Akü nedir? Bakımı Nasıl Yapılır?

Mesut

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
9 Şub 2007
Mesajlar
765
Puanları
206
Kimyasal anlamda enerji depolayan ve gerektiğinde bu kimyasal enerjiyi Elektrik enerjisine çeviren cihazlara Akü denir.

Aküler yapı olarak birbirine benzerlik göstermelerinin yanı sıra bir grup elektro kimyasal hücreden oluşmaktadırlar. Bu hücrelerin her birinde bir pozitif, bir negatif elektrot ve bir ayıraç mevcuttur.

Akü Deşarj edilirken iki elektrotun içinde bulunan farklı materyaller arasında elektro kimyasal bir değişim meydana gelir. Çok basit anlamda, negatif elektrottaki madde oksijenle tepkimeye girerek elektronlarını serbest bırakır, yani daha negatif bir konuma gelir. (Anot reaksiyonu). Aynı zamanda pozitif elektrottaki madde azalır ve elektrot daha da pozitifleşir (Katot reaksiyonu) Elektronlar pozitif ve negatif kutupları birleştiren bir dış devre aracılığıyla elektrotlar arasında dolaşır. Elektronlar pozitif ve negatif elektrotlar arasında hareket ederken farlar, marş motoru gibi bir dış devreyi de faaliyete geçirir. Enerjiyi depolamak için farklı materyaller kullanılabilir ve aküler genellikle o akünün yapısında aktif olarak kullanılan nikel/kadmiyum – nikel/demir – lityum/demir gibi materyalle tanımlanırlar. Diğer akülerse elektrotlarda bulunan diğer tıp materyallerle ve kullanılan elektrolit tipine göre adlandırılırlar. En yaygın olanları kurşun asit aküleridir.Kullanılan aktif materyal, hücrelerin voltajını belirler ve hücrelerin sayısı da akünün toplam voltajını belirler. Bir kurşun asit akünün 2 V. civarında nominal voltajı vardır. Bir çok araba aküsü bu tip 6 hücreden oluşmaktadır. Bu yüzden 12 V. lik bir voltaja sahiptirler. Geleneksel açık aküler elektrolit ile doldurulabilir.Bakım gerektirmeyen aküler doldurulamaz Yeniden bileşim aküleri doldurma gerektirmez, çünkü aküde bulunan hidrojen ve oksijen gazları birleşerek suya dönüşürler.


Su seviyesi hiç bir zaman plaka seviyesinin altına düşmemelidir.

Yaz aylarında su daha sık azalacağından kontrolleri sıklaştırmakta fayda vardır.

Akü kısa devreden korunmalı, üzerlerinde metal bir şey unutulmamalı.

Ani sıcaklık, soğuk ve ateş tehlikelidir. Patlama olabilir.

Sarsıntılardan etkilenmemeli, sabitlenme yapılmalı.

Akü gözlerindeki tapaların havalandırma delikleri açık olmalı.

Kutup başları, oksitten korunmaları için gres veya vazelin ile kaplanmalıdır.

Yağ ve yakıtın bulaşmamasına dikkat edilmeli.

Akü bağlanırken önce pozitif (+), sonra negatif (-) ucu takılır. Sökerken ise bu işlemin tersi yapılmalıdır.

Su ilave edilirken akü üzerinde bulunan seviyelere dikkat ediniz.

Dolu (asidi veya suyu olan) aküyü şarjsız bırakmamaya özen gösteriniz.

Şarj olurken çıkardığı gazlar insan sağlığı için tehlikelidir.

