630 kw motora yol verme

kutilati

Üye
Katılım
18 Kas 2008
Mesajlar
79
Puanları
1
Yaş
39
selam arkadaşlar bizde 630 kw bilezikli asenkron motor var.ve bu motoru sulu reostayla kaldırıyoruz.bu sulu reostadan kurltulmak istiyoruz.bu nun için kaç ohm direnç ve kaç watt olması gerektiğini bilmiyoruz.aslında kaç ohm olduğu pek önemli değil önemli olan rotordan aldığımız uçlara bağlıyacağımız direncin kaç watt olması gerekiyor.bu konuda bilgisi olan arkadaş varsa ve paylaşırsa sevinirim
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Hesaplamasını yapmak zor olmamakla birlikte,doğru olanı,reostayı alacağınız firmadan yar-
dım almaktır.Hilkar Hilmi Çorapsız beyle veya reosta yapan diğer firmalarla temas kurmanız-
da yarar var.
 
reostayı almak istemiyoruz bizim zaten sorunumuz sulu reostayı ortadan kaldırmak onun yerine direnç teliyle kendimizin yapmasıdır.reostayı yapmak direnci alıp sarmaktan farklı bişi değil.bana lazım olan kaç ohm ve direnci kaç watt yapmaktır.bu konuda bilgisi olan varsa sevinirim
 
reostayı almak istemiyoruz bizim zaten sorunumuz sulu reostayı ortadan kaldırmak onun yerine direnç teliyle kendimizin yapmasıdır.reostayı yapmak direnci alıp sarmaktan farklı bişi değil.bana lazım olan kaç ohm ve direnci kaç watt yapmaktır.bu konuda bilgisi olan varsa sevinirim

Yanlış bilmiyorsam düzeltin sulu yolvermede ilk start anında direnç yüksektir sonra direnç azalır. Yani sizin sabit bir dirence ihtiyacınız yok. Motora start verildiğinde bir kişi reostayı eliyle ayarlayacak , doğru mu?
 
şöle sarılacak direç telinin belli kademeliriini biz kontaktörle kısa xdevre ederek motora yol verecez.bunun için seçeceğimiz telin omajı ve gücü lazım.bunu bilmiyoruz
 
O güçteki reosta telle olmaz,döküm malzemeden olması gerekir.Firmalarla temas etmeniz
halinde,ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsiniz.Sadece reosta direncini biliyor olma-
nız yeterli değildir.Kaç kademe olması ,hangi momentle kalkması ,kademe geçiş süreleri,kal-
kınma süresi,rotor gerilimi/akımı gibi bilgilerin daha önceden biliniyor olması gerekir.Ekteki
bilgilerden yararlanabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • DOC090210.pdf
    176.4 KB · Görüntüleme: 149
çok saol kardeşim çok teşekkürler bilgin için
 
fahri yetiş kardeşim benim teklif alabileceğim bir firma ismi varmı acaba
 
Fahri bey babanız yaşında saygıdeğer bir insandır hitap şekliniz hiç hoş değil bunu belirttikten sonra formülasyona geçelim;

Bilmen gerekenler, Vr (open circuit rotor voltage) ve Ir (short circuit rotor current)
ns=stator devri
nr=rotor devri
s=(ns-nr)/ns
start anında döndürme momenti tam yük döndürme momentinin %70'i olsun,
s=0,7.[(ns-nr)/ns]
k=Vr/(Ir.kök(3))

R=s.k (ohm/faz)


Firma desteği için link;
Elektres Motor Yol Verme Direnci Alüminyum Kasa Direnç Kaplı Pano Isıtıcı Güç Dirençleri
 
Sulu reosta,en sorunsuz reosta tipidir.Çok uzun süreli kullanım nedeni ile sorun var ise,su-
yunu ( firmasından almak en doğrusudur ) değiştirmeniz halinde sorununuzun geçmesi ge-
rekir.Mutlaka değiştirmek istiyor iseniz,kademe geçişlerini kontaktörlü yapmanızı öneririm.
Reosta firması olarak Hilkar'ı biliyorum.Sn. Bigpasha arkadaşımızın vermiş olduğu adreste de
yapıldığı anlaşılıyor.Aramanız halinde,2-3 firma daha bulabileceğinizi umuyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,396
Mesajlar
917,248
Kullanıcılar
450,282
Son üye
emrekrtd11

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst