Ülkemizde trenler nasıl çalışır? | tren ne ile çalışır?

petkimli

Üye
Katılım
20 Ara 2008
Mesajlar
81
Puanları
1
Ülkemizde trenlerin çalışma prensibi açıklayabilir misiniz? Tren ne ile çalışır. ne tür yakıt kullanır. Kaç volt ile çalışır? DC mi? AC mi? Motor gücü vs.? 100 km de ne yakar?:)
 
Türkiye'deki trenlerin coğu dizel V16 turboşarjı motora sahiptir
2400Hp
900-1500 d/dak
su soğutması
2 turbo kompresör
ilk hareketi için modelere göre değişsede 72Vluk aküye ihtiyaç duyar

ve motorlara bağlı 1560kw -alternatör vardır modele göre değişir
alternatör akımı 2400A- modele göre değişir
alternatör devri 1500d/dak-modele göre değişir

gelelim elektriklilere :)

ac de var dc de (cer motor olarak gecer)
1 tane ac ( 6fra 3363 ) google ara
güç - 142-152kw
akımı -140-125A
gerilimi - 790-1090V
devri- 374-3120d/dak

dc ler ise benim bildiğim 4 çeşit var Türkiye'de
voltajları =275-300-370-900V
güçleri =144-240-271-530kw
akımları =600-635-800-800
devirleri = 425-673-697-1050d/dak

alıntı değildir.
 
Son düzenleme:
Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için..peki bu tren kullandığı Elektrik hatlarındaki elektrik kaç volt?
 
2400Hp

gelelim elektriklilere :)

ac de var dc de (cer motor olarak gecer)
güç - 142-152kw
akımı -140-125A
gerilimi - 790-1090V
devri- 374-3120d/dak

dc ler ise benim bildiğim 4 çeşit var Türkiye'de
voltajları =275-300-370-900V
güçleri =144-240-271-530kw
akımları =600-635-800-800
devirleri = 425-673-697-1050d/dak

alıntı değildir.

Çalışma gerilimleri yazılmış.
 
trenlerin hat boyunca pantograf'ın deydiği hatda 25Kv/50Hz vardır istasyonların orda trafo merkesi var 35kv tu 25kv indiren sonra hatta veriliyo (trafo güçlerini tam hatırlamıyorum ama 3tane 7000KVA olsa gerek) Elektrik treninin çalışma ise sırayla

pantograf -
topraklama seksiyonörü-
disjonktör-
kendi transformatörü var kademeli-
graduatör-
enversörler -
cer motorları-
komitasyon elemanları var 3 tane ( rezistans-transformatör-kondansatör)


bazı modellere göre değişik çalışması var ama temel olarak böle
 
Son düzenleme:
frekansın 25 Hz olduğu söyleniyordu.50 Hz olduğundan eminmisiniz.
 
ilk kuralan hat 50hz di sonradan bir değşiklik yapıldıysa haberim yok
 
Trenler ilk akla geldiği gibi dizel motordan hareket almazlar.Dizel motor Elektrik üretir.Her tekerde elektrik motoru var.Üretilen elektrik le motorlar çalışır.Vagonlar eklenirken kablo bağlantılarıda yapılır.Yani trenler elektrik motorlarıyla çalışır.
 
Teşekkür ederim.Biraz anladım sanırım.
Trenlerin kullandığı Elektrik hatlarında gerilim:25kV frekans:50Hz
Trende de trafo var dediğinize göre 25000 V'u belli bir gerilime çeviriyor.
 
Son düzenleme:
Türkiye'deki trenlerin coğu dizel V16 turboşarjı motora sahiptir
2400Hp
900-1500 d/dak
su soğutması
2 turbo kompresör
ilk hareketi için modelere göre değişsede 72Vluk aküye ihtiyaç duyar

ve motorlara bağlı 1560kw -alternatör vardır modele göre değişir
alternatör akımı 2400A- modele göre değişir
alternatör devri 1500d/dak-modele göre değişir

gelelim elektriklilere :)

ac de var dc de (cer motor olarak gecer)
1 tane ac ( 6fra 3363 ) google ara
güç - 142-152kw
akımı -140-125A
gerilimi - 790-1090V
devri- 374-3120d/dak

dc ler ise benim bildiğim 4 çeşit var Türkiye'de
voltajları =275-300-370-900V
güçleri =144-240-271-530kw
akımları =600-635-800-800
devirleri = 425-673-697-1050d/dak

alıntı değildir.
hocam şehir içi taşımacılıkta kullanılan tramvay elektrifikasyon sistemi hakkında döküman paylaşabilir misiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,811
Mesajlar
930,342
Kullanıcılar
452,618
Son üye
mberber

Yeni konular

Geri
Üst