölç.
5-4 nolu satırda ölçtüğün değer motor etiketi değerinden yüksek ise aşağıdaki kontrolleri yap,
*Kabloları kontaktör ya da yol vericiden ayır,
*Her sargının ayrı ayrı direncini ölç, (BUZZER DEĞİL)
*Aralarında fark olan var ise hemen bir servis çağır ve para ödemeye hazırlan (Motor sargın gitti)
*Eğer tüm sargı dirençleri aynı ise ozaman devam edelim (Motor sargısı sağlam)
6- Çalışma süresi boyunca yüksek basıncı takip et (20 bar yada o seviyeye yakın mı (R22 ve 407C için))
7- Su giriş sıcaklığın 15.0 derecenin üzerinde mi? (Eğer böyle bir durum var sa, düşük kapasite ile su yavaş yavaş soğutulmalı)
8-Eğer herşey yolunda görünüyor ise artık bu noktadan sonra kompresör mekanik hasar durumu ihtimali değerlendrilmeli.
Bunun için de kulağı olan deneyimli bir servi araştırman gerekiyor.
(KONUNUN GAZ BASINÇLARI İLE UZAKTAN YAKINDAN HİÇ BİR ALAKASI YOK. ÖNCE KOMPRESSÖR ÇALIŞI DURUMA GELMELİ Kİ BASINÇ TESTİNİ YAPABİLESİN)