crab58

Üye
Katılım
16 Mar 2007
Mesajlar
23
Puanları
1
Yaş
40
Arkadaslar sizlere bir sey soracagım

Elimizde cif etkili hidrolik bir silindirimiz var piston acma yonunde yaklasık 100 bar ile 3 tonu asagı ındırıyor ve pistonumuz kapama yonunde 160 barla aynı yuku kaldırıyor.Ben pistonun strogunu kapatan yani yuku kaldıran hatta bir cekvalf koysam pilot kumandalı.

Kaldırma yonunde yag gecisi var ama ındırme yonde yag gecişini yine kendi hattından bir ''T'' koyarak çek valfi açsın pilot hattı yerine

bu durumda sistem calıssa sizce neler olur?
 
tam olarak anlayamadım arkadaşım rica etsem kabaca bir çizim yapabilirmisin
 
evet anlatım açık ve net ama

Kaldırma yonunde yag gecisi var ama ındırme yonde yag gecişini yine kendi hattından bir ''T'' koyarak çek valfi açsın pilot hattı yerine

bu kısım sanırım çizim gerektiriyor gibi. (en azından elektrikçi gözüyle bakılınca)
 
Ben neyi sorduğunu anladım ama bunu neden yapmak istediğini anlamadım. Kaldırma yükünü azalmak mı istiyorsun ?
 
yükü kaldırdığında yukarıdamı tutmak istiyorsun?
birde silindirin yere köre konumu nasıl piston kolunun çıkış yönü yere mi yokda göğe doğrumu?
 
alg444 evet yuku kaldırdıgımda hava da tutmak ıstıyorum piston kendını bırakıyor asagı dogru .Normalde benım on uyarılı cek valf kodugum yere (pistonun boru hattına)ayrı bir pilot hattı cekmem gerek ki cek valf ters yonde gecit versin.Ama benim merak ettigim ayrı bir hidrolık boru hattı cekmeden yuk yukarı konumda piston strogunu cekmıs durumda ve cekvalfın gecis konumuda o durumda.Dolayısıyla yuku asagı ındırmek ıstedıgımde ne olacak cek valften gecemeyecek ben gecmesi ıcın ındırme yonunden uyarılı cek valfe'' t''koyarak cek valfi acsın dıyorum bu durumda sıstemın nasıl calıasacagını merak edıyorum heralde anlasıldı(pistonların yere gore konumu paralel)
 
berdibek bu yapmamın tek amacı merak ve 3 ton yukun kendini asagı bırakmasını onlemek.ha ben bu dedıgımı deneyecegım denedıgım zaman sonucu sızlere acıklayacagım bakalım neler oluyor
 
Yerleştireceğin valfin basınç ayarlı olması gerekiyor.Sen biraz yükün kendi aşağıya bırakmasını hızlandırmak istiyorsun anladığım kadarıyla bu mümkün ama yükün atalette nasıl davranacağını iyi hesap etmen gerekir....
 
pekiii kardeş iyi güzelde kumandayı nasıl yapmayı düşünüyorsun anlattığın şekildeki bir devrede kilit valfinin pilotu yük ağırlığıyla oluşan basınçtan alınacaksa valf koymanın ne mantığı var. durmaz ki durursada devredeki kilit valfinin değil kumanda valfinin sayesinde olur
 
arkadaslar dedigimi eger anlayan olduysa boyle bır seye kalkısmasın akıl ısı degılmıs sistem de tıtresım meydana gelıyor mekanik olarak hareket eden yerlerde ve dislilerde asınma meydana geliyor ilginiz icin tesekkurler
 

Forum istatistikleri

Konular
129,838
Mesajlar
930,674
Kullanıcılar
452,675
Son üye
xzscorpionn

Yeni konular

Geri
Üst