- Katılım
- 13 Ocak 2007
- Mesajlar
- 2,284
- Puanları
- 1,866
- Yaş
- 47
OKULLARDA MATEMATİK EĞİTİMİ
Bilgi Çağında nasıl bir insan yetiştirmeliyiz?
Kritik düşünemeyen ve bilgi üretemeyen milletlerin Bilgi Çağı’nda mutlu olma şansları da yoktur. Bu nedenle her seviyedeki okullar, milli tarih ve kültür bilincini, kritik düşünme becerilerini, sorgulama cesaretini, öğrencinin bireysel kabiliyetlerinin farkına varmasını ve geliştirmesini, bir toplum ve bir kültüre ait olma bilincini, yaratıcı gücünü, bireysel ve işbirliği halinde çalışma ve iş yapma alışkanlığını kazandırmayı ve bunu bir bütünlük ve denge inde sürdürmeyi başarmalıdırlar.
Okullarda Matematik Yapmayı Öğretmeliyiz
Okullarda, matematik bilgi ve kuralları ezberletmeden vazgeçip matematik düşünme ve matematik ifade etme ve matematik yapmayı öğretmeliyiz. Matematik evrensel bir dil olduğu için gerçek hayatı anlamamızı ve en etkili bir şekilde ifade etmemizi sağlayan akli bir bilimdir. Herhangi bir fikrin bilimsel olması demek, o fikrin gözlem, deney, matematik mantık ve matematik yoluyla doğruluğundan emin olunmuş bilgi demektir. İşte bu doğru ve güvenilir bilgi kullanılarak gerçek hayat problemleri çözülürse hayat kolaylaşmış oluyor. Bu nedenle, okullarda matematik yapma ve matematik ifade etme becerilerini kazandırmak oldukça önemlidir. Bu beceriler, problem yaratan insan yerine, problem çözen insan tipini yetiştirmeyi de sağlayacaktır. İnsanlar, matematik bilgi ve mantıklı düşünme olmadan olayları değerlendirdiklerinde yetersiz anlam verme dolayısıyla hem kendilerine hem de topluma zarar vermektedirler. Öğretim ortamlarında, çocukların kendi fikirlerini oluşturmalarına yardımcı olmaz ve izin vermezseniz, düşünemeyen, sorgulayamayan ve üretemeyen bir insan modeli çıkarırsınız. Bu insan tipi kendi başına düşünüp üretemediği için başkalarının fikirlerini, değerlerini, ürettiklerini değiştirerek kullanma ve hile yapma yolunu tercih eder. Başkalarından çözüm bekleme alışkanlığı kazanır. Toplumumuzdaki bilimsel aşırma ve kalitesiz insan davranışlarının hem nedenini hem de çözümünü eğitimde aramak gerekir.
Matematik Öğrenmek Zorundayız
Matematik öğretmek demek, soyut kavramları ve kuralları öğrencilere ezberletmek değil, gerçeğin modellenmesini temel alan, problem çözme ve anlamlandırma süreci ile oluşan bilgi ve yine bu süreç içinde gelişen beceriler olarak algılanmaktadır.
İnsanoğlu niçin Matematik öğrenmek zorundadır?,İnsanoğlunun karakteristik vasfı, düşünen ve akıl yürüten bir varlık olmasıdır.
Düşünme ve akıl yürütme, bireyin kendisini, doğayı ve karşılaştığı yeni problemleri, doğa ve insan tarafından üretilmiş değerleri anlama ve sorgulayarak, irdeleyerek, ilişkilendirip, simgeleştirip, karşılaştırıp sistematik kurarak sonuç çıkarmak, bilgi ve deneyim oluşturmak etkinliklerini içerir.
İnsanoğlunun düşünme ve akıl yürütme dünyası, karşılaştığı problemleri çözme sanatını, bilgi keşfetme, yaratıcılık, sanat, estetik yapma, sistem kurma, yüce değerleri doğru anlama ve haz duymayı, kendi özgür irade ve düşünme gücünün farkına varmasını içerir. İşte bu düşünme ve akıl yürütmeye dayalı güzelliklerin, sanat ve estetik değerlerin hayat bulduğu alanlardan bir de matematiktir. Sadece, bunlar bile bir insanın matematik öğrenmesi için yeterli bir neden sayılmaz mı? Ne yazık ki ezberci matematik öğretimi yüzünden çocuklar, düşünme sanatının inceliklerinden, matematik içindeki düzenlilikten, sistematikten ve estetikten nasip almadan ve anlayamadan okumaktadırlar. Çünkü öğretenlerde öyle yetiştirildiler. En temel kavramlardan biri olan rakam veya sayı kavramını tanımlamaya çalışınız. Başaramadığınızı görebilirsiniz. İfade edemediğinizin ve anlamadığınızın farkına varabilirsiniz.
Doğanın bir dili varsa o da matematiktir. O halde, doğa içindeki olguları, insanın kendisini ve sahip olduğu değerleri anlaması için matematik öğrenmesi gerekmez mi?
Prof. Dr. Halil ARDAHAN
kaynak:
BİR EĞİTİMCİNİN GÜNDEMİ ? EĞİTİM GÜNDEMİ ? EĞİTİM HABERLERİ ? ÖĞRETMEN HABERLERİ » Eğitimci Haber
Bilgi Çağında nasıl bir insan yetiştirmeliyiz?
