Hazır CNC Tasarımı

Atakan gönyede problem var mı? Sigma olduğu için bağlantı yerlerinden masanın şekline göre bir miktar gönyesi oynuyordur. Onu nasıl hallediyorsun?
 
Atakan bey paylaşım için çok teşekkürler tam istediğim gibi bir tasarım işleme alanına da baktım 980x640mm kadar işleme alanı var yaklaşık olarak, bu tasarıma sadık kalarak en ve boyda değişebilir.
 
ben de bu tasarımdan baya örnek alarak bir şeyler çizdim. çalışma alanının yaklaşık 50*100*20 gibi yaptım. 30*60 ve 30*90 profiller kullandım. 25lik ray ve a serisi kızaklar kullandım. parçaları şahin rulmanın sitesinde kontrol ederek kullandım.
edit: 10mm alüminyum levhadan kesilecek diye düşündüm, ekleyim dedim.

ekte birkaç görsel var. yanlışım, eksiğim varsa uyarabilirseniz sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    154.9 KB · Görüntüleme: 112
  • 2.jpg
    2.jpg
    121.9 KB · Görüntüleme: 105
  • 3.jpg
    3.jpg
    48 KB · Görüntüleme: 108
  • 4.jpg
    4.jpg
    44.7 KB · Görüntüleme: 101
  • 5.jpg
    5.jpg
    78 KB · Görüntüleme: 99
  • 6.jpg
    6.jpg
    56 KB · Görüntüleme: 101
Son düzenleme:
Ustalar daha iyi önerilerde bulunabilir ben sınırlı deneyimimle gördüklerimi söyleyeyim.

10 mm alü levhanın ince olduğunu, esneyebileceğini düşünüyorum. Levhalar ince seçilecek ise ise yüksek kalite alü daha iyi olabilir (6000, 7000 serisi), yine de 15 mm nin altı riskli olabilir. 10 mm kullanan ve sonuçtan (rijitlik) memnun olan arkadaşlar varsa deneyimleri seçiminize katkı sağlayabilir. Şahin Rulman 5083 alü levhalarda açılan dişlerin zamanla titreşim nedeni ile bozulabildiğinden bahsetmişti. Köprü levhaları dıştan ilave parçalarla da desteklenebilir. Mesaj #25'de ki köprü yan plaka destekleri gibi.

Z plakasının (6.jpg) arabalara bağlanan kısmına oranla alttaki konsol kısmı (boşta kalan) uzun duruyor bir tramplen gibi davranarak esneyebilir. Z hareket mesafesinden ödün verip araba araları açılabilir (konsol uzunluğu kısaltılır), kesitler artırılabilir, köprüdekine benzer destekler konabilir.

Sadece alü levha maliyetine değil de levha+işçilik maliyetine bakmak daha doğru olabilir. Levhalar ince kalırsa hepsi boşa gidebilir.
 
Son düzenleme:
ileride 4. ekseni torna olarak eklemeyi de düşünüyorum, o yüzden z yüksekliğinden fazla ödün vermek istemiyorum. 15mm 6000+ serisi levhalarla ve bu levhaları yan plakalarla destekleyecek şekilde düzenliyorum o zaman. bu destek tramplen etkisinden kurtulmama yeterli olur umarım, olmazsa mecburen z'yi düşüreceğim.

bir soru daha, bu yan plakaların yine 15mm levha ya da sigma profil olmasında birinin diğerine avantajı olur mu? sigmada iş biraz daha kolay olur sanırım.
 
ben de bu tasarımdan baya örnek alarak bir şeyler çizdim. çalışma alanının yaklaşık 50*100*20 gibi yaptım. 30*60 ve 30*90 profiller kullandım. 25lik ray ve a serisi kızaklar kullandım. parçaları şahin rulmanın sitesinde kontrol ederek kullandım.
edit: 10mm alüminyum levhadan kesilecek diye düşündüm, ekleyim dedim.

ekte birkaç görsel var. yanlışım, eksiğim varsa uyarabilirseniz sevinirim.
Z eksenindeki arabaları dar tip seçersen x eksenin deki alanın biraz daha büyür.
 
  • Beğen
Tepkiler: gog
bir soru daha, bu yan plakaların yine 15mm levha ya da sigma profil olmasında birinin diğerine avantajı olur mu? sigmada iş biraz daha kolay olur sanırım.

Köprü plakaları dikdörtgen değil şekilsiz bu nedenle sigma profili yerleştirmek zor olabilir.

Genel olarak 6063 kalite sigma profil boşluklu yapısı nedeni ile aynı ağırlıklıktaki levhadan (6063) daha rijit davracaktır, seçilen profilin kesiti, ağırlığı önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: gog
Gog kardeşim..
Teknik basit bir sey açıklayabilirmiyim...
Z ekseninin ray ve arabalarını yeri değişmeli..
eğer ray köprüde sabit kalırsa router işleme için uygun olmayıp c tipi cnc işleme merkezi için uygundur.. Bir konuda şu; Z eksen motoru kuvvetli değil rayın ağırlığından kurtulmak istenilebilir.. Ama rayın ağırlığının miktarından cok rayın hareketli z nin üzerinde olması, daha cok mukavemet sağlıyacaktır.. Tabiki bu sekilde iken arabanında sabit olan z de elinizden geldiğince en alta inmesi gereklidir...
Bu hesap edilmiş ve solidde analiz edilmiş bir sonuçtur.. Tabiki gene şeçim sizin..

Sent from my LG-K430 using KontrolKalemi Forumu mobile app
 
teşekkürler cevabın için.

rayların hareketli z'de olması mukavemete olumlu yönde etki edecektir bence de. ama kendi kurgumda raylar sigma profile montajlanıyor, arabaları bu sigmalara montajlamak ya da sigmaları oradan kaldırmak daha fazla soruna sebep olacak diye düşünüyorum. hareketli z'ye de zaten Yusuf&CNC'nin önerdiği gibi dik levha veya sigmalarla desteklediğimde rayların katacağı mukavemete çok ihtiyaç kalmaz gibi geliyor.

z eksenini yeniden kurgularsam bu söylediklerini göz önünde tutacağım, y aksının raylarıyla spindle arasındaki mesafe gözümde büyüyor ve bir soruna sebep olacakmış hissi var. bundan dolayı kuruluma başlamadan tekrar bir el atacağım gibi.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,433
Mesajlar
917,578
Kullanıcılar
450,358
Son üye
Mss13

Yeni konular

Geri
Üst