Uçaklarda topraklama nasıl yapılıyor?

ampirist

Katılımcı Üye
Katılım
16 Eki 2023
Mesajlar
393
Puanları
56
lar_EMI_Filter_Selection_for_AC-DC_Converters_Fig1.jpg

Uçaklarda emi filterin veya telsizin toprağı nereye bağlanıyor?
Raspery adaptörünü radyo için kullanmıştım. Emi filterin toprağını şaseye takınca çok gürültü üretiyor.
Toprağa bağlarsam gürültü yok oluyor.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Uçaklarda emi filterin veya telsizin toprağı nereye bağlanıyor?
Uçaklarda topraklama elektromanyetik uyumluluk açısından değerlendiriliyor
Güvenlik ve performans açısından son derece önemli.

Bu nedenle, topraklama ve EMI yönetimi konusunda, uçak üreticilerinin rehberliklerine ve uluslararası standartlara (örneğin, RTCA DO-160) uyulması gerekir

Topraklama gövdeye bağlanarak yapılıyor,
Kompozit malzemeden yapılan uçaklarda , malzeme arasında "ağ" şeklinde iletken kullanılıyor.
Kısa bir dökümnı ekledim.

Aircraft_Grounding2.png

Aircraft_Grounding.png


Raspery adaptörünü radyo için kullanmıştım. Emi filterin toprağını şaseye takınca çok gürültü üretiyor.
Toprağa bağlarsam gürültü yok oluyor.
Önce Toprak olarak bağladığınız iletkenin gerçekten "toprak" olup olmadığına bakmanız lazım,
Yani, yer altına toprak çubuğu veya uygun topraklama elemanları konulmuş mu?

Daha önemlisi Toprak direnciniz ne kadar?, ölçme şansınız varmı ?

Eğer bunlardan herhangi biri doğru yapılmamışsa, bağladığınız toprak kablosu "anten" görevi görüp etrafta ne kadar "Elektromanyetik Gürültü" varsa size yansıtır.
 
Arabalarda nereye bağlanıyorsa uçaklarda da oraya(gövdeye) bağlanır. Uçak haberleşme cihazlarında özellikle VHF radyo gibi nispeten düşük frekansta çalışan ve herhangi bir feedback sitemiyle verinin doğruluğunun kontrol edilemediği iletişim cihazlarında parazitlenmeyi önlemek için kanat uçlarında ve kuyrukta static discharger yani türkçesiyle deşarj püskülleri mevcuttur. plastikle kaplı karbondan yapılan bu püsküller(çubuklar) gövde üzerindeki fazla statik elektriği havaya boşaltarak uçağın bulunduğu ortamla aynı yüke sahip olmasını sağlar.

 

Forum istatistikleri

Konular
128,302
Mesajlar
916,550
Kullanıcılar
450,138
Son üye
omurcan.73

Yeni konular

Geri
Üst