S7 Arada bir Bus hatası veriyor sonra kendiliğinden düzeliyor.

M.Ozkan

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
19 Ocak 2007
Mesajlar
977
Puanları
156
Ekranlamayı kontrol ediniz. (Bus kablosu dışındaki blendajlı kısım. Konnektörlerin şaselerine temas ediyor olmalı.)
Sonlandırma direnci ayarlarını kontrol ediniz. Bus Hattının son bulduğu konnektörde sonlandırma direnci on konumda olmalı.
Bus Hattı 50 Mt. den uzun çekilmiş ise hatta repeater takınız.

Manyetik kaynaklardan bus kablosunu uzaklaştırınız. (Yüksek seviyeli Akım geçiren kablolar, Elektromanyetik alan kaynakları, Trafolar, Motorlar, Bobinli devreler, Mıknatıslar)
 
bus hattının son elemanı mekanik bir aygıta bağlı ise (encoder vs) titreşimden hata veriyor olabilir. motor sürücülerine bağlantı var ise ve bu arıza motor duruşlarında yaşanıyor ise sürücülerin dc baraları frenleme esnasında aşırı yükleniyor bu da bus hattında dalgalanma yaratıyor olabilir. makinanın genel toprağıda çok önemli tali panolar veya aynı panoya bağlı makinalar üzerinde nötr-toprak köprülemesi varsa veya aynı tali pano üzerinde çok fazla harmonik oluşturan ekipman ( ups sürücü) varsa harmoniklerden etkileniyor olman kuvvetle muhtemel.
plc beslemesine izolasyon trafosu muhakkak kullan gerekiyorsa çıkışına ferrit nüve ve in-line filtre ekle.
 
Evet arkadaşlar bende çok karşılaştım bu bus hataları ile.Sorunun çözümünü bulamadığımda ise ferrit nüve imdadımıza yetişiyor.Biz bu ferrit nüveye artık aspirin diyoruz işyerinde.
 
İsa bey Ferrit nüve olayını daha önce duymamıştım.Konu ile ilgili bilgilendirme yaparsanız sevinirim.
 
Arkadaşlar imkanınız varsa, yoksa da bir formül bulun, ama tesislerde güç kabloları ile kumanda kablolarını, beraber aynı yerden götürmeyin aralarında minimum 10 cm uzaklık olsun,bir çok sorununuzu başlamadan çözer saygılarımla,
 
Öncelikle bazı profibus uçları gerçekten kapanıyor olabilir. Örneğin bir sürücü enable etmezsen böyle bir uyarı verir.
Biz de 4 ay boyunca aynı sıkıntıyı yaşadık. Bizdeki sorun topraklama kaynaklı çıktı. Pano topraklama kablosunu yüksek kesitli kabloyla değiştirdik. Ama bulasıya kadar neler yapmadık ki?
 
aynı sorun la bizde karşılaştık.bizde sıcaklıklığın fazla olduğunu ve iki bus arası mesafenin uzun olduğunu tespit ettik.havalandırmalar açtık ve konnetörü değiştirdik
 
Özellikle invertör cihazları bus hatlarının bir numaralı düşmanı inanılmaz bir interfrans yayıyorlar bu yüzden invertörün topraklaması ile kendi modüllerinizin topraklaması mümkünse ayrı olması lazım yada kendi cihazınızdan topraklamayı sökmeniz gerekiyor. Bildiğimiz gibi bus hatlarında hat kablosunun schilt ucunu tek taraftan topraklıyoruz iki taraftan topraklama yapılırsa yine sorun yaşanabilir.
 
Slave iniz arızalandığı zaman PG nizle bağlanarak haberleşme yapıp yapmadığını kontrol edin.
 
ben vipanın speed 7 cpu 318 plc si ile slave panosunu haberleştirirken aynı sorunu yaşadım .ve sorun plc modülleririnin racklara tam oturmamasından dolayı hata veriyormuş .modül tam yerine oturunca sorun çözüldü.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,407
Mesajlar
917,361
Kullanıcılar
450,313
Son üye
dnihatt1

Yeni konular

Geri
Üst