Çap Bilgisi Hesaplama Hk.

sn. @binbaşı ; sn. @by lent ; sn. @peugeot98 ve forumdaşlar. İyi sabahlar dilerim arkadaşklar.
Resim üzerinde biraz daha açıklayıcı olmaya çalıştım
sn. @binbaşı video yüklemem için bahsettiğim sorunumu aşmam gerekiyor.

ilgi ve alakalarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.
109_00_1.jpg
109_00_2.jpg
Adsız4.png
Adsız4.png
109_KBN_00.jpg
 
Hesabından bende anlamam onu mühendisler çözerde,ben başka bir çıkar yol bakıyorum.
 
@TheRisky, Sorunun son hali daha açıklayıcı oldu.

Anladığım çapın hesaplanması istenmiyor, çap zaten biliniyor.
Tutucu kolların arasında çap kadar mesafe kalacak şekilde kolların açıları aranıyor.

Temizlenecek malzeme 4 motorun tam ortasında mı?
Bu kabulü yaparsak paralel iki doğru arasında çap kadar mesafe olur. Doğruların üzerinden geçtiği birer nokta, yani motor eksenleri biliniyor. Geriye eğimi hesaplamak kalır.

Malzeme tam ortada değilse birden fazla çözüm çıkmaması için en azından bir motora bağlı eksenin açısı bilinmeli.
 
Mekanizmaları kapatırken sol alt ile sag üstü ve sag alt ile sol üstü birbirine baglı(zincir,kayıs vs) birlikte hareket edecek sekilde ayarlarsan bunların her ikisi parelel hareket edeceginden herzaman bir parelel olusturmus olursun ve bu parelelin aralarındaki dik mesafe herdaim senin daha onceden ölçmüs oldugun cap yada yukseklik ölçüsü olur.Burada işin püf noktası parcayı tutacak olan mekenizmada dört adet kolun birbirinden bagımsız olarak degil çapraz olarak ikişerli birlikte acılıp kapanması.
Açma kapama mekanizma motorların encoderli olduguna görede; ne kadar acıp kapatman gerektigi çap bilgisinden zaten belli,ona göre kalibre edip acar kapatırsın.
Kolay gelsin.
 
@TheRisky, Sorunun son hali daha açıklayıcı oldu.

Anladığım çapın hesaplanması istenmiyor, çap zaten biliniyor.
Tutucu kolların arasında çap kadar mesafe kalacak şekilde kolların açıları aranıyor.

Temizlenecek malzeme 4 motorun tam ortasında mı?
Bu kabulü yaparsak paralel iki doğru arasında çap kadar mesafe olur. Doğruların üzerinden geçtiği birer nokta, yani motor eksenleri biliniyor. Geriye eğimi hesaplamak kalır.

Malzeme tam ortada değilse birden fazla çözüm çıkmaması için en azından bir motora bağlı eksenin açısı bilinmeli.
malzeme tam ortada değil mazemeyi o mekanizma ortalamak için fakat mekanizma komple kapaninca nozul eksenine göre kapaniyor. motor iki tane bir sağ ünite bur sol ünite. aktarma çaprazlama kayiş ile.
 
Mekanizmaları kapatırken sol alt ile sag üstü ve sag alt ile sol üstü birbirine baglı(zincir,kayıs vs) birlikte hareket edecek sekilde ayarlarsan bunların her ikisi parelel hareket edeceginden herzaman bir parelel olusturmus olursun ve bu parelelin aralarındaki dik mesafe herdaim senin daha onceden ölçmüs oldugun cap yada yukseklik ölçüsü olur.Burada işin püf noktası parcayı tutacak olan mekenizmada dört adet kolun birbirinden bagımsız olarak degil çapraz olarak ikişerli birlikte acılıp kapanması.
Açma kapama mekanizma motorların encoderli olduguna görede; ne kadar acıp kapatman gerektigi çap bilgisinden zaten belli,ona göre kalibre edip acar kapatırsın.
Kolay gelsin.
mekanizmanin senkronunda sorun yak zaten sadece hesaplama ne şekilde olacak ben komutu çap 600mm olarak verdiğimde mekanizmanin çap 600 mm oluşturmasi gerek. bunun için bir formül illaha kivar fakat ben bilmiyorum yaptiğim bütün hesaplarda hep kayma oldu. teşekkür ederim.
 
Sonuçta mekanizma kapandığında temizlenecek malzeme tam ortada olmuş olmuyormu?

Motor eksenleri arasındaki mesafe nedir?
Motorlara bağlı ortalayan kolların doğrultusu motor mil ekseninden geçiyormu ?
 
Son düzenleme:
Sonuçta mekanizma kapandığında temizlenecek malzeme tam ortada olmuş olmuyormu?

Motor eksenleri arasındaki mesafe nedir?
Motorlara bağlı ortalayan kolların doğrultusu motor mil ekseninden geçiyormu ?
evet tam ortada oluyor
eksenler arasindaki mesafeyi olçmedim şuan çorludayim olçüp yazarim.
kollar mil ekseninden geçiyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,844
Mesajlar
920,941
Kullanıcılar
450,947
Son üye
sitroen91

Yeni konular

Geri
Üst