Sayın cemkose;
ASENKRON MOTORLARDA KAYMA
Alternatif akım motorlarında moment,biri stator üzerinden diğeride rotor üzerinde oluşan iki elektrik alanının etkileşimi sonucu ortaya çıkar..
Sabit bir momentin üretilebilmesi için,bu iki alanın,motorun hava aralığında eş zamanlı(senkronize)bir durumda olması gerekir..Ve üretilen momentin büyüklüğü aralarında ki faz farkı ile belirlenir..
Dengeli üç fazlı bir sistemde beslenen üç fazlı bir sargı düzgün bir şekilde dönen bir alan meydana getirebilir..
Endüstriyel uygulamalarda kullanılan asenkron makinaların çoğu bu nedenle üç fazlıdır..
Asenkron motorlarda dönen stator alanı kısa devre edilmiş rotor sargılarında,ikisi arasında ki bağıl hıza orantılı bir frekansta akımların endüklenmesine neden olur..
Motor bilezikli ise rotor üzerindeki sargı,sincap kafesli ise kafes,üç fazlı bir sargıdan beklenilen bir şekilde rotor alanı olarak adlandırılan bir ikinci alan oluşturur...
Rotor alanıyla stator alanının hızlarının toplamının sekron hıza eşit olması gerekir..SENKRON HIZ İLE ROTOR HIZI ARASINDA Kİ FARK KAYMA OLARAK BİLİNİR..
YADA
S=(ns-nr)/ns
ns=60xf/p
S=kayma
ns=sekron devir
nr=rotor devri
f=şebeke frekansı
p=çift kutup sayısı
hocam frekansı kayma ile ayarlayamayız..o konu da haklısınız..
ben orada senkron generatorlere gitmişim..