Kritik düşünemeyen ve bilgi üretemeyen milletlerin Bilgi Çağı’nda mutlu olma şansları da yoktur. Bu nedenle her seviyedeki okullar, milli tarih ve kültür bilincini, kritik düşünme becerilerini, sorgulama cesaretini, öğrencinin bireysel kabiliyetlerinin farkına varmasını ve geliştirmesini, bir toplum ve bir kültüre ait olma bilincini, yaratıcı gücünü, bireysel ve işbirliği halinde çalışma ve iş yapma alışkanlığını kazandırmayı ve bunu bir bütünlük ve denge inde sürdürmeyi başarmalıdırlar.
Okullarda Matematik Yapmayı Öğretmeliyiz
Okullarda, matematik bilgi ve kuralları ezberletmeden vazgeçip matematik düşünme ve matematik ifade etme ve matematik yapmayı öğretmeliyiz. Matematik evrensel bir dil olduğu için gerçek hayatı anlamamızı ve en etkili bir şekilde ifade etmemizi sağlayan akli bir bilimdir. Herhangi bir fikrin bilimsel olması demek, o fikrin gözlem, deney, matematik mantık ve matematik yoluyla doğruluğundan emin olunmuş bilgi demektir. İşte bu doğru ve güvenilir bilgi kullanılarak gerçek hayat problemleri çözülürse hayat kolaylaşmış oluyor. Bu nedenle, okullarda matematik yapma ve matematik ifade etme becerilerini kazandırmak oldukça önemlidir. Bu beceriler, problem yaratan insan yerine, problem çözen insan tipini yetiştirmeyi de sağlayacaktır. İnsanlar, matematik bilgi ve mantıklı düşünme olmadan olayları değerlendirdiklerinde yetersiz anlam verme dolayısıyla hem kendilerine hem de topluma zarar vermektedirler. Öğretim ortamlarında, çocukların kendi fikirlerini oluşturmalarına yardımcı olmaz ve izin vermezseniz, düşünemeyen, sorgulayamayan ve üretemeyen bir insan modeli çıkarırsınız. Bu insan tipi kendi başına düşünüp üretemediği için başkalarının fikirlerini, değerlerini, ürettiklerini değiştirerek kullanma ve hile yapma yolunu tercih eder. Başkalarından çözüm bekleme alışkanlığı kazanır. Toplumumuzdaki bilimsel aşırma ve kalitesiz insan davranışlarının hem nedenini hem de çözümünü eğitimde aramak gerekir.
Matematik Öğrenmek Zorundayız
Matematik öğretmek demek, soyut kavramları ve kuralları öğrencilere ezberletmek değil, gerçeğin modellenmesini temel alan, problem çözme ve anlamlandırma süreci ile oluşan bilgi ve yine bu süreç içinde gelişen beceriler olarak algılanmaktadır.
İnsanoğlu niçin Matematik öğrenmek zorundadır?,İnsanoğlunun karakteristik vasfı, düşünen ve akıl yürüten bir varlık olmasıdır.
Düşünme ve akıl yürütme, bireyin kendisini, doğayı ve karşılaştığı yeni problemleri, doğa ve insan tarafından üretilmiş değerleri anlama ve sorgulayarak, irdeleyerek, ilişkilendirip, simgeleştirip, karşılaştırıp sistematik kurarak sonuç çıkarmak, bilgi ve deneyim oluşturmak etkinliklerini içerir.
İnsanoğlunun düşünme ve akıl yürütme dünyası, karşılaştığı problemleri çözme sanatını, bilgi keşfetme, yaratıcılık, sanat, estetik yapma, sistem kurma, yüce değerleri doğru anlama ve haz duymayı, kendi özgür irade ve düşünme gücünün farkına varmasını içerir. İşte bu düşünme ve akıl yürütmeye dayalı güzelliklerin, sanat ve estetik değerlerin hayat bulduğu alanlardan bir de matematiktir. Sadece, bunlar bile bir insanın matematik öğrenmesi için yeterli bir neden sayılmaz mı? Ne yazık ki ezberci matematik öğretimi yüzünden çocuklar, düşünme sanatının inceliklerinden, matematik içindeki düzenlilikten, sistematikten ve estetikten nasip almadan ve anlayamadan okumaktadırlar. Çünkü öğretenlerde öyle yetiştirildiler. En temel kavramlardan biri olan rakam veya sayı kavramını tanımlamaya çalışınız. Başaramadığınızı görebilirsiniz. İfade edemediğinizin ve anlamadığınızın farkına varabilirsiniz.
Doğanın bir dili varsa o da matematiktir. O halde, doğa içindeki olguları, insanın kendisini ve sahip olduğu değerleri anlaması için matematik öğrenmesi gerekmez mi?
Prof. Dr. Halil ARDAHAN
kaynak:
BİR EĞİTİMCİNİN GÜNDEMİ ? EĞİTİM GÜNDEMİ ? EĞİTİM HABERLERİ ? ÖĞRETMEN HABERLERİ » Eğitimci Haber