Ambalajında kullanıma hazır halde bir akü satın aldığınızda akünün uzunca bir zamandan beri yattığını düşünüp akünüzün amperinin en fazla % 10’uyla şarj etmeniz faydalı olacaktır. Eğer asidi konmamış bir akü satın almışsanız, akü yeni yani sıfırsa ilk defaya mahsus sadece özgül ağırlığı 1.285 olan saf sülfürik asit konur. Plakaların üzerini 10-15 mm geçinceye kadar asit doldurulduktan sonra akü en az iki saat dinlendirilir, bu süre akünüzün ömrünü arttıracaktır. Bu işlemden sonra bir kaç günde bir akü gözleri açılarak su (elektrolit) seviyesi kontrol edilmeli seviye düşmüşse sadece saf su ilave edilmelidir. artık bundan sonra asit konmaz.

Soğuk havalarda akülere neler olduğu konusunda bir çok yanlış kanı mevcuttur. İnsanlar genellikle aküler düşük ısılarda, soğuk havalarda kapasitelerini kaybetmezler diye düşünürler. Ama bu genellikle yanlıştır, kaybederler. Hem de enerji sağlama yetenekleri azalır. Derece düştükçe aküdeki kimyasal reaksiyon yavaşlar. -10C°' den sonra her derece ısı düşüşünde kimyasal reaksiyon süresi ikiye katlanır. Bu yağın soğuk havadaki özelliğiyle kıyaslanabilir. Derece düştükçe yağ akışkanlığını gittikçe yitirir. Kimyasal terminolojide kurşun plakaların içinde durduğu asit , kurşun plakalara doğru kurşun sülfat olmak için içindeki sülfiri harekete geçirir ve bu hareket tekrarlanır, işte belirtilen bu hareket soğuk havalarda oldukça yavaşlar. Soğuk havada rezistans yükseldiğinden, aküden alınan akımın voltajı düşer. Akünün gücü ısı ile temas halinde olduğu zaman azalır (aküler fonksiyonlarını en iyi + 10C° ile +30C° arasında gösterirler) Akünün gücünde aşırı ısıdan dolayı meydana gelen azalma, aküyü soğuk havada kullanmadan anlaşılmaz. Bunun sebebi akünün yüksek ısıda kullanıldığında ortaya çıkan aşınmadır. SORUN, kimyasal reaksiyonun yüksek derecelerde daha hızlanmasıdır. Akü daha çabuk enerji üretir, bu da elektrotlardaki aşınmanın artması demektir. Buna ilaveten gaz oranı yükselir. Su buharlaşır ve aşınmayı daha da hızlandıran asit daha çok yoğunlaşır. Isı sorunu, sadece aracın sıcak iklimde kullanılmasında ortaya çıkmaz. Eğer akü bir ısı kaynağının yanına veya sıcak bir bölüme konulursa akünün ömrü belirgin bir şekilde kısalır. Bu sebepten ötürü, akü sıcak bir ortamda kullanılacağı zaman ısıdan korumak için levhalar kullanılır.Bir kurşun asit aküsü dışardan bir güç kaynağıyla şarj edildiğinde deşarj süresi oluştuğu gibi, elektrotlar zıt yöne giderler. Bunun oluşması için dış güç kaynağının aküden daha çok enerji üretmesi gerekmektedir. Her kurşun asit ünitesi takriben 2V üretir. Bu da şarjın amacına göre 10V' luk bir araba aküsü için her üniteye 2.2-2.4 V ya da toplam 13.2-14.4 V verilmesi anlamına gelir. Bir marş aküsü genellikle aracın kendi jeneratörü tarafında şarj edilir. Fakat hepimizin de bildiği gibi akü herhangi bir nedenle boşalmış olabilir. Yani bir akünün doldurma cihazına ihtiyaç duyduğu an gelmiştir.Aküyü şarj etmek için güvenilir bir şarj cihazı gereklidir ve bu cihaz mutlaka voltaj regülatorü olmalıdır. Bizim genelde uyguladığımızın tersine şarj süreci oldukça karmaşıktır. Bununla birlikte biz sadece aküyü şarj ederken çıkabilecek pratik sorunlarla ilgileniyoruz. Güvenlik açısından kimse piyasada bulunan basit destekleme şarj cihazlarını kullanmamaktadır.

