YY çalışan motor ile yıldız üçgen çalışan motor arasındaki fark nedir ?

KORAY- Ü

Üye
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
250
Puanları
1
Yaş
40
çoğu soğutma guruplarında görüyorum motoru çalıştırma şekli YY bu bağlantı ile çalıştırma amaçları ne olabilir acaba normal yıldız üçgen bağlantı ile arasındaki fark ne olabilir çalışma vermleri aynımı beni aydılatırsanız sevinirim arkadaşlar saygılar.
 
Elektrik motorları yıldız,üçgen veya yıldız üçgen çalışır diye biliyorum ben hiç yıldız-yıldız çalışan motor görmedim :-\
 
YY çalışıyor yani çift kontaktör ile ilkönce kontaktörün 1'i çekiyor ayarlanan zaman sonrasında dieri çekiyor bumotorların yüzde 99'u cıhıller yani soğutma guruplarında kullanılıyor . ve çift devirli motor değil
 
Koray arkadasimizin dedigi gibi bu tip motorlar, son zamanlarda ozellikle sogutma sektorunde kullanilmaktadir.Stator, bir yerine iki adet yildiz veya ucgen bagli, birbirine paralel ve birbirinden yalitilmis iki sargidan olusmaktadir.Boylelikle, belli bir zaman gecikmesiyle,her iki sargi ayri ayri enerjilenerek, kalkis akimi sinirlandirilmaktadir.Bu yonteme Part Winding Start ismi verilmekte.Bu kalkis yonteminin yildiz ucgen klasik kalkisa gore avantajlari var :
Kalkis akimi ciddi oranda azalmaktadir,besleme kaynagini sekteye ugratmadan, ikinci bir peak akiminin onune gecmektedir.
Ayrica sadece iki adet kucuk kontaktor kullanilarak hem ekonomi, hem izolasyon problemi hem de panoda kapladigi alan bakimindan avantaj saglanmaktadir.
Bu yontem ile ilgili foruma daha once bir dokuman yuklemistim:

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/part-winding-start-hakkinda-dokuman.7695/
 
yy ile kastın paralel yıldız seri yıldız mı.öyle ise devirli motordur.birde dahlender motor olabilir.konuyu biraz daha detaylı anlatırmısın
 
Ben de bu sisteme yeni olmakla beraber bildigim kadariyle izah etmeye calisayim : YY den kasit birbirne paralel ve izole edilmis iki adet yildiz sargisi.Motor yol alirken, birinci yildiz sargisini kullanarak, nominal akimin yaklasik %60 i oraninda fakat dusuk tork ile kalkiyor.Ayarlanan sure sonunda ( 3-5 saniye ) diger sargi da devreye giriyor ve bu sefer daha buyuk bir tork olusuyor.
Dahlender motorlardaki gibi cift devirli degil de bir bakima motoru birazdan ucgene gececegiz degip kandiriyoruz.

Yukaridaki sekilde, kalkista ilk once sadece L rolesi kapali, ayarlanan sure sonunda R rolesi de kapanarak iki sargi birlikte calisiyor.Kolay Gelsin
 
arkadaşlar birşey merak ettim bu motorlarda kalkışta başka sargı kullanılıyor diyorsunuz ama devreden de çıkmıyor.diğer sargıda fazların yeri değişirse ne gibi problemle karşılaşılır. yani manyetik alanlar ters olursa .
 
Ingilizcemin elverdigi kadariyla biraz inceledim: Mevcut Yildiz/Ucgen panonuzda, yildiz koprusunu kaldirirarak,part winding kalkis yaptirabilirsiniz diyor ve ekliyor: sargi uclarin siralamasina mutlaka dikkat ediniz .
Tahmin edeceginiz gibi, yanlis uc baglantisinda sargilar kisa devreye maruz kalacaktir.
 
Sogutma sistemlerin de kullanılmasının sebebi mevcut alanların dar ve daha az yer kaplaması icindir normal bir 75 kw motorun yıldız yıldız çalışan bir motorun Statoryle nerdeyse yarı yarıya boyut farkı vardır bu yüzden yıldız yıldız olarak düzenleniyor ve sarımları daha degişik ve karışıktır ve zordur
 

Forum istatistikleri

Konular
129,757
Mesajlar
929,705
Kullanıcılar
452,506
Son üye
osmgk

Yeni konular

Geri
Üst