cncarastirma
Usta Üye
- Katılım
- 21 Eyl 2010
- Mesajlar
- 931
- Puanları
- 166
- Yaş
- 44
Selamun Aleyküm
Gayet derin ve engin meseleler olarak kişisel gelişim ve eğitimin etraflı bir şekilde izah edilmesi gerekmesine rağmen konu olarak acizane bilgi paylaşımı yapmak istedik.
Mesleğinden memnun olmayan ve kendini aşmak isteyen insanlara hangi yaşta ve hangi şartlarda olursa olsun hak ettiklerini iade etmek adına neler yapılabilir ve hangi alanlarda yapılabilir incelemek lazım.
Başka bir kısımda mevzu olmuş olan bu konuda hukuki inceleme kanunlar ile uygunluğu, akademik, psikolojik vb inceleme de kişisel gelişim ve insana uygunluğu açısından önem arz edecektir.
Zeki insanları kazanma, bir şekilde tembellik ile eğitimden uzaklaşanlara tekrar imkan verme adına birçok yol düşünülebilir, proje geliştirilebilir ve de devlete sunulabilir.
Her ne kadar eğitimin amaçlarından birisi insana hak ettiği makamı iade etme adına etraflı çalışmayı yapmak olsa da, gereken bu etraflı çalışma için hiçbir zaman kapıların kapalı olmamasını sağlamak adına devamlılık sağlanabilir. Bu biçimde interaktif uygulamalar ile faydalı programlar insanların gelişmesini sağlamanın yanında, zekilerin daha çok dahil olmasına da imkan oluşturulabilir.
Meseleyi üst bir mertebe ile mühendislik ile başlatmak istedik. Çift Anadal (ÇAP) gibi programlarla eş zamanlı iki mühendislik bitirmesi zaten imkan dahilindedir. Ancak Elektronik, Bilgisayar, Makine, İnşaat gibi temel mühendislikleri eş zamanlı ve ya yakın zamanlı bitirmenin gerek bilimsel ve ilmi olarak insana katkısı ve gerekse de hayata, gerçeklere olan etkisi incelenebilir. Diğer taraftan bunu başarmanın yükü de ne durumdadır ayrıca incelemek gerekir. Bu tip "süper mühendis" tanımlaması ilmi birşeyler ifade ediyor olsa gerek.. Zira isminden bahsedilen bir kısım bilim adamı da birçok mevzuat ile ilgilenmiş olmaktadır.
Mühendislik içeriklerinde malum ki ilk seneler birbirine yakındır. 2. senelerde de tecrübe sahiplerinin aydınlatabileceği gibi benzerlikler vardır. Bu mühendisliklerin anahatları esas olmakla birlikte önemli kısımları da dahil edildiğinde bahsedilen aynı ve ya yüksek benzerlikteki kısımlar hariç tutularak ve ya modifiye edilerek zaman uyarlaması yapılabilir.
Makine imalatı, tasarımı düşünüldüğünde; temel fiziksel izahatın üst kısım uygulaması ile, mukavemet, makine elemanları, (zeka uygulamaları ile) mekanizma akla gelenlerden ve de ısı transferi gibi sistem ve ya sitemin kısımlarının tasarımı yönleri de önem arz edenlerden.
Evvela hale kadar uygulanmış olan mühendislik eğitim programları ele alınıp ders içerikleri incelenebilir ve dersler için modifiye ve ya birleştirilme ile birçok dersin toplanması gibi uygunlaştırmalar incelenebilir. Tabi bu biçim bir yetki toplanmasının piyasalara etkisi ise bambaşka olsa gerek....
Hayırlı akşamlar dileriz.
Gayet derin ve engin meseleler olarak kişisel gelişim ve eğitimin etraflı bir şekilde izah edilmesi gerekmesine rağmen konu olarak acizane bilgi paylaşımı yapmak istedik.
Mesleğinden memnun olmayan ve kendini aşmak isteyen insanlara hangi yaşta ve hangi şartlarda olursa olsun hak ettiklerini iade etmek adına neler yapılabilir ve hangi alanlarda yapılabilir incelemek lazım.
Başka bir kısımda mevzu olmuş olan bu konuda hukuki inceleme kanunlar ile uygunluğu, akademik, psikolojik vb inceleme de kişisel gelişim ve insana uygunluğu açısından önem arz edecektir.
Zeki insanları kazanma, bir şekilde tembellik ile eğitimden uzaklaşanlara tekrar imkan verme adına birçok yol düşünülebilir, proje geliştirilebilir ve de devlete sunulabilir.
Her ne kadar eğitimin amaçlarından birisi insana hak ettiği makamı iade etme adına etraflı çalışmayı yapmak olsa da, gereken bu etraflı çalışma için hiçbir zaman kapıların kapalı olmamasını sağlamak adına devamlılık sağlanabilir. Bu biçimde interaktif uygulamalar ile faydalı programlar insanların gelişmesini sağlamanın yanında, zekilerin daha çok dahil olmasına da imkan oluşturulabilir.
Meseleyi üst bir mertebe ile mühendislik ile başlatmak istedik. Çift Anadal (ÇAP) gibi programlarla eş zamanlı iki mühendislik bitirmesi zaten imkan dahilindedir. Ancak Elektronik, Bilgisayar, Makine, İnşaat gibi temel mühendislikleri eş zamanlı ve ya yakın zamanlı bitirmenin gerek bilimsel ve ilmi olarak insana katkısı ve gerekse de hayata, gerçeklere olan etkisi incelenebilir. Diğer taraftan bunu başarmanın yükü de ne durumdadır ayrıca incelemek gerekir. Bu tip "süper mühendis" tanımlaması ilmi birşeyler ifade ediyor olsa gerek.. Zira isminden bahsedilen bir kısım bilim adamı da birçok mevzuat ile ilgilenmiş olmaktadır.
Mühendislik içeriklerinde malum ki ilk seneler birbirine yakındır. 2. senelerde de tecrübe sahiplerinin aydınlatabileceği gibi benzerlikler vardır. Bu mühendisliklerin anahatları esas olmakla birlikte önemli kısımları da dahil edildiğinde bahsedilen aynı ve ya yüksek benzerlikteki kısımlar hariç tutularak ve ya modifiye edilerek zaman uyarlaması yapılabilir.
Makine imalatı, tasarımı düşünüldüğünde; temel fiziksel izahatın üst kısım uygulaması ile, mukavemet, makine elemanları, (zeka uygulamaları ile) mekanizma akla gelenlerden ve de ısı transferi gibi sistem ve ya sitemin kısımlarının tasarımı yönleri de önem arz edenlerden.
Evvela hale kadar uygulanmış olan mühendislik eğitim programları ele alınıp ders içerikleri incelenebilir ve dersler için modifiye ve ya birleştirilme ile birçok dersin toplanması gibi uygunlaştırmalar incelenebilir. Tabi bu biçim bir yetki toplanmasının piyasalara etkisi ise bambaşka olsa gerek....
Hayırlı akşamlar dileriz.