Aşırı yükleme akünün belirtilen noktanın üzerinde şarj edilmesi ile ortaya çıkan yaygın bir hatadır. Geleneksel akülerde aşırı yükleme hidrojen ve oksijenin birikmesine ve uçup gitmesine sebep olur. Bu gazlar patlayıcı oksi-hidrojen karışımı halini alırlar. Bu yüzden bu işlem daima iyi havalandırılmış yerlerde yapılmalıdır. Aküde gaz oluşurken, dereceyi düşüren ve yoğunluğu arttıran elektrolitten su buharlaşır. Açıkta kalan elektrotlar hasar vermeye meyillidir. Aşırı yüklemede meydana gelen su kaybını tamamlamak için akülere arıtılmış su konulur. Aşırı yüklemeden meydana gelen bu etki genellikle gözle görülmez ve akünün ömrünün kısalması ile sonuçlanır.




Kaynak : http://www.araconline.com/h/haber.asp?id=2209
 
AKÜLER​

Akü Nedir?

Akü, doğru akım Elektrik enerjisini, kimyasal enerjiye çevirip depo eden ve devrelerinede alıcılar bağlandığında, bu enerjiyi tekrar elektrik enerjisine çevirerek alıcıları çalıştıran, elektro-kimyasal statik bir elemandır.

» Starter Aküler

» Stasyoner Aküler

» Kuru Tip Aküler

» Traksiyoner Aküler

Akü'nün Tarihçesi​

1800-Alessandra VOLTA, İtalya'da gümüş ve bakır disklerinden tuzlu suda ilk kez doğrudan akım elde eder.

1859-Gaston PLANTE, saf kurşun yapraklarından ilk aküyü üretir.Ancak kullanım şarj/deşarj verimsizliği nedeniyle çok sınırlıdır.

1881-FAURE, akü plakalarını kurşun birleştiricileriyle sıvıyarak "hamurlu plakayı" keşfeder ancak hamur plakasındaki yapışma özelliği zayıfıtr.

1881-1890 tarihleri arasında birçok bilim adamı kurşun plaka yerine, pastayı daha iyi tutup destekleyecek ızgara üzerine çalşırı. Bunların arasında SELLON ilk antimuanlı kurşunu kullanan, CORRENS'de 1888'de özel çiftli ızgarayı oluşturandır.

1900-Akü sanayi bu yıllarda başladı. O tarihe kadar ilk aküler STASYONER uygulamalarda kullanıldı.

STARTER AKÜLER​

Starter aküler motorlu kara taşıtları, deniz taşıtları, motorsikletlerde motorların ilk hareketini sağlamak, araçtakielektrikle beslenen tüm cihazları çalıştırmak için geliştirilmiş ve üretilmiş akülerdir.
Gelişen teknoloji doğrultusunda araçların orjinalinde elektrikle beslenen sistemler ( klima, immoblayzer, yol bilgisayarları vb. ) artmakta, araç kullanıma sunulduktan sonra kullanıcılar tarafından ilaveler ( alarm, telefon, telsiz,ilave aydınlatma, müzik sistemleri vb. ) araç stop ettikten sonra dahi aküyü aktif halde tutmaktadır.Araçlardaki uzun süreli beklemelerde akünün boşalmasına sebeb olmaktadır. Bu aküler start mantıklı üretildikleri için uzun süreli beklemelerden sonra akü araçtan sökülüp profesyonelce şarj edilmektedir.Bu da akünün kabahatı değil araçtaki teknolojik gelişmelerdir.

Teknolojik bu gelişmeler daha fazla akü kapasitesi demektir. Eğer araçtaki sistem 12 volt'sa araç daha büyük aküye gerek duyacak yada marş ve tesisatta farklı aküler kullanılmak zorunda kalınacaktır.

Elektronik kullanma ihtiyacı bu hızla artarsa akülerin voltajları artacak Ah'leri düşecektir.

Örneğin ; 24 V 50 Ah tek parça akü

KULLANICININ DİKKATİNE​

Akü'nün bakım ve temizliğini ihmal etmeyiniz.
Akü'nün üst yüzeyinin kuru ve temiz olup olmadığını kontrol ediniz.Zira akü yüzeyindeki pislik ve ıslaklık iletken olur, akü'nün fazla miktarda kendi kendine boşalmasına sebeb olur.
Akü'nün aracınıza uygun tespit edilmiş olmasını kontrol ediniz.
Yoğunluk, voltaj ve asit seviyesi aracınızı her servise getirdiğinizde kontrol ettiriniz.(Bakımsız akülerde de aracın aküyle ilgili değerlerini test ettiriniz.)
Akü hücrelerine, sıvı eksilmesi halinde sadece SAF SU ilave ediniz.Kesinlikle asitli su koymayınız.(Bakım gerektiren akülerde)
Araç uzun süre kullanılmayacaksa, akü periyodik olarak şarj edilmelidir.
Marş'a bastığınızda ( 5-10 saniye ) motor çalışmaz ise biraz bekledikten sonra ( 30 - 60 saniye ) tekrar deneyiniz.
Aracınızı park ettikten sonra lamba ve diğer cihazlarınızı açık unutmayınız.
Aracınıza olduğu gibi, akünüzünde periyodik bakımlarını mutlaka yaptırın.

Araçtaki Rutin Harcamalar Araçta Ekstra Harcamalar​

Farlar 10 A Alarm 0,5 A

Ateşleme 2 A Özel Kornalar 3 A

Sigorta Tablosu 1,5 A Elektrikli Anten 3 A

İç Aydınlatma Tablosu 1,5 A Havalandırma 4 A

Radyo 1,2 A Telefon 5 A

Marş Motoru 100-250 A Ek Aydınlatma 16 A

Starter Aküler'de Bakım​

Akü temel prensibi ve yapımı basit görünen ancak kısa sürede yüksek akım vermesi ve uzun ömürlü olmasının sağlanması oldukca zor olan bir cihazdır. Marş gücü yüksek akü elde etmek, doğrudan imalatcısının kullandığı teknoloji ile ilgilidir. Ancak uzun ömür için birinci koşul istenen özellikte bir akü ise bunun kadar önemli ikinci koşulda araçtaki çalışma şartlarıdır.

Akü, arızaları ve giderilmesi yönünden makinalardan ziyade canlı organizmalara benzer. Canlı bünyelerinde olduğu gibi, tedavisi yapılmazsa sürekli gelişip artarak ölüme yol açar.Akü "şarj edici-akü-deşarj edici" üçlüsünün ortasındadır. Genel olarak akü'deki arızalar şarj ve deşarj ediciye geçmez, sadece akü yeterli görev yapmaz. Fakat şarj ve deşarj edicilerde ki arızalar aküye yansır.

Uzun süre çalışmadan duran araçlarda geçen zaman miktarı ( araçlara sonradan ilave edilen cihazlar ve ekstra kaçaklar ) akü'ye şarj gerektirebilir. Bu gibi durumlarda akü araçtan sökülerek şarj'a bağlanmalıdır.

STASYONER AKÜLER​

Stasyoner aküler, ani güç kesintilerinin sebeb olabileceği duruşları engellemek için kullanılan kesintisiz güç sistemlerinde, enerji kaynağı olarak hazırda duran gerektiği an devreye girerek kesintiyi sisteme hissettirmeyecek şekilde özel dizyn edilmiş akülerdir.Yüzdürme gerilimiyle sürekli şarjlı halde tutulan bu tip aküler, minimum bakım ve düşük enerji maliyeti özellikleri sayesinde telefon santrallerinde, kesintisiz güç sistemlerinde, kontrol panellerinin sisyalizasyon işlemlerinde, alarm ve güvenlik sistemlerinde, güneş enerjisi yada rüzgar enerjisi gibi alternatif enerji kaynaklarında yaygın olarak kullanılmaktadır.
UYGUN AKÜ SEÇİMİ
Bir kesintisiz güç kaynağı için 110 voltluk aküye ihtiyaç vardır.Bu akü 200 A'i 3 saat devamlı verebilmektedir.122.6 volt aşılmayacak ve 99 voltun altına düşmeyecektir.Bu sistemi kurabilmek için kaç adet hücreye ihtiyaç vardır?

Akü tekrar şarj edilmek üzere yükten kesilmeyecek ise, maksimum hücre voltajı 2.23 volttur.

Hücre Adedi İçin ;

V Max : 122.6

V Hücre : 2.23

İstenen Hücre = 122.6 / 2.23 = 55 hücre

Minimum Hücre Voltajını Bulmak İçin ;

V Min : 99

Hücre Adedi : 55

Volt/Hücre = 99 / 55 = 1.8 volt/hücre

Bu basit hesaplamadan sonra üretici firmaların hazırlamış olduğu akü seçim tablolarından deşarj voltajı 1.8 V/hücreye göre hazırlanmış olan tablodan 3 saat sütununa bakarak 200 A veren akü bulunur.

( 12 V'luk monoblok akü bağlanacaksada 55/6 : 9 adet akü olmalıdır. )

STASYONER AKÜ'DE ŞARJ​

Yüzdürme Şarjı ; Yüzdürme şarjı stasyoner akülerin hazır durumda tutulabilmelerinin en sağlıklı yoludur.Akü grubunu şarj keybetmeden hazır tutmak için 2.3 + %1 V hücre olacak şekilde yüzdürme şarjının voltajı ayalanır.
Hızlandırılmış Şarj ; Bu şarj yöntemi hücre sularının tamamlanmasından, hücre değişikliklerinden sonra yada yıllık bakımlarda kapasite testinden hemen sonra yapılır.;
Hücre voltajları 2.34 - 2.40 V/hücre olana kadar kapasitenin % 15'i kadar akım verilir.Daha sonra akım kapasitenin % 5'ine düşürülür ve 2 saat boyunca yoğunluk ve voltaj da herhangi bir değişiklik olmuyor ise akü grubu şarj olmuş demektir.

KURU TİP AKÜLER​

Teknoloji geliştikce insan yaşamını kolaylaştırmak, kesintiye uğratmamak güvenliğini sağlamak adına çeşitli cihazlar üretilmektedir.
Üretilen bu cihazlar insanların hayatının geçtiği tüm yerlerde kullanılmakta ( evler, işyerleri, oteller, hastaneler, okullar v.b ) ve bu cihazlar akü ile beslenmektedir.Kuru akülerinde içerisinde sıvı bulunmadığı bu yüzden de gaz çıkışı olmadığı için insanların yaşadığı tüm alanlarda rahatlıkla kullanılmaktaıdır.

Tamamen kapalı ve bakım gerektirmez.
Çok geniş bir ısı yelpazesinde çalışabilir.
Özel alçak basınçlı emniyet valfleriyle teçhiz edilmişlerdir.
Tampon şarj'da çalışmaya müsaitlerdir.
İç dirençleri düşük olduğundan bekleme esnasında kayıpları çok düşüktür.
İçlerinde asit olmadığı için yatay dikey her pozisyonda kullanabilirler.

BAZI KULLANIM ALANLARI​

Alarm sistemleri
Kontrol cihazları
Telefon cihazları
Haberleşme cihazları
Kesintisiz güç kaynakları
Yangın emniyet sistemleri
Yedek aydınlatma sistemleri, ışıldaklar
Tıbbi cihazlar
Elektronik yazar kasalar
ATM'ler
Oyuncaklar
Güneş enerji sistemleri
Kısaca yaşamımızın her alanında güvenle kullanabilirler.

TRAKSİYONER AKÜLER​

Elektrik ile çalışan araçlar gün geçtikçe daha önemli hale gelmektedir.Elektrik gücü daha emniyetli ve dünyadaki dengeyi daha az yıpratan bir enerji kaynağıdır.Hali hazırdaki diğer kaynaklar ise ciddi tehlikeleri birlikte taşımaktadır.
Taşımacılıkta fork-lift, elektrokar ve elektrikli lokomotifler büyüklük ve modelleri ile önemli bir gelişme göstermektedirler.Bunlara bir çok yeni dizaynlı paletli çekiciler ile insan ve malzeme taşıyan araçlar eklenmiştir.

Traksiyoner aküler bu tür araçlar için geliştirilmiş ve üretilmiş akülerdir.Temel prensip olarak starter akülere benzerler. Fakat, daha zor çalışma koşullarında da uzun ömüre sahip olacak şekilde dizayn edilmiştir.

TRAKSİYONER AKÜLERDE ŞARJ METODLARI​

Traksyoner aküler çalışma şartlarına göre şarj edilmeli ve uygun şarj cihazları seçilmelidir.Traksiyoner akülerde genel olarak iki çeşit şarj işlemi uygulanmaktadır.

Uzun süreli şarjdır.100 Ah bir hücrede başlangıç akımı 16 A olarak ayarlanır. Hücre voltajı 2.4 VA olduğunda akım 4 A indirilir ve 3.5 saat sonra şarj işlemi sona erdirilir.
Kısa sürede şarj için uygulanır.100 Ah bir hücrede başlangıç akımı 20-50 A aralığında ayarlanır.Hücre voltajı 2.4 V olduğunda akım 4 A indirilir ve 4 saat sonra şarj işlemi bitirilir.



Kaynak : http://www.halaogullari.com/akuler.htm
 
Ben birşeyi merak ediyorum?

Rusya-Moskovada çalışmaktayım ve benden önceki tekniker arkadaş UPS sökmek için xxx şehrine gitmiş.
UPS deki aküleri deşarj etmek için eline 60w (tam hatırlamıyorum ) bir ambul almış ve deşarj etmeye çalışmış...

Derken olan olmuş! Bir patlama sesiyle birlikte Lamba patlamış, kablo yanmış, etrafta bir koku arkadaşın elleri yanmış (Ucuz yırtmış).. Sonra ne oldu bende bilmiyorum...

Benim merak ettiğim şey ise; UPS ye bağlı Aküleri nasıl boşaltabilirim? (Aküleri sökerken çat-pat sesleribayaa korkutucu- takarkende aynı sorun söz konusu) UPS de sanırım bayaa bi buyuk, şuan için görmek nasip olmadı daha.

Görüşmek üzere...
 
Bana göre Arkadaşınızın başına gelen olay, uygulama hatasıdır.Bu hataya bir kaç örnek verebiliriz.

Önce şunu hatırlatmak isterim ; Deşarj demek , Akünün bir alıcıya akım vermesi işlemidir.

Dikkat edilmesi gerekenler

1: Deşarj işlemi sırasında kablonun uygun kesitte olmaması ,

2: İletken kablonun izolesinin belirli yerlerde sıyrık veya temas halınde olması ,

3: Deşarj işlemi için seçilen uygulamanın yanlış olması,

4: Akü + ve - kutuplarının o anki uygulama hatasından dolayı kısa devre edilmesi vs.

5: Herkezce bilinen basit ups çalışma şemasına dikkat ederseniz, akülerin şarj işlemi giriş beslemesi ve bunun doğrultma devresinden geçmesi ile gerçekleşir dolayısıyla ups'in giriş enerjisini kesip çıkışı tam yüke verirseniz akülerin çıkış voltajı kısa bir süre sonra düşecektir. aküleri kısa devreye yakın değerde minimum direnç yüksek güçte ve kısa zamanda boşaltayım derseniz ömrünün büyük bir kısmını yemiş olursunuz.Bahsettiğiniz ark olayını çözmek içinde gerek bağlantı gerek söküm esnasında önce + kutupa daha sonra - kutupa yöneliniz.
 
Akülerle ilgili bilgileriniz gözden geçirmelisiniz.
İnternet pek güvenilir bir kaynak değildir.Hele firma tanıtımlarına-sayfalarına asla itibar etmeyin.
 
KAZIMUGUR ' Alıntı:
Akülerle ilgili bilgileriniz gözden geçirmelisiniz.
İnternet pek güvenilir bir kaynak değildir.Hele firma tanıtımlarına-sayfalarına asla itibar etmeyin.

Sayın : KAZIMUGUR

Konunun doğrusunu yayınlamanızı Site adına rica ediyorum .Yayınlanan bilgiler yanlıs ve güvenilmez ise sizden bunun aksini göstermenizi istiyorum. Yanlış bildiğimiz veya bilgilendiridiğimiz konularda daha gerçek ve somut bilgileri yayınlayarak yorum belirtirseniz sevirim,sizden bunu en kısa zamanda bekliyoruz !Yanlış bilgilendirme yaptığımızı sanmıyorum . Konunun size göre doğrusunu yayınladığınız an karşılastırma sonucu mevcut yayınladığımız açıklamalar ve yanlış ise silinecektir. Saygılarımla.
 
Mesut PÜRMÜSLÜ ' Alıntı:
Bana göre Arkadaşınızın başına gelen olay, uygulama hatasıdır.Bu hataya bir kaç örnek verebiliriz.

Herkezce bilinen basit ups çalışma şemasına dikkat ederseniz, akülerin şarj işlemi giriş beslemesi ve bunun doğrultma devresinden geçmesi ile gerçekleşir dolayısıyla ups'in giriş enerjisini kesip çıkışı tam yüke verirseniz akülerin çıkış voltajı kısa bir süre sonra düşecektir. aküleri kısa devreye yakın değerde minimum direnç yüksek güçte ve kısa zamanda boşaltayım derseniz ömrünün büyük bir kısmını yemiş olursunuz.Bahsettiğiniz ark olayını çözmek içinde gerek bağlantı gerek söküm esnasında önce + kutupa daha sonra - kutupa yöneliniz.

Selamlar efendim;

Öncelikle benden önceki tekniker arkadaşı hiç görmedim ben ( bu arkadaş efsane olmuş yaptığı işlerle :) )
Bende aynen yukarıda yazdıklarınızı düşünüyorum. Genç ve sizler kadar bilgimin netliğine güvenemediğim ve forumlardaki sorulara verilen mantıklı cevaplara dayanarak sizlere sorup bilgimi karşılaştırmak istedim..

Görüşmek üzere...
 
arkadaşlar siz aü den anlıyorsunuz galiba.ya şu akülerin üzerine yazan mesela 12 volt 125 amp.bu nedemektir.bu akü tam olarak boşaldığında kaç voltla şarz edilir,ne kadar zaman şarz edebiliriz?
 
Emeğiniz ve paylaşımınız için teşekkür ederim.Ayrıca KAZIMUGUR arkadaşın yazdığı gıcık yazı karşısında takındığınız medeni ve centilmen tavır nedeni ile kutlar herkese örnek olmasını dilerim.
 
Çalıştığım işyerinde birçok kuru ve sulu tip akü var. Bu aküleri her ay test amaçlı deşarj ve şarj ettikten sora bome (asitlik) ve gerilim değerlerini alıyoruz. Bu bome değerlerinin düşük 1,24 den az olmasının sakıncasını anlıyorum ama 1,24 den fazla olması zararlımıdır bunu bilmiyorum. Birde bir akünün gerilimi 2,2 V civarında. Bu akünün bitik olup olmadığını nasıl anlıyabiliriz. sadece bome değerlerine bakarak mı anlayabilirim. Sistemde 200 adet akü var ve hangisinin bitik olduğunu nasıl anlayabilirm?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
931,002
Kullanıcılar
452,758
Son üye
aprnck